Marshall McLuhan: Jak rozumět médiím
«»
Popis:
Understanding Media: The Extension of Man (česky Jak rozumět médiím: Extenze člověka. Praha 1991), stěžejní práce Marshalla Herberta McLuhana (1911-1980) vyšla poprvé v New Yorku roku 1964. Vzápětí vzbudila velký ohlas a zájem o ostatní McLuhanovy práce, jež až do konce sedmdesátých let podstatně určovaly akademický diskurs o médiích, vytvářejíc v něm specifické paradigma, založené na
» chápání aplikace technologie jako zdroje restrukturace společnosti
» prioritě formy sdělení před jeho obsahem (zejména co se psycho-sociálního účinku týče)
» strukturaci vnímání médii komunikace.
Klíčová slova:
extenze
média
McLuhan
sociologické teorie
filozofie
sociologie
Obsah:
- Extenze
Média
McLuhan dnes?
Bibliografie:
Zdroje:
- Castells, M. : The Information Age: Economy, Society and Culture; Volume I: The Rise of the Network Society; Second Edition . Blackwell, Oxford 2002
- Cejpek, J. : Informace, komunikace a myšlení. Karolinum, Praha 1998
- Giddens, A. : Sociologie. Argo, Praha 1999
- Horrocks, Ch. : Marshall McLuhan a virtualita. TRITON, Praha 2002
- Lévy, P. : Kyberkultura. Karolinum, Praha 2000
- McLuhan, M. : Jak rozumět médiím : Extenze člověka. Odeon, Praha 1991
- McLuhan, M. : Člověk, média a elektronická kultura; výbor z díla. JOTA, Brno 2000
- Postman, N. : Ubavit se k smrti : Veřejná komunikace ve věku zábavy. Mladá fronta, Praha 1999
- Šubrt, J. : Postavy a problémy soudobé teoretické sociologie. ISV, Praha 2001
O souborech cookie na této stránce
Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.