Popis:
Marketing
Definice
• Marketing je proces, v němž jednotlivci a skupiny získávají prostřednictvím tvorby a směny produktu a hodnot to, co požadují
• Marketing je sociální proces, při kterém jednotlivci a skupiny získávají to, co si přejí a potřebují prostřednictvím tvorby, nabídky a směny hodnotných produktů a služeb s ostatními
• prodej, kampaň na podporu prodeje
• reklama, letáky, prezentace
• není schopnost přesvědčit a prodat
• není jen schopnost uspokojovat potřeby zákazníků
• začíná daleko předtím než má firma produkt k prodeji
• zjišťuje potřeby zákazníků
• určuje rozsahu a intenzity zjištěných potřeb
• zjišťuje ziskovosti produktu
• provází produkt po celou dobu jeho životnosti
• udržuje stávající zákazníky a přivádí nové
• vylepšuje vzhled, chuť, výkon produktu
• těží ze zjištěných informací a opakuje úspěch
Reklama-prodej
• reklama a prodej jsou tedy součástí širšího celku (Marketingový mix)
Potřeba
• lidé potřebují potraviny, nápoje, vzduch, oděvy, obydlí, relaxaci, vzdělání a zábavu
• lze ji chápat jako pociťovaný stav nedostatku
• jsou vrozené-naučené, materiální-nemateriální, ekonomické-neekonomické, konečné (konečný spotřebitel)-výrobní (nakoupíme si jej, šroubky a vytvoříme výrobek… postupuje do dalšího stupně zpracování)
Klíčová slova:
marketing
poptávka
uspokojení
koncepce
informační systém
podpora prodeje
Obsah:
- Marketing
Marketingový proces
Kupní chování organizací
MIS
Produkt
Cena
Reklama
Podpora prodeje