Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 663
projektů

Poznámky ke Komunikaci ve škole

«»
Přípona
.pdf
Typ
poznámky
Stažené
0 x
Velikost
0,1 MB
Jazyk
český
ID projektu
10060
Poslední úprava
03.04.2017
Zobrazeno
963 x
Autor:
kungs
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Je snaha definovat pedagogickou komunikaci jako „případ sociální komunikace v podmínkách výchovy a vzdělávání a ve spojení se základními pedagogickými kategoriemi“, tedy jako komunikaci se specifickými rysy (nicméně specifičnost není příliš opodstatněná, P.K.).

Je snaha definovat pedagogickou informaci jako „jednotku pedagogické komunikace“ , která má „kognitivní, emotivní nebo direktivní charakter“ (nicméně ani zde není přesvědčivost pro specifiku takové informace, P.K.)

1. Rozdíl mezi popisným a posuzujícím jazykem

Při popisném vyjadřování vykresluje mluvčí situaci, chování, dosažený výsledek nebo pocit, prožitek (ty barvy mi připadají veselé, když mluvíte jeden přes druhého, nemohu se soustředit na to, co kdo odpovídá ap.).

Při posuzujícím vyjadřování se chování, výkon nebo osoba klasifikuje, zařazuje (to je krásný obrázek, je vidět, že jsi výtvarně nadaná, ty jsi ale nevychovaný, pořád skáčeš někomu do řeči ap.)..

Klíčová slova:

posuzující jazyk

nálepkování

odpovědnost

komunikace

profesionální důvěra

asertivní komunikace



Obsah:
  • 1. Rozdíl mezi popisným a posuzujícím jazykem
    2. Problém nálepkování a jak se mu vyhnout
    3. Problém aslouchání ve škole
    4. Jak reagovat podporujícím způsobem
    5. Jak se vyhnout nechtěným sdělením
    6. Každý je odpovědný za své chování
    7. Formativní versus finální hodnocení
    8. Komunikace s rodiči
    9. Profesionální důvěra a práva žáků
    10. Asertivní komunikace
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše