Rozvoj železniční sítě
«»
Popis:
POČÁTKY ŽELEZNIC SVĚTĚ
- parostrojní železnice (19. stol.)
- důlní dráhy (17. stol.)
- železniční síť se rozvíjela souběžně s rozvojem industrializačního cyklu 19. stol.
- ANGLIE:
- 1825 … Stockoton - Darlington
- 1830 … Liverpool - Manchester
- USA (1830):
- 1830 … Baltimore - Ohio
- FRANCIE (1832)
- BELGIE, NĚMECKO (1835)
POČÁTKY ŽELEZNIC „U NÁS“
- KONĚSPŘEŽNÉ DRÁHY
- ČESKÉ BUDĚJOVICE - LINZ
- provoz na prvém úseku zahájen 1827 (1828)
- hlavním důvodem stavby přeprava soli
- celá trať zprovozněna roku 1832
- prodloužena do Gmundenu 1836
- rozchod 1106 mm
- přestavba na parostrojní železnici 1857
Klíčová slova:
železnice
Bratislava
parostroje
mezinárodní dohoda
vysokorýchlostní tratě
koridory
Obsah:
- I. Rozvoj železniční sítě
Počátky železnic světě
Žel.trati světa - součtová čára
Počátky železnic „u nás“
Síť železnic v čr
Mezinárodní dohoda agc
Železniční koridory
Železniční koridory - cíle úprav
VYsokorychlostní tratě
O souborech cookie na této stránce
Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.