Popis:
Nástroje marketingové komunikace
• Reklama - jakákoli placená forma neosobní prezentace a podpory myšlenek, zboží a služeb určitým sponzorem
Charakteristické vlastnosti: hromadná komunikace, neosobní charakter, veřejná komunikace
Příklady: tisk, televizní reklama, plakáty, letáky, rozhlasová reklama
• Podpora prodeje - krátkodobé stimuly pro povzbuzení nákupu nebo prodeje výrobku či služby
Charakteristické vlastnosti: komunikace, motivace, výzva
Příklady: soutěže, hry, dárky, vzorky, slevy, veletrhy
• Public relations - množství programů vytvořených pro zlepšení, udržení nebo ochranu image firmy či výrobky
Charakteristické vlastnosti: vysoká důvěryhodnost, dlouhodobé působení, dramatizace
Příklady: články v tisku, semináře, sponzorství
• Přímý marketing - cílené oslovení konkrétního segmentu trhu s cílem ovlivnit chování zákazníka na trhu
Charakteristické vlastnosti: cílené oslovení, snadno měřitelná účinnost, budování dlouhodobého vztahu
Příklady: telemarketing, direct mail, telefonní marketing
• Osobní prodej - ústní prezentace při konverzaci s jedním nebo více potenciálními zákazníky za účelem realizace prodeje
Charakteristické vlastnosti: osobní setkání,reakce, pěstování vztahu
Příklady: prezentace při prodeji, prodejní setkání, veletrhy a výstavy
Klíčová slova:
reklama
články
marketing
prodej
komunikace
Obsah:
- Proces komunikace
Cíle komunikace
Křivka přijímání
Nástroje marketingové komunikace
Reklama
Sales promotion
.Tasting (ochutnávky) a demonstrace
Directmarketing (přímý marketing
Public relations - veřejné uvádění ve známost