Popis:
1. ROLE MARKETINGU VE STRATEGICKÉM ŘÍZENÍ FIRMY
Strategie - Strategické řízení
Mg ve strategických plánech - zajišťuje zákl. filozofii (uspokojování zákazníka), zajišťuje vstupy (identifikace tržních příležitostí), připravuje strategii pro dosažení cílů
Poskytování hodnoty - volba hodnoty, poskytnutí hodnoty
Hodnotový řetězec - nástroj jak vytvořit vyšší hodnotu pro zákazníka - 9 strategických činností - primární(mat->výrobek->odesílání->mark a prodej->servis), podpůrné (nákup, vývoj, HR, fir.infrastr.)
Holistická mark. orientace na hodnotu pro zákazníka - udržuje a obnovuje hodnotu pro zákazníka -> průzkum/hledání hodnoty -> vytváření hodnoty -> poskytování hodnoty
Strategické plánování společností a jejich divizí
• Definice poslání společnosti - rysy dobrého poslání (omezený počet cílů, zdůrazňuje hl.hodnoty společnosti, hl. konkureční oblasti, kde bude působit), definice podn. Činnosti
• Zřizování SBU (strategické podn.jednotky)
• Přidělení prostředků každé SBU
• Vyhodnocení příležitostí k růstu - intenzivní růst (ident. příležitostí - matice expanze výrobku na trh (tržní penetrace, rozvoj trhu, vývoj výrobku, diverzifikace), diverzifikační růst (nalezení dobrých příležitosí mimo současnou podn.činnosti - koncentrická, horizontální a konglomerátní strategie), redukce a zbavování se starých podn.činností
Strategické plánování podnikatelské jednotky
• Definice poslání SBU
• SWOT analýza int. a ext. Prostředí
• Formulace cílů - dle důležitosti, určit kvantitativně, realisticky a dodržet konzistentnost cílů
• Formulace strategie - Porterovy strategie (vedoucí post.v nákladech, deferenciace, segmentačně úzké zaměření), strategické aliance (výrobký/služeb, propagační, logistické, P)
• Formulace programu a jeho implementace
• Zpětná vazba, kontrola
Plánování výrobků - povaha a obsah mg.plánů - mg.plán=nástr.pro řízení a koordinači mg.činností - strategický (analýza nejlepších příležitostí -> cílové trhy) taktický (určuje taktiky - vl.výrobku, propagaci,tvorbu ceny, prodej, služby)
MG.plán - shrnutí&obsah, situační analýza (T,N, trh, konkurence, makroprostředí, trendy..), mg. Strategie (poslání,mg.aktivity,fin.cíle,def.skupin a potřeb, positionig výr.řady), fin.plánování, kontrola.
Klíčová slova:
marketing
strategie
segmentace
výrobky
cenový výzkum
distribuce
spotřebitel
Obsah:
- 1. Role marketingu ve strategickém řízení firmy
2. Marketingový informační systém
3. Segmentace spotřebního trhu, postup, kritéria, metody, targeting, positioning
4. Místo v marketingových strategiích
5. Specifické rysy základních mg.nástrojů a jejich spotřebitelské vnímání
6. Různé koncepce mg. mixu, harmonizace a tvorba mg.mixu
7. Výrobek a jeho specifické rysy výnamné pro spotřební trh
8. Výrobková média
9. Výrobkový výzkum
10. Cena a její role na spotřebním trhu
11. Cenové polohy sortimentu
12. Cenový výzkum
13. Distribuce a její uplatnění na spotřebním trhu
14. Výběr a řízení distribučních kanálů
15. Distribuční výzkum
16. Marketingová komunikace na spotřebním trhu
17. Řízení integrované marketingové komunikace
18. Výzkum marketingové komunikace
19. Aplikace mg na vybraný sektor