Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 663
projektů

Marketing a podniková politika - stručné zápisky

«»
Přípona
.pdf
Typ
poznámky
Stažené
0 x
Velikost
0,4 MB
Jazyk
český
ID projektu
3476
Poslední úprava
02.06.2014
Zobrazeno
1 680 x
Autor:
modrehory
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Podstata podniku
- Podnikání - soustavná činnost za účelem dosažení zisku a uspokojení spotřebitelů
- Základní rysy:
- Základním motivem podnikání je dosažení zisku a uspokojvání potřeb zákazníků
- Podnikání je spojeno s určitým rizikem (snaha o jeho minimalizaci)
- Každé podnikání potřebuje vstupní kapitál (vlastní nebo cizí)
- Cíl managementu je zvyšování hodnoty firmy (mimo tržního podílu a zisku také například prvenství na trhu, inovativnost ...)
- Podnikání má společenský rozměr (sociální zabezpečení zaměstnanců, potřeby celé společnosti ...)
- V podniku se rolišují 2 zájmové skupiny
- 1. Interesenti (stakeholders) = zákazníci, klienti, uživatelé
- 2. Akcionáři (shareholders)
- Podnikatel
- 18+ let, bezúhonnost, odborná a právní způsobilost
- Definován v Obchodním zákoníku
- 1. Osoba zapsaná v obchodním rejstříku mající živnostenské oprávnění
- 2. Osoba, která podniká na základě jiného než živnostenského oprávnění podle zvláštních předpisů (např. průvodcovská činnost, záchranářská služba ...)
- 3. Fyzická osoba, která provozuje zemědělskou výrobu a je zapsána do evidence podle zvláštního předpisu
- Vývoj podnikání v ČR
- 1. Do 1989
- Vysoká byrokratizace ekonomiky (centrální řízení)
- Schematické vytváření velkých ekonomických celků
- Podřízení politickým kritériím (obsazování politicky spolehlivých pracovníků do vedení firmy)
- Nadbytečné kapacity a přezaměstnanost
- Ztráta konkurenceschopnosti v důsledku izolovanosti v rámci RVHP
- Deformované ceny bez vazby na trh
- 2. Od 1989
- Privatizace jako nástroj sociálně ekonomických přeměn
- Přeměny proběhly formou kupónové privatizace, součástí vlastnických struktur se stali i minoritní akcionáři
- Aby mohli akcionáři ovlivňovat řízení firem, spojují se v sdružení akcionářů s cílem posílit vlastnickou a mocenskou pozici
- Vznik konkurenčního prostředí
- V ČR existovaly 2 privatizační koncepce
- 1. Restrukturalizovat a poté privatizovat
- 2. Privatizovat a poté restrukturalizovat
- Transformace českého hospodářství probíhala třemi základními formami
- 1. Restituce - na základě zákona
- 2. Velká privatizace - formou kupónové privatizace
- 3. Malá privatizace - odprodej podniků na základě výběrového řízení a dražeb
- Pojetí podniku
1. Cílem firmy je dosahovat zisku (prostřednictvím uspokojování koupěschopné poptávky)
2. Cílem firmy je uspokojovat koupěschopnou poptávku (a tím dosahovat zisku)
- Podmínky pro podnikání upravuje
- Obchodní zákoník
- Občanský zákoník
- Živnostenský zákon
- Insolvenční zákon

Klíčová slova:

podnik

politika

výrobní proces

marketing

distribuce

cena

positioning



Obsah:
  • 1 Podniková politika
    1.1 Podstata podniku
    1.2 Cíle a funkce podniku
    1.3 Organizační, majetková a kapitálová struktura podniku
    1.3.1 Majetek a kapitál
    1.3.2 Organizační výstavba
    1.4 Výnosy, náklady a výsledek hospodaření
    1.5 Výrobní proces a jeho efektivnost
    1.5.1 Výrobní proces
    1.5.2 Efektivnost výroby - produktivita
    1.6 Investice a financování podniku
    1.6.1 Financování podniku
    1.6.2 Investice
    1.7 Život podniku a specifické ekonomiky
    2 Marketing
    2.1 Marketingový výzkum
    2.2 Marketingové prostředí
    2.2.1 Marketingové mikroprostředí
    2.2.2 Marketingové makroprostředí
    2.3 Kupní chování
    2.4 Segmentace trhu
    2.5 Značka a její pozice v marketingu
    2.5.1 Značka
    2.5.2 Positioning značky
    2.6 Výrobek a výrobková politika
    2.6.1 Cena
    2.6.2 Distribuce
    2.6.3 Marketingová komunikace
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše