Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 663
projektů

Poznámky ze Speciální pedagogiky - Surdopedie

«»
Přípona
.doc
Typ
poznámky
Stažené
2 x
Velikost
0,1 MB
Jazyk
český
ID projektu
10006
Poslední úprava
27.03.2017
Zobrazeno
1 232 x
Autor:
kungs
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Význam sluchového vnímání:
- slyšení je aktivní psychický proces, nejen pasivní odraz akustického jevu
- mezilidská komunikace, rozvoj socializace
- přijímání a předávání informací, rozvíjení slovní řeči i myšlení
- rozvíjení osobnosti - společenských vztahů, duševního života, utváření sebevědomí
- citové vztahy k blízkým, důvěra, neuzavření se do sebe
- podvědomá orientace v prostředí pomocí zvukového pozadí - pocit reálnosti, životnosti, jistoty a bezpečí
- varovné signály, bezpečnost, pohybová koordinace
- komunikace jako motivace k volnímu jednání

Úkol surdopedie:
- rozíjení komunikace hendikepovaného, přirozených sociálních vztahů
- rozvíjení slovní řeči buď sluchovou cestou nebo uměle
- budování správného sebepojetí
- vytvářet podmínky ke standartní životní pohodě hendikepovaného

Princip slyšení: boltec ušní soustřeďuje zvukové vlny do zevního zvukovodu, nárazy zvukových vln rozkmitají bubínek, kmity se přenesou na sluchové kůstky , rozvlní tekutinu v kostěném labyrintu / perilymfa/, ta rozkmitá blanitý hlemýžď a tekutinu v něm / endolymfa/. Kmity dráždí smyslové buňky Cortiho orgánu, podráždění různých skupin buněk rozličnou frekvencí vnímáme jako tóny. Vnímáme 16 - 20 000Hz

Důsledky sluchových vad:
- v oblasti poznávací
- v oblasti vztahu k prostředí / zejména sociálnímu/
- v oblasti osobnosti

Klíčová slova:

speciální pedagogika

surdopedie

sluchové vady

diagnostika

sluch

slovní řeč

sluchová výchova



Obsah:
  • Význam sluchového vnímání:
    Úkol surdopedie:
    Anatomie a fyziologie sluchu
    Princip slyšení
    Důsledky sluchových vad
    Klasifikace sluchově hendikepovaných
    Podle místa postižení rozlišujeme poruchy
    Diagnostika
    Psychické zvláštnosti sluchově hendikepovaných
    Specifičnost výchovy sluchově hendikepovaných
    KOMPENZACE A REEDUKACE SLUCHU A SLOVNÍ ŘEČI
    Neverbální sociální komunikace
    Vizuálně kinetické formy komunikace
    Vlastní výuka a výchova orální řeči
    Sluchová výchova
    Totální komunikace
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše