Popis:
- společenská komunikace-má mnoho forem a uskutečňuje se v mnoha úrovních
- propojení s pravdou, společným dobrem a dobrem člověka
- 1/interpersonální komunikace-lidská, spontální,klidná, expresivní
prostředky, řeč těla
- komunikace mezi jedinci, seznamování se
- 2/ institucionální komunikace- komunikace mezi formálními
společenstvími a pracovními nadřízenými
-je omezována či politicky formulována
- 3/mediální-komunikace udržovaná médii
-omezena předpisy a zákony, závidí na tradici a kultuře
dané společnosti
-mediální společenství-společenství vzniklé jako výsledek globalizace- realita závislá na
médiích, které ji vysvětlují
-pozitiva: dostupnost info, všelidské vědomí, rychlost přenosu zpráv,
rychlá rozhodnutí, demaskování zla, upozornění na nebezpečí,
přímé dialogy,šíření dobrých vzorů, intelektuální rozvoj
-negativa:manipulace, deformování reality(jiná televizní realita),
závislost, zamlžení etických norem,oslabování rodinných svazků,
Klíčová slova:
propaganda
manipulace
volby
veřejná mínka
mytologie
masmédia
Obsah:
- Propaganda, manipulace
Akční podání
Mytologie veřejného mínění
Veřejné mínění a volby
Denní pořádek
Zákulisí manipulace
Dobré informování
Masmédia