Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Výpisky z knihy z předmětu Management

«»
Přípona
.doc
Typ
poznámky
Stažené
1 x
Velikost
1,6 MB
Jazyk
český
ID projektu
7650
Poslední úprava
21.03.2016
Zobrazeno
751 x
Autor:
nella.grundzova
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Management - souhrn všech činností, které je třeba udělat, aby byl zabezpečen chod organizace
- umění dosáhnout toho, aby lidé udělali, co je třeba = organizovanou a systematickou snahu ovlivnit předmět svého zájmu žádoucím způsobem
- mobilizování a aktivizování všech zdrojů instituce a podstupování rizik s cílem dosáhnout žádoucích přínosů pro řízenou instituci
- umění rozdělit práci jiným

1) specifická aktivita
2) skupina řídících pracovníků
3) vědní disciplína

Manažer - samostatná profese, kdy pracovník na základě zvolení, jmenování, pověření,
ustavení, zmocnění aktivně realizuje řídicí činnosti, pro které je vybaven
odpovídajícími způsobilostmi, pravomocemi a odpovědnostmi.

Vrcholová úroveň řízení, vrcholové vedení (top management) - nejvyšší řídící pracovník/ci organizace; jejich postavení a pravomoci obvykle specifikují statutární dokumenty organizace, např.: reprezentují, koordinují činnosti, tvoří strategie a koncepce, zodpovídají za výsledky podniku

Střední úroveň řízení (middle management) - řídící pracovníci štábních útvarů či nižších liniových útvarů, závodů. V činnosti středních manažerů zaujímá největší podíl poskytování a získávání informací. Udává se, že tyto činnosti zabírají až 40 % jejich pracovního času.

Základní úroveň řízení (lower management), někdy též označovaná jako „management
první linie“; nejnižší úroveň řízení, kdy manažer již řídí výkonné pracovníky (předáci, mistři, vedoucí dílen, sales manažeři)

Klíčová slova:

management

prostředí

sebeřízení

řízení času

společenské chování

plánování



Obsah:
  • Dílčí specifické řídící postupy managementu
    Zaměření činností ve firmě
    Prostředí managementu
    Management a podnikání
    Profil managera
    Obecné rysy managerské práce
    Základní kompetence managera
    Styl managerské práce
    VZtah managera k podřízeným
    Sebeřízení (self-management)
    Řízení času (time management)
    Společenské chování managerů
    Plánování
    Postup při sestavování plánů
    Řízení implementace
    Kontrola
    Řízení lidí
    Organizování a organizační struktura
    Historie
    Rozhodování
    Komunikace
    Informatika v managerské práci
    Identita firmy
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše