Nestátní neziskové organizace
Popis:
Téma: Nestátní neziskové organizace
Problém: Získání finanční podpory pro nestátní neziskovou organizaci od široké veřejnosti
Otázka: Co vede širokou veřejnost k přispění/nepřispění neziskovým organizacím?
Každá nezisková organizace potřebuje ke svému chodu finanční prostředky. Část získává z darů široké veřejnosti či firem. Proto je důležité, aby byla lidem pro větší důvěryhodnost, co nejvíce na očích. Důležitá je propracovaná propagace, aby dokázala zapůsobit, oslovit a dostat se tak do podvědomí široké veřejnosti.
Mou snahou je tedy zjistit, jakou formu příspěvku člověk nejčastěji volí a čemu důvěřuje s ohledem na jeho věk, pohlaví, vzdělání a finanční příjem, a jaké jsou jeho pohnutky a důvody pro přispění či nepřispění neziskové organizaci. Organizacím by výzkum mohl pomoci při volbě směru své propagace nebo při zaplňování nedostatků v dosavadní propagaci.
Hlavní výzkumná otázka:
Co vede širokou veřejnost k přispění/nepřispění neziskovým organizacím?
Vedlejší výzkumné otázky:
Ovlivňuje postoj k přispění/nepřispění neziskovým organizacím postavení člověka ve společnosti?
Ovlivňuje míra propagace neziskové organizace její finanční příjem od široké veřejnosti?
Ovlivňuje míra propagace neziskové organizace důvěru široké veřejnosti?
Klíčová slova:
organizace
podpora
veřejnost
finanční prostředky
propagace
Obsah:
- Téma:
Problém
Otázka
Volba výzkumné strategie
Hypotézy
Technika sběru dat:
Ukázka z dotazníku
Literatura:
Zdroje:
- DVOŘÁK, Tomáš. Obecně prospěšná společnost. 2. vydání. Praha : Aspi, 2009. 80 s. ISBN 978-80-7357-450-5.
- HLOUŠEK, Jan. Problematika zakládání organizací v sociální oblasti. 1. vydání. Hradec Králové : Gaudeamus, 2006. 108 s. ISBN 80-7041-620-3.
- HOSPODÁŘOVÁ, Ivana. Kreativní management v praxi. 1. vydání. Praha : Grada, 2008. 130 s. ISBN 80-247-1737-9.
- KULKA, Jiří. Psychologie umění. 2. vydání. Praha : Grada, 2008. 440 s. ISBN 978-80-247-2329-7.
- NOVOTNÝ, Jiří, LUKEŠ, Martin. Faktory úspěchu nestátních neziskových organizací. 1. vydání. Praha : Oeconomica, 2008. 223 s. ISBN 978-80-245-1473-4
- POSPÍŠIL, Pavel. Efektivní Public Relations a media relations. 1. vyd. Praha : Computer Press, 2002. 153 s. ISBN 80-7226-823-6.
- SVOBODA, Václav. Public relations - moderně a účinně. Praha : Grada, 2006. 244 s. ISBN 80-247-0564-8.
- ŠEDIVÝ, Marek, MEDLÍKOVÁ, Olga. Úspěšná nezisková organizace. 1. vydání. Praha : Grada, 2009. 160 s. ISBN 978-80-247-2707-3
- VYSEKALOVÁ, Jitka, MIKEŠ, Jiří. Reklama : Jak dělat reklamu. 2. vydání. Praha : Grada, 2007. 182 s. ISBN: 978-80-247-2001-2
- VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie reklamy. 3. vydání. Praha : Grada, 2007. 296 s. ISBN 978-80-247-2196-5
O souborech cookie na této stránce
Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.