Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 663
projektů

Úvod do teorie masové komunikace - výpisky

«»
Přípona
.doc
Typ
poznámky
Stažené
1 x
Velikost
0,3 MB
Jazyk
český
ID projektu
4777
Poslední úprava
18.12.2014
Zobrazeno
1 676 x
Autor:
northfinder
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Význam masových médií
Tato kniha vychází ze základního předpokladu, že masová média (zvláště noviny, televize a rozhlas) mají v moderních společnostech zásadní a stále vzrůstající význam. Citovaný názor na média je velmi rozšířený a je zřejmě způsoben tím, že jsou:
* zdrojem moci - potenciálním prostředkem vlivu, ovládání a prosazování inovací ve společnosti; pramenem informací životně důležitých pro fungování většiny společenských institucí a základním nástrojem jejich přenosu;
* prostředím (či arénou), kde se na národní i mezinárodní úrovni odehrává celá řada událostí z oblasti veřejného života;
* významným zdrojem výkladů sociální reality a představ o ní; proto jsou média také místem, kde jsou konstruovány, ukládány a nejviditelněji vyjadřovány změny v kultuře a hodnotách společností a skupin;
* primárním klíčem ke slávě a k postavení známé osobnosti, stejně jako k účinnému vystupování na veřejnosti;
* zdrojem uspořádaných a veřejně sdílených významových soustav, které vymezují, co je normální
* prostředkem zábavy a určují nejběžnější způsoby trávení volného času.

Média a společenské vztahy
Masová média jsou v podstatě závislá na "společnosti", zvláště na institucích, jež představují a vykonávají politickou a ekonomickou moc. Je ovšem zjevné, že sama média mohou mít na tyto instituce vliv a že se těší jistému stupni autonomie vyplývající z neustále vzrůstajícího objemu a rozsahu činností médií. Přesto existují síly, které ve společnosti a okolním světě historicky vznikly a průběžně v něm působí a jež jsou mocnější než média a jejich okamžitý vliv. Povaha vztahu mezi médii a společností je podmíněna časově a místně.

Klíčová slova:

masová komunikace

tištěná média

média

frankfurtská škola

ekonomika médií

zprávy



Obsah:
  • Význam masových médií
    Média a společenské vztahy
    Masová média jsou instituce
    První periodické noviny
    Noviny jako médium
    Rozvoj veřejnosti čtoucí noviny:
    Politický tisk:
    Seriozní tisk (prestige press):
    Film jako médium
    Hudební nahrávky
    Nová elektronická média
    Otázky využití a přijímání
    Čtyři modely komunikace
    Modely sociální komunikace médií
    Náhledy na propojení médií se společností
    Vzdálené události a společenské síly
    Rozpornost v pojímání sociální integrace
    Teorie masové společnosti
    Marxismus a masová média
    Společenské funkce médií
    Žánry v masových médiích
    Forma zprávy
    Struktura a složení publika
    Publikum jako aktivní sociální skupina
    Normy týkající se obsahu
    Náklonnost a závislost
    Užívání médií jako "sociální" chování
    Pět způsobů aktivity
    Aktivní užívání médií
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše