Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Kompletní výpisky z Managementu

«»
Přípona
.doc
Typ
poznámky
Stažené
0 x
Velikost
1,6 MB
Jazyk
český
ID projektu
7649
Poslední úprava
14.03.2016
Zobrazeno
622 x
Autor:
nella.grundzova
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Management - souhrn všech činností, které je třeba udělat, aby byl zabezpečen chod organizace
- umění dosáhnout toho, aby lidé udělali, co je třeba = organizovanou a systematickou snahu ovlivnit předmět svého zájmu žádoucím způsobem
- mobilizování a aktivizování všech zdrojů instituce a podstupování rizik s cílem dosáhnout žádoucích přínosů pro řízenou instituci
- umění rozdělit práci jiným

1) specifická aktivita
2) skupina řídících pracovníků
3) vědní disciplína

Manažer - samostatná profese, kdy pracovník na základě zvolení, jmenování, pověření,
ustavení, zmocnění aktivně realizuje řídicí činnosti, pro které je vybaven
odpovídajícími způsobilostmi, pravomocemi a odpovědnostmi.

Vrcholová úroveň řízení, vrcholové vedení (top management) - nejvyšší řídící pracovník/
ci organizace; jejich postavení a pravomoci obvykle specifi kují statutární dokumenty organizace, např.: reprezentují, koordinují činnosti, tvoří strategie a koncecpce, zodpovídají za výsledky podniku

Střední úroveň řízení (middle management) - řídící pracovníci štábních útvarů či nižších liniových útvarů, závodů. V činnosti středních manažerů zaujímá největší podíl poskytování a získávání informací. Udává se, že tyto činnosi zabírají až 40 % jejich pracovního času.

Základní úroveň řízení (lower management), někdy též označovaná jako „management
první linie“; nejnižší úroveň řízení, kdy manažer již řídí výkonné pracovníky (předáci, mistři, vedoucí dílen, sales manažeři)

Typické rysy soudobého managementu:
- specifi cké aktivity, působící na lidi tak, aby udělali to, co je třeba
- „tah na branku“: řídicí činnosti jednoznačně podřízeny stanovenému cíli s důrazem na výkonnost organizace
- je třeba mít na zřeteli priority a těm přednostně věnovat pozornost
- reakce na změny musí probíhat rychle
- respektování rizika musí být doprovodným atributem všech manažerských rozhodnutí

Klíčová slova:

management

plánování

kontrola

organizování

rozhodování

komunikace

identita firmy

společenská odpovědnost



Obsah:
  • Prostředí managementu
    Historie
    Management 40.-70. let
    Profil managera
    Jack welch: výkonové a hodnotové kompetence manažera
    R. likert - členění manažerských stylů do 4 skupin
    Plánování
    Kontrola
    Funkce kontroly:
    Řízení lidí
    Organizování a organizační struktura
    Rozhodování
    Metody vícekriteriálního hodnocení:
    Rozhodování za rizika a nejistoty
    Praxe rozhodování
    Komunikace
    Obecné zásady úspěšné komunikace
    Komunikace v řízení
    Elektronická komunikace
    VNější komunikace
    Projektování komunikačních systémů uvnitř organizace
    INformatika v managerské práci
    INformace a znalosti jako konkurenční výhoda
    Dílčí aplikační architektury is/ict a jejich inovační rozvoj
    Základní manažerský přístup k tvorbě is/ict
    IDentita firmy
    Od identity k image firmy
    Složky firemní identity
    Etika v managementu
    Typické příklady etických zásad:
    Společenská odpovědnost firem
    Certifikace csr
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše