Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 663
projektů

Reformní pedagogika

«»
Přípona
.doc
Typ
poznámky
Stažené
1 x
Velikost
0,2 MB
Jazyk
český
ID projektu
2745
Poslední úprava
02.01.2014
Zobrazeno
1 552 x
Autor:
cookiecrisp
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Začátek 20. stol. s těžištěm ve 20. - 30. letech.
Reformní pedagogika jako celosvětový jev.

1. progresivismus - v angl. zemích
2. aktivismus - Itálie
3. reformismus - v něm. mluvících zemích
4. nová výchova - ve frankofonních zemích, hnutí „Nové školy „

Historie: mírová úsilí ve společnosti

• požadavek změnit školu, ale také životní styl
• snaha nabídnout světu lepší školu a společnost
• pedocentrismus jako zákl. orientace výchovy
• změny byly zaměřeny pouze na základní školu
• výchozí idea : Volná škola ( J. J. Rousseau )
• Princip globalismu ( jev jako celek ) , proti atomizaci učiva
• Princip individualizace - každý jedinec má jiný přístup, jiné potřeby a možnosti
• Princip diferenciace - kvalitativní a kvantitativní ( jednotná škola byla diferencována vnitřně na skupiny A, B, C, D )
• Princip samostatnosti a aktivity
• Princip činné a pracovní výchovy - projektová metoda, problémové vyučování
Problém, který budeme řešit vlastním přičiněním i mimo prostory školy
= životné , celostné učení; vědomosti použijeme v praxi.

Reformní pedagogika:

- je zdrojem alternativního myšlení u nás
- vznikla ve 20. - 30. letech v celém světě
- u nás se vyvíjely alternativní školy jinak než v ostatních zemích

Volná škola ( J. J. Rousseau ) : výchova přirozených následků, dítě se do ničeho nenutí, svobodná a přirozená výchova
Pedocentrismus → dělat jen to, co dítě chce.

Klíčová slova:

pedagogika

aktivismus

pedocentrismus

progresivismus

reformismus



Obsah:
  • 1. REFORMNÍ PEDAGOGIKA V ZAHRANIČÍ 1900 - 1939
    2. REFORMNÍ PEDAGOGIKA U NÁS - ČESKOSLOVENSKO (1918)
    3. E.Kelyová, J.Dewey, O.Decroly, E.Claparéde, G.Kerschesteiner a jejich příspěvek reformní pedagogice z hlediska metod a postupů ve vyučování.
    4. Waldorfská škola - hlavní rysy, antroposofie
    5. Edukační metody Waldorfské školy
    6. Montessoriovská škola - typické rysy, podstata programu
    7. Zásady a postupy práce učitele MŠ
    8. Freinetovská škola - základní rysy a využití v současnosti
    9. Metody práce FŠ
    10. Daltonský plán - Daltonská škola
    11. Principy a metody DP
    12. JENSKÝ PLÁN
    13. Základní metody ve vyučování JŠ
    14. Prvky dramatické výchovy ve vyučování
    15. ITV- Integrovaná tématická výuka
    16. Projektové vyučování, řešení problému
    17. otevřená škola a metody otevřeného vyučování
    18. Kooperativní učení (podmínky, realizace a hodnocení)
    19. Angažované učení
    20. Program škola podporující zdraví (obsah, cíle)
    21. Zásady a metody Zdravého učení
    22. Podstata partnerského vztahu učitel - žák
    23. Obecné rysy pedagogické práce v alternativních školách
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše