Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 663
projektů

Poznámky z přednášek - Sociální pedagogika

«»
Přípona
.docx
Typ
poznámky
Stažené
2 x
Velikost
0,1 MB
Jazyk
český
ID projektu
11174
Poslední úprava
04.12.2017
Zobrazeno
1 591 x
Autor:
pandoras.box
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Sociální pedagogika
Příčiny vzniku po roce 1990: filozofie, sociologie - výchozí disciplíny; základní paradigma; tradiční teorie
- Vznik sociální pedagogiky na přelomu 19. A 20. St a sporadický rozvoj sociální pedagogiky v jednotlivých historických obdobích
- Existence sociální pedagogiky v jiných zemích
- Odtabuizování sociálních problémů a potřeba řešit je
Východiskové disciplíny - filosofie, sociologie= základ rozvoje sociální pedagogiky
- Vznik sociální pedagogiky významně ovlivnil vznik filosofie a sociologie
- August COMTE a Herbart Spencer rozvíjeli myšlenky o vlivu společnosti na osobnost
- Podle Comta je výchova spjata se společenským prostředím
- Cílem společenské výchovy je vypěstovat snahu člověka podřídit individuální zájmy společenským
Vliv sociologie
- Kromě vlivu teoretických koncepci měli vliv na sociální pedagogiku i sociální situace - nezaměstnanost, bída, chudoba
- Vznikají proudy: sociální pedagogika, sociologická pedagogika, pedagogická sociologie, sociologie výchovy
Základní paradigma sociální pedagogiky
- Vzájemná interakce sociálního prostředí a výchovy a jejich vliv na osobnost
- Sociální aspekty výchovy
- Autoři: Wroczynski, Baláž, Přadka

Klíčová slova:

sociální pedagogika

sociologie

specigika výzkumu

násilí ve škole

charakteristika

výchova obětí

životní situace



Obsah:
  • Sociální pedagogika
    Příčiny vzniku
    Východiskové disciplíny - filosofie, sociologie= základ rozvoje sociální pedagogiky
    Vliv sociologie
    Základní paradigma sociální pedagogiky
    Postupný vznik teoretických směrů SP
    Humanisticky orientovaný výzkum v SP
    Humanistický přístup
    Další přístupy
    Interpretace zjištěných údajů
    Etika ve výzkumu
    Sociálně orientovaný výzkum
    Podoba sociálních problémů
    Specifika výzkumu v SP
    Co je potřebné brát do úvahy při sociálním výzkumu prostředí
    Kvantitativní přístup v SP
    Kvalitativní přístup
    Úvod
    Násilí ve škole
    Sociální pedagog a jeho činnosti na eliminaci násilí ve škole
    Sociálněpedagogická činnost s oběťmi násilí
    Výchova obětí násilí k resilientnímu chování
    Charakteristika
    Humanistická koncepce P.B. Mohéna
    Hlavní znaky a jejich projevy
    KRIZOVÉ ŽIVOTNÍ SITUACE A MOŽNOSTI ŘEŠENÍ
    Pojmy
    Typologie KŽS
    Důsledky KŽS
    Možnosti řešení
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše