Popis:
CELOŽIVOTNÍ VZDĚLÁVÁNÍ
TERMINOLOGIE
• CV= kontinuální proces získávání a rozvoje vědomostí, intelektových schopností a praktických dovedností, a to i nad rámec počátečního vzdělávání
• Definice dle OECD (2000):
„Jedná se o systémový přístup: zaměřuje se na standardy vědomostí a dovedností, které platí pro všechny děti od nejútlejšího věku k učení po celý život a koordinovat snahy o zajištění příslušných možností pro všechny dospělé, bez ohledu na zaměstnané usilující o postoupení na vyšší kvalifikační stupeň či nezaměstnané, kteří se potřebují rekvalifikovat.“
Druhy: formální, neformální a informální vzdělávání
Formy: organizovaná; individuální zájmová činnost; spontánní, bezděčná činnost
• rok 2000 Evropská komise vydala Memorandum o celoživotním učení
• 2 základní úkoly: podpora aktivního občanství,podpora zaměstnanosti
3 kategorie učení:
• Formální - ve vzdělávacích institucích, ktré poskytnou určitý stupeň vzdělávání, typickým systémem je základní, střední, odborné a vysoké školství.Po ukončení obdrží certifikát dokumentující způsobilost a dokladuje výstup vzdělávacího stupně. Výuční listy, maturitní vysvědčení, vysokoškolské diplomy,…
•
Neformální - vzdělávání pomocí různých typů, druhů a charakterů vzděl. Činnosti- zájmové, kulturní vzděl., firemní a komunální vzděl., kampaně
•
Informální - poznatky, dovednosti, zkušenosti a postoje,které člověk získá v průběhu života pomocí kontaktu s lidmi, komunikací v rodině, na pracovišti, s přáteli, volný čas, zájmové aktivity.
Klíčová slova:
celoživotní vzdělávání
pracovní uplatnění
sebeobhájci
matematika
terapie
výchova
speciální pedagogika
Obsah:
- Celoživotní vzdělávání
Pracovní uplatnění u osob s mp
Pracovní příprava osobo s mp
Řešení situací v oblasti komunikace a učení
Sebeobhájci
Sociální podnikání
Specifika počátečního čtení a psaní na zš praktické
Matematika
Metodika hv a zpěvu na zš praktické
VÝchovné a vzdělávací přístupy k jedincům s pervazivní vývojovou poruchou
Terapie ve speciální pedagogice