Popis:
Strategický marketing
Marketing - manažerská funkce odpovědná za identifikaci předvídání a uspokojování požadavků zákazníka tak, aby společnost dosáhla zisku
20 % zákazníků přináší 80 % zisku - segmentace, zaměřit se na ty zákazníky, co se vrátí
Marketing se chápe jako sociální manažerský proces, jehož pomocí získávají lidé to, co potřebují nebo po čem touží a to na základě produkce komodit a jejich směny za komodity jiné anebo za peníze
Marketing je proces plánování a realizace koncepcí tvorby cen, propagace a distribuce myšlenek, výrobků a sužeb s cílem dosáhnout směny, která uspokojí požadavky jednotlivců a organizace
Vývoj marketingu
- 50 léta - trh prodávajícího - vše co je na trhu vyrobeno se realizuje
- 60 léta - prodejní techniky a jejich zdokonalení
- 70 - klasický marketing
- 90 - funkční marketing - tržně orientovaný - zákazník, výnosy / konkurence / životní styl
- 21. - po roce 2009 = úspora nákladů, nové kanály komunikace, individuální přístup k chování klienta
- Tradiční marketing - spočívá v segmentaci trhu a marketingový mix je zaměřen na odlišení se od konkurence…. Tento způsob má však NYNÍ svá omezen
- Aktivní trvalý dialog s klientem
Klíčová slova:
marketing
integrovaná komunikace
behavioral framework
řízení procesu
konkurenční výhoda
Obsah:
- Strategický marketing
vývoj marketingu a koncepce
CONTENT = příběh, hodnota
Strategický marketing
Zdroje konkurenční výhody - od největší po nejmenší
Iintegrovaná MKT komunikace
Spotřebitelský trh versus trh průmyslový
Typy průmyslových zákazníků
TALC (Osvojování si nových technologií / výrobků)
DISTRIBUCE NA B2B trzích
Faktory podporující použití distribučních kanálů
Faktory nepodporující použití distribučních kanálů
Behavioral framework - co zákazník v cílovém segmentu
Fuel band proposition idea
McDonalds Segmentation -
Proces segmentace - nejdůležitější, co marketér dělá
Řízení procesu se zákazníky - CRM
Jak se internetová marketingová komunikace liší od tradiční marketingové komunikace
Marketing 4,0 - C´s