Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Management a marketing - výpisky z přednášek

«»
Přípona
.doc
Typ
poznámky
Stažené
0 x
Velikost
0,7 MB
Jazyk
český
ID projektu
7114
Poslední úprava
14.12.2015
Zobrazeno
455 x
Autor:
pacha
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1 Charakteristika managamentu, definice, vývojové etapy, jejich charakteristika, mýty dle Mintzberga:

Managament představuje uspořádaný soubor poznatků podle určitých hledisek, většinou odpozorovaných z praxe, které jsou zpracovány formou návodů pro jednání nebo jako principy. Je to v podstatě uměmí, do jehož řídících činností stále více proniká věda.
Management podniku je proces plánování, organizování, komunikování, motivování a kontroly, s účelem stanovit a dosáhnout cíle podniku při použití všech jeho zdrojů.
Pojem managemetnu někdy označován jako skupina lidí vykonávací řídící funkce v rámci nějaké organizace.
Asi 20-30% pozantků čerpá managemetn z vědy a zbytek managementu tvoří vlastní subjektivní umění manažera
Mezi zakladatele moderního managementu patří Henry Fayol (+1925) Max Weber (+1920) a Frederic Winslow Taylor (+1919) - jako první se začal zabývat řízením výroby
1.etapa - začátek 20. století - až po začátek 2svět. Války. Taylor, Weber, Fayol. Klasický management. Psychologicko - sociální přístupy. Elton Mayo, Mary Folletová (měkké systémy řízení) Mc.Gregor-teorie X a Y. Poprvé vytvořen snímek pracovního dne - vznik úkolové mzdy

Klíčová slova:

charakteristika

management

plán podniku

diferenciace

marketing

strategie



Obsah:
  • 1 Charakteristika managamentu, definice, vývojové etapy, jejich charakteristika, mýty dle Mintzberga:
    2. charakteristika manažerských funkcí: plánování, organizování, personální zajištění, vedení lidí, kontrola
    3. základní charakteristiky plánovacího procesu, obsah strategického plánování v podniku, tvorba komplexního strategického plánu, komplexní podnikatelské strategie
    4. Charakteristika informací z okolí podniku, stanovení základní podnikatelské pozice podniku
    5. Metody používané pro stanovení pozice a konkurenceschopnosti podniku - SWOT, ANSOFF
    6. Podstata podniku a podnikání, podnikatel, právní úprava podnikání11. Vysvětlete rozdíl mezi podnikem a firmou
    7. Podnikové funkce
    8. Organizační struktury, řídící struktury a jednotky
    9. manažer v řídící hierarchii, profil manažera, jeho role. Postavení v řídící hierarchii, chrakteristiky, osobnost manažera
    10. Vedení lidí, skupin, konflikty a jejich řešení. Proces delegování...
    11. Personální činnosti manažera.Kariera a její složky. Profesionální etika
    12. Základní motivační aspekty, pracovní motivace. Maslowa a Herzbergova teorie motivace
    13. Styl řídící práce, vhodnost využití v různých podmínkách podniků
    14. Komunikační procesy, formy, základní schéma
    15. Rozhodovací procesy za různých situací. Kontrolní procesy a činnosti
    KONTROLA S DOPŘEDNOU VAZBOU
    KONTROLNÍ TECHNIKY
    PRODUKTIVITA
    CELKOVÁ KONTROLA
    kONTROLA PŘÍMÁ vs. KONTROLA PREVENTIVNÍ
    1. Vývojové etapy marketingu, marketingové strategie a koncepce
    2. Nástroje marketingu - marketingový mix.
    3. Řízení marketingových činností : schéma, SWOT, cíle, úkoly marketingu, analýza trhu, analýza konkurence, SBU, BCG, Ansoff
    4. Informační soustava a marketingový výskum, poptávka a segmentace trhu. Cílený markteking - proces STP, provedení segmentace, tržní cílení, tržní umisťování
    5. chování zákazníka, faktory určující chování spotřebitele. Proces rozhodování při koupi
    6. Produkt: vymezení pojmů, klasifikace produktů, výrobková politika, ŽC produktu, využívání nástrojů marketingu
    MARKETINGOVÉ STRATEGIE
    1) Etapa zavádění
    2) Etapa růstu
    3) Etapa zralosti
    4) Etapa poklesu
    7. Distribuce - prodejní cesty, distrigbuční strategie, organizace prodeje..
    8. Cena - postup stanovování ceny, cíle cenové tvorby, odhad poptávky, strategie tvorby cen
    9. propagace - význam a nástroje, komunikační proces, stanovení rozpočtu na propagační činnost-metody
    10. Reklama - její funkce, výběr vhodných médií, co zvyšuje účinnost reklamy...
    11. Podpora prodeje - smysl podpory prodeje, výhody, nedostatky, nástroje
    12. Public relations
    13. Osobní prodej
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše