Poznámky z prezentací a přednášek - Sociální pedagogika
Popis:
Struktura
» Vymezení pojmu
»
Typologie krizových životních situací
»
Fáze krizových životních situací
»
Důsledky kr. ž. s.
»
Možnosti řešení kr. ž. s.
Pojmy
»
Krize - vrcholný moment konfliktu
1. Situace, v níž je vážně oslabená adaptace
2. Člověk se cítí bezmocně
3. Má ohroženou existenci
»
Krizová intervence - rychlá pomoc člověku, který se dostal d krizové situace a nedokáže ji zvládnout vlastními silami¨
Typologie KŽS
»
ztráta blízké osoby
»
ztráta domova
»
ztráta společenského postavení
»
potřeba rozhodnout se mezi dvěma alternativami
»
úraz, ohrožení na zdraví
»
osamělost
»
odchod do důchodu
»
narození postiženého dítěte
»
nezaměstnanost
Důsledky KŽS
»
izolace od okolního světa
»
stavy hanby, strachu, úzkosti
»
sebeobviňování, svalení viny na jiné
»
sebelítost
»
psychosomatické onemocnění
Klíčová slova:
životné situace
typologie
typologie
důsledky
sociální pedagogika
metodologie
interpretace
kvantitativní přístup
násilí
Obsah:
- Krizové životné situace a možnosti jejich řešení
Struktura
Pojmy
Typologie KŽS
Důsledky KŽS
Možnosti řešení
Sociální pedagogika
1. Příčiny vzniku soc. ped. po r. 1990
2. Východiskové disciplíny - filozofie a sociologie - základ rozvoje soc. ped.
3. Základní paradigma soc. ped.
4. Postupný vznik teoretických směrů
Metodologické východiska SP
Humanisticky orientovaný výzkum v SP
Humanistický přístup
Možno rozlišit:
Interpretace zjištěných údajů
Sociálně orientovaný výzkum
Specifika výzkumu v SP
Kvantitativní přístup v SP
Kvalitativní přístup v SP
Možnosti vyhodnocení kvalitativního výzkumu
Násilí ve škole:
Humanistická koncepce P.B. Mohena
O souborech cookie na této stránce
Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.