Popis:
1 Charakteristika managamentu, definice, vývojové etapy, jejich charakteristika, mýty dle Mintzberga:
Managament představuje uspořádaný soubor poznatků podle určitých hledisek, většinou odpozorovaných z praxe, které jsou zpracovány formou návodů pro jednání nebo jako principy. Je to v podstatě uměmí, do jehož řídících činností stále více proniká věda.
Management podniku je proces plánování, organizování, komunikování, motivování a kontroly, s účelem stanovit a dosáhnout cíle podniku při použití všech jeho zdrojů.
Pojem managemetnu někdy označován jako skupina lidí vykonávací řídící funkce v rámci nějaké organizace.
Asi 20-30% pozantků čerpá managemetn z vědy a zbytek managementu tvoří vlastní subjektivní umění manažera
Mezi zakladatele moderního managementu patří Henry Fayol (+1925) Max Weber (+1920) a Frederic Winslow Taylor (+1919) - jako první se začal zabývat řízením výroby
1.etapa - začátek 20. století - až po začátek 2svět. Války. Taylor, Weber, Fayol. Klasický management. Psychologicko - sociální přístupy. Elton Mayo, Mary Folletová (měkké systémy řízení) Mc.Gregor-teorie X a Y. Poprvé vytvořen snímek pracovního dne - vznik úkolové mzdy
Klíčová slova:
charakteristika
management
plán podniku
diferenciace
marketing
strategie
Obsah:
- 1 Charakteristika managamentu, definice, vývojové etapy, jejich charakteristika, mýty dle Mintzberga:
2. charakteristika manažerských funkcí: plánování, organizování, personální zajištění, vedení lidí, kontrola
3. základní charakteristiky plánovacího procesu, obsah strategického plánování v podniku, tvorba komplexního strategického plánu, komplexní podnikatelské strategie
4. Charakteristika informací z okolí podniku, stanovení základní podnikatelské pozice podniku
5. Metody používané pro stanovení pozice a konkurenceschopnosti podniku - SWOT, ANSOFF
6. Podstata podniku a podnikání, podnikatel, právní úprava podnikání11. Vysvětlete rozdíl mezi podnikem a firmou
7. Podnikové funkce
8. Organizační struktury, řídící struktury a jednotky
9. manažer v řídící hierarchii, profil manažera, jeho role. Postavení v řídící hierarchii, chrakteristiky, osobnost manažera
10. Vedení lidí, skupin, konflikty a jejich řešení. Proces delegování...
11. Personální činnosti manažera.Kariera a její složky. Profesionální etika
12. Základní motivační aspekty, pracovní motivace. Maslowa a Herzbergova teorie motivace
13. Styl řídící práce, vhodnost využití v různých podmínkách podniků
14. Komunikační procesy, formy, základní schéma
15. Rozhodovací procesy za různých situací. Kontrolní procesy a činnosti
KONTROLA S DOPŘEDNOU VAZBOU
KONTROLNÍ TECHNIKY
PRODUKTIVITA
CELKOVÁ KONTROLA
kONTROLA PŘÍMÁ vs. KONTROLA PREVENTIVNÍ
1. Vývojové etapy marketingu, marketingové strategie a koncepce
2. Nástroje marketingu - marketingový mix.
3. Řízení marketingových činností : schéma, SWOT, cíle, úkoly marketingu, analýza trhu, analýza konkurence, SBU, BCG, Ansoff
4. Informační soustava a marketingový výskum, poptávka a segmentace trhu. Cílený markteking - proces STP, provedení segmentace, tržní cílení, tržní umisťování
5. chování zákazníka, faktory určující chování spotřebitele. Proces rozhodování při koupi
6. Produkt: vymezení pojmů, klasifikace produktů, výrobková politika, ŽC produktu, využívání nástrojů marketingu
MARKETINGOVÉ STRATEGIE
1) Etapa zavádění
2) Etapa růstu
3) Etapa zralosti
4) Etapa poklesu
7. Distribuce - prodejní cesty, distrigbuční strategie, organizace prodeje..
8. Cena - postup stanovování ceny, cíle cenové tvorby, odhad poptávky, strategie tvorby cen
9. propagace - význam a nástroje, komunikační proces, stanovení rozpočtu na propagační činnost-metody
10. Reklama - její funkce, výběr vhodných médií, co zvyšuje účinnost reklamy...
11. Podpora prodeje - smysl podpory prodeje, výhody, nedostatky, nástroje
12. Public relations
13. Osobní prodej