Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Poznámky pro dálkaře - Učení

«»
Přípona
.doc
Typ
poznámky
Stažené
0 x
Velikost
0,1 MB
Jazyk
český
ID projektu
9968
Poslední úprava
20.03.2017
Zobrazeno
379 x
Autor:
kungs
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Učení jsou veškeré behaviorální a mentální změny, které jsou důsledkem životních zkušeností. Ne všechny změny však lze považovat za výsledek učení. Mnohé transformace chování a prožívání jsou způsobeny jinými, převážně biologickými příčinami, jako je zrání CNS, stárnutí, výživa, nemoci, užívání drog či důsledků zranění.
Některým vzorcům a reakcím se člověk učit nemusí. Jde o vrozené reakce, způsoby chování, které se spouštějí bez nutnosti předchozí zkušenosti. Mezi ně patří:
- reflexy: relativně jednoduché reakce umožňující rychlé přizpůsobení vůči změnám okolního světa (mrkání, když nám něco spadne do oka, uskočení stranou před jedoucím autem, dání rukou před tělo při pádu apod.)
- instinkty (vrozené automatismy): jsou složitější, neslouží jen k unikání či ochraně, ale sledují zpravidla biologický účel. U zvířat např.: stavění hnízd, budování mravenišť.
Vrozené vzorce chování se získávají během dlouhého evolučního procesu a přenáší se z generace na generaci.

Předpokladem schopnosti učit se je funkční paměť. Učení může probíhat bezděčně i záměrně, kdy dochází k aktivaci vůle a myšlení. Lidská schopnost učit se je dána především užíváním jazyka, které umožňuje kódování informací a ukládání do paměti. Výsledkem učení je zkušenost.

Klíčová slova:

učení

podmiňování

programované učení

sociální učení

trest



Obsah:
  • 1. Geneticky naprogramované typy učení
    2. Klasické podmiňování
    3. Instrumentální (operantní) podmiňování
    5. Teorie sociálního učení
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše