Popis:
1. ÚVOD DO STUDIE MANAGEMENTU (co je management, definice)
- Neexistuje žádná všeobecně platná mezinárodní definice, ale je jich několik.
- Každá definice se zaměřuje na něco jiného (lidi, cíle…).
- 3 základní definice:
1. Management je soubor všech názorů, zkušeností, doporučení, přístupů a metod, které vedoucí pracovníci (manažeři) užívají ke zvládnutí specifických činností (manažerských funkcí), jež jsou nezbytné k dosažení podnikových záměrů
Manažerské funkce: a. Rozhodování.
b. Plánování.
c. Organizování.
d. Komunikace.
e. Motivace.
f. Vedení lidí.
g. Kontrola.
2. Činnost mobilizující lidské i věcné činitele při respektování norem (výkonu, kvality, času), nákladů, kvality a lhůt k uskutečnění určité akce či projektu či cíle. Musím motivovat lidi, sestavit je do týmů, prosazovat týmovou práci a každý tým dělá na nějakém projektu (projektové řízení) - různé projekty (zakázky). Cíleno na zvýšení kreativity a iniciativy zaměstnanců. Moderní řízení podniků pomocí projektů a pomocí týmů - horizontální řízení.
3. Umění dosáhnout toho, aby lidé udělali to, co je třeba. Dosazování vůdčích osobností, charismatických lídrů - motivace týmů. V praxi lídrů velmi málo, více autoritativních manažerů.
- V jazykové rovině odpovídá pojmu management ekvivalent řízení.
Klíčová slova:
management
vývoj
legislativa
stresmanagement
plánování
organizování
řízení lidských zdrojů
Obsah:
- 1. Úvod do studie managementu (co je management, definice).
2. Management ve vývoji (styly řízení).
3. Vliv vnějšího prostředí na organizaci firmy (legislativa).
4. Pojetí podnikání (podle Obchodního zákoníku).
5. Profil a osobnost manažera.
6. Stresmanagement.
7. Plánování (členění plánů).
8. Strategický management.
9. Organizování podniku.
10. Řízení lidských zdrojů.