Popis:
Každý vinař, který chce svá vína předkládat veřejnosti jako zboží vhodné pro obchodní činnost,
musí zvládnout marketingovou činnost, která je v oblasti vinařství dosud málo rozvinutá a
menším vinařům také málo srozumitelná.
Období, kdy víno bylo zemědělským produktem, který si spotřebitel nakupoval u „svého“ vinaře,
kterému důvěřoval, je nenávratně pryč. Prodej vína se přesunul do supermarketů, do vinoték, do
gastronomie a do sklepů či dvorů menších producentů.
• S nástupem nového tisíciletí se největší díl práce vinaře soustřeďuje na zákazníka a
na službu zákazníkovi. Trh je vínem přesycen a přežít mohou jen ti, kteří dokážou
koncentrovanou nabídkou získat velmi kritické konzumenty a pochopí, že marketing je nejenom
základ a metoda, ale současně strategie a filozofie.
Moderní marketing není žádná agresivní metoda prodeje užívající různé lsti, aby vnutila
jakékoliv zboží zákazníkovi. Nutí k zamyšlení nad trhem a má snahu splnit zákazníkovo přání
tak, aby byl kvalitou výrobků a služeb nejen přesvědčen, ale přímo nadšen.
Klíčová slova:
vinár
obchod
marketing
vinotéka
výrobek
Obsah:
- 9.1 Analýza obecného okolí podniku
9.1.1 Politické faktory
9.1.2 Ekonomické faktory
9.1.3 Sociálně - kulturní faktory
9.1.4 Technologické faktory
9.1.5 Ekologické faktory
9.2 Analýza oborového okolí podniku - Porterův pětifaktorový model konkurenčního prostředí
9.2.1 Vyjednávací síla dodavatelů
9.2.2 Vyjednávací síla zákazníků
9.2.3 Hrozba vstupu nových konkurentů
9.2.4 Hrozba substitutů
9.2.5 Rivalita v odvětví
9.3 SWOT analýza firmy
10 Návrhy a doporučení - strategie v oblasti marketingu