Popis:
Základy modely výchovy
Cíl výchovy = Elementy duchovní povahy.
Prostředky výchovy = podmínky lidské výchovy.
Pedentocentrický model:
podřizuje se výchovnému dění role ( autoritativní výchova, př. Co si dítě vymyslí, co ho zajímá, či nikoliv).
Pedocentrický model:
Vše se provádí podle dítěte. ( př. Co si dítě vymyslí, to se udělá).
Voluntaristický model:
Max. cíle na dítě. Cíl dosažen vždy, bez ohledu na to, zda se mu to líbí nebo ne.
Technocentrický model:
samotné metodikaření. Co nejlepší výchovné prostředky.
Funkcionální model:
role podmínek, nezáměrné utváření lidí. Vnitřní a vnější podmínky života.
Výchovy = cíle výchovy, výsledky, prostředky, podmínky.
Klíčová slova:
výchova
vzdělávání
pedagogické směry
pedagogika
andragogika
podmínky
psychický vývoj
Obsah:
- Základy modely výchovy
Cíl výchovy a vzdělávání
Obecné cíle v pojetí výchovy
Zpracování obecného cíle
Prostředky výchovy
Prostředky společnosti
Podmínky výchovy
Výsledky výchovy
Teorie determinující psychický vývoj a jím odpovídající přístup k člověku
Současné pedagogické směry