Výpisky z předmětu Podnikání v obchodě
«»
Popis:
PODNIKÁNÍ V OBCHODĚ
Definice obchodu:
Obchod je specifická ekonomická činnost, jejímž prostřednictvím se uskutečňuje prodej a koupě zboží a poskytnutých služeb za peníze. Do obchodu zařazujeme všechny činnosti spojené s nabídkou a poptávkou uskutečňované mezi prodávajícím a kupujícím, které vedou k realizaci sjednané transakce za předem dohodnutých podmínek.Obchod je zařazen v terciární sféře národního hospodářství.
Obchod můžeme vymezit ze dvou pohledů:
1. národohospodářského
2. podnikatelského
Národohospodářský pohled zajímá centrální orgány, které usměrňují, příp. stimulují jeho činnost (zahraniční obchod), jako jedno z národohospodářských odvětví.
Agregátní veličiny zjišťované z národohospodářského pohledu:
» HDP vytvořený v odvětví obchodu
»
podíl HDP (v %) vytvořeného v obchodu na celkovém HDP
»
zaměstnanost a růst zaměstnanosti v obchodu
»
podíl zaměstnanosti (%) v obchodu na celkovém počtu zaměstnaných osob v národním hospodářství
»
struktura podnikatelských subjektů
»
ekonomické efekty dosažené v zahraničním obchodu
Klíčová slova:
podnikání
obchodní operace
velkoobchod
prodej
prodejní jednotka
gravitace
Obsah:
- Podnikání v obchodě
Třídění obchodu
Obchodní operace
Funkce obchodu
VÝznam velkoobchodu (vo)
VÝznam maloobchodu (mo)
Zpusob prodeje
Sortimentní skladba zboží
Umístění prodejní jednotky
Hodnocení obchodních (spádových oblastí)
Zákon gravitace
VLiv cyklu životnosti výrobku na strategii v maloobchodu
Hygienické požadavky na potravinářské prodejny
VNitřní uspořádání prodejen
Optimalizace prodejní plochy
Hodnota prodejních míst
VÝhodnost místa prodejních ploch
VZájemné vztahy prodejních a neprodejních ploch
Mezinárodní podnikání
Transnacionální firma
Formy koncentrace podniku
O souborech cookie na této stránce
Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.