Popis:
1. Kapitola: Tržní hospodářství, marketing a jeho úloha v podniku
Shrnutí kapitoly
• Marketing je v dnešním prostředí nutností. Mnoho lidí nechápe jeho podstatu a přestavuje si pod tímto pojmem umění prodat to, co bylo vyrobeno, případně reklamu.
• V této kapitole byla vysvětlena podstata marketingové koncepce (marketingového směnného procesu).
• Marketingová koncepce je založena na důrazné orientaci na zákazníka a jeho potřeby.
• Klíčové kompetence marketingu, mimo již zmíněné potřeby, zahrnují přání a poptávku; produkty; hodnotu; směnu, transakci a trhy.
• Marketingové koncepci předcházely tři jiné podnikatelské koncepce, a to koncepce:
výrobní, výrobková a prodejní.
• Marketingová koncepce bývá často předmětem kritiky, neboť v rámci uspokojování potřeb zákazníků dochází k poškozování životního prostředí, exploataci přírodních a jiných zdrojů, a také proto, že mnoho firem vydává různé své neetické praktiky za praktiky marketingové. Reakcí na tuto kritiku, a v souladu se zájmy společnosti, je stále širší uplatňování koncepce společenského marketingu.
Klíčová slova:
hospodářství
marketingové řízení
cílení marketing
marketingový mix
komunikace
služby
Obsah:
- 1. Kapitola: Tržní hospodářství, marketing a jeho úloha v podniku
2. Kapitola Aplikace marketingu v oblasti služeb a neziskových organizacích
3. Kapitola- Marketingové řízení
4. Kapitola: Prostředí marketingu
5. Kapitola: Marketingový informační systém
6. Kapitola: Trh a cílený marketing
7. Kapitola: Nákupní proces spotřebitele a organizací
8. Kapitola: Marketingový mix, produkt- nejdůležitější komponent marketingového mixu
9. Kapitola: Marketingový mix- distribuce a místo prodeje
10. Kapitola: Marketingový mix- cena
11. kapitola: Marketingový mix- marketingová komunikace
12. Kapitola: Rozšířený marketingový mix ve službách