Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 663
projektů

Metody a prostředky poradenské péče

«»
Přípona
.docx
Typ
poznámky
Stažené
3 x
Velikost
0,1 MB
Jazyk
český
ID projektu
3287
Poslední úprava
09.05.2014
Zobrazeno
1 389 x
Autor:
josef.trousil
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1. Postupy klinické
-bývají označovány takové postupy, které nejsou vázány přísnými pravidly a statistickým základem
-jsou pružené a umožňují lépe poznat individuální případ obměňováním postupů
-pozorování, rozhovor, anamnéza a analýza spontánních produktů

2. Postupy testové
-jsou prováděné na základě testu - zkoušky
-měří se výkon v zadaném úkolu

Pozorování
-samostatná diagnostická metoda, je součást celého poradenského procesu
-je záměrným, cílevědomým, plánovitým sledováním smyslově vnímatelných jevů
-může být krátkodobé, dlouhodobé, opakované, přímé a nepřímé
-důležitou fází pozorování je záznam a analýza získaných informací a jejich vysvětlení
-předmětem pozorování jsou různé roviny: například vzhled a tělesná charakteristika, mimika, pantomimika, gestikulace, kontakt očima, řeč a komunikativní dovednosti, chování, očekávání, stereotypy, předsudky, nálada, motivační stavy, schopnosti a dovednost, záliby a další
-je nejpřirozenější metoda, kterou používáme v každé situaci a ke které potřebujeme žádné nákladné pomůcky
-pozorovateli poskytuje mnoho informací, ale musíme mít na paměti, že zachycuje jen vnější vzhled a chování, doprovázené verbálními a motorickými jevy
-interpretace získaných dat a informací záleží na osobnosti

Klíčová slova:

poradenství

diagnostika

charakteristika

speciální pedagogika

vzdělání



Obsah:
  • Metody a prostředky poradenské péče
    Pozorování
    Anamnestická metoda
    Testové metody
    Kazuistika
    Úspěšný dialog
    Zásady pro komunikaci
    Kroky dialogu:
    Oblasti diagnostiky obecně
    Kroky
    Poradenský rozhovor - faktor komunikace
    Faktor účinnosti - emocionální prožívání
    Faktor účinnosti - kognitivní zvládnutí
    Průběh kognitivního zvládnutí
    Regulace chování
    Speciální pedagogika v předškolním věku
    Podmínky pro vzdělávání dětí s tp
    Podmínky pro vzdělávání dětí se zrakovým postižením
    Podmínky pro vzdělávání dětí se sluchovým postižením
    Podmínky pro vzdělávání dětí s mentálním postižením
    Podmínky pro vzdělávání dětí s poruchami pozornosti a vnímání (děti s poruchou učení a chování)
    Podmínky pro vzdělávání dětí s poruchami řeči
    Podmínky pro vzdělávání dětí s více vadami a autismem
    Úkolem je komplexní rozvoj dítěte
    Speciální metody
    Spolupráce s dalšími odborníky a odbornými pracovištěm
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše