Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Sociální prostředí školní třídy a školy

«»
Přípona
.doc
Typ
poznámky
Stažené
0 x
Velikost
0,1 MB
Jazyk
český
ID projektu
3316
Poslední úprava
09.05.2014
Zobrazeno
875 x
Autor:
josef.trousil
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Myšlenkový experiment
- Představte si restauraci, do které obvykle chodíte
- Co se o ní vůbec dá říct?
- Co se vám v ní líbí a nelíbí?
- Co z toho je pro vás osobně důležité?
- Co z toho je - podle vás - důležité pro ostatní, kteří tam chodí s vámi?
- Pořád je to ta stejná a pro vás osobně příjemná restaurace?

Jak to tedy je?
- Konkrétní člověk v sociálním prostředí (mikro - mezo - makro)
- Jeho vnímání tohoto prostředí (Lewin, Bronfenbrenner atd.)
- Jeho interpretace a komunikace sociální reality (Moscovici atd.)
- Otázka změny v čase (individuálním i skupinovém)

Teoretická východiska
- učení a chování žáků není pouze individuální záležitostí
- je ovlivňováno mikrosociálním prostředím, v němž se žáci pohybují (prostředí konkrétní školy, konkrétního učitelského sboru, konkrétní školní třídy a konkrétní skupině vrstevníků s níž se žák či žákyně kamarádí, na jejíž mínění dá atp.)

Proč se zajímat o sociální prostředí?
- škola jako prostředí (mj.)
vývojově psychologický pohled
sociální učení (...)
- prožívání tohoto prostředí žákem (mj.)
vliv na výkon
vliv na další vzdělávací dráhu (...)

Klíčová slova:

myšlenky

experiment

sociální klima

sociometrie

interakce

environmentalizmus



Obsah:
  • Myšlenkový experiment
    Jak to tedy je?
    Teoretická východiska
    Proč se zajímat o sociální prostředí?
    Sociální klima v souvislostech
    Důležité upozornění
    Praktické využití poznatků
    Klima školy vs. kultura školy
    Sociální klima
    Terminologické otázky
    Vývoj do současnosti
    Teoretické otázky
    Teoretické úrovně uvažování o klimatu - Proč mě vlastně zajímá?
    Sociální klima
    Typologie přístupů ke klimatu
    Současné přístupy ke zkoumání klimatu třídy
    Metody zkoumání klimatu
    Metody
    Dotazníky (třída) - příklad (CES)
    Dotazníky (třída) - příklad (ICEQ)

Zdroje:
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše