Poznámky z přednášek a cvičení - Marketing a podniková politika - zimní semestr
«»
Popis:
Současný marketing je podnikatelská koncepce, usiluje o nalezení rovnováhy mezi zájmy 2 protichůdných stran: ZÁKAZNÍK x FIRMA
1. úkolem marketingu je orientace na zákazníka a uspokojování jeho potřeb při současné tvorbě zisku v dlouhodobém měřítku.
Definice:
Jedna z koncepcí podnikání výrazně zaměřená na uspokojování zákazníka při souběžné tvorbě zisku v dlouhodobém měřítku.
VÝVOJ A TYPY MARKETINGU
- ve vztahu k úrovni poptávky (podle Kotlera) rozlišujeme:
• konverzní marketing - je spojen s negativní poptávkou
např.: určitá skupina lidí na trhu odmítá určitý druh zboží (vegetariáni) » snaží se to změnit
• stimulující marketing - poptávka neexistuje
např.: u určitého druhu zboží poptávka neexistuje, ztratilo to už význam (starý nábytek)
» chceme poptávku vytvořit, např. rozvinout informační kampaně
• rozvojový marketing - jde o proces přeměny potencionální poptávky v reálnou
např.: kuřáci by toužili po neškodných cigaretách
• remarketing - je spojen s poklesem poptávky
• synchromarketing - to je problém sezónního zboží = kolísání poptávky; většinou se s tím nedá nic dělat, musíme s tím počítat
• udržující marketing - nejvýhodnější stav, existuje úplná poptávka, měli bychom ale i sledovat změny na trhu
• demarketing - není to spojeno s negativním jevem
• proti působící marketing - zde je to spojeno s negativním jevem
Klíčová slova:
marketing
veličiny na trhu
podnikatelské koncepce
marketingové cíle
dotazník
působení kultury
Obsah:
- Vývoj a typy marketingu -2-
Základní formy komerčního marketingu -2-
Základní podnikatelské koncepce -3-
Prostředí marketingu -4-
Trh -4-
VEličiny na trhu -4-
Definování trhu -5-
Marketingové cíle a strategie -5-
Podnikové cíle -6-
Marketingové cíle -6-
Marketingová strategie -6-
Marketingový mix -7-
Marketingový výzkum -7-
Proces marketingového výzkumu -8-
Typ výzkumu -8-
Získávání údajů pro marketingový výzkum -9-
Dotazník -11-
Chyby zjištěné při analýze výzkumu -12-
VYhodnocení získaných dat -12-
Segmentace trhu -12-
Přitažlivost segmentu, výběr cílového segmentu -13-
Kritéria segmentace průmyslových trhů -14-
Strategie diferenciace trhu -15-
(ná)kupní chování zákazníků -15-
Spotřební chování -16-
Predispozice spotřebitele -16-
Působení kultury -17-
Působení sociálních skupin -17-
Životní styl -18-
Individuální vlivy - vnitřní: -18-
Predispozice jedince -19-
Typy nákupního chování: -19-
Nákupní chování profesionála - nákupní marketing -20-
Proces nákupního rozhodování v organizaci: -20-
Typy nákupního chování v organizaci: -20-
Obsah -21-
O souborech cookie na této stránce
Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.