Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 663
projektů

Základy managementu - teorie

«»
Přípona
.docx
Typ
poznámky
Stažené
2 x
Velikost
0,6 MB
Jazyk
český
ID projektu
5798
Poslední úprava
25.05.2015
Zobrazeno
1 261 x
Autor:
petr.cerny
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Management

„to manage“ = řídit, vést, spravovat, vládnout, ovládat, dosáhnout
Slovem management můžeme označovat řízení, ale také skupinu podnikových řídících pracovníků.
Jde na jedné straně o označení funkce, na straně druhé o označení skupiny lidí, které tyto funkce vykonávají.
Pojmem MANAGEMENT označujeme především řízení celé jednotky, ale také řízení ucelené podnikové činnosti.
V podnikové oblasti anglická literatura užívá i pojmu CONTROL, které v českém překladu chápeme ve smyslu řízení dílčích procesů - procesů ve kterých přímo nevystupuje lidský činitel (finanční řízení, procesní řízení).

Pojem management zahrnuje tyto obsahové roviny
- Specifickou funkci při řízení podniku
- Určitý způsob vedení lidí
- Odbornou disciplínu a obor studia (názory, doporučení, principy, techniky, metody, dovednosti)

Vymezení managementu
Management je proces činnosti složený ze souvisejících sociálních a technických funkcí a činností, který se děje v rámci formálního organizačního uspořádání za účelem dosažení předem vytyčených cílů a využívá k tomu lidské a jiné zdroje. (H. Koontz)
Management je proces plnění pracovních cílů prostřednictvím jiných pracovníků - řádně, včas a v rámci rozpočtu. (D. Gustafson)
Management lze chápat jako proces koordinování činnosti skupiny pracovníků, realizovaný jednotlivcem nebo skupinou lidí za účelem dosažení určitých výsledků, které nelze dosáhnout individuální prací.

Klíčová slova:

management

manažerské myšlení

rozhodování

plánování

organizování

kompetence



Obsah:
  • Pojem management zahrnuje tyto obsahové roviny
    Vymezení managementu
    Management- manažerská práce
    Proč je třeba studovat management?
    Důvody pro použití poradenské firmy
    Skupiny poradenství
    Agregovaný přístup
    Podrobný přístup
    Rozhodování za rizika a nejistoty
    Postoj rozhodovatele k riziku
    Racionálněekonomický model rozhodování
    Administrativní model rozhodování
    Prostředí managementu
    Management v turbulentní době
    Vize, poslání, cíle organizace
    Plánování a organizování
    Plánování
    Charakteristika (fáze plánování)
    Obecné schéma plánovacího procesu
    4 faktory, ze kterých plánování vychází:
    Úrovně rozhodovacího procesu
    Organizování
    Motivace a vedení, kontrola
    Vedení
    Kontrola realizovaná mimo řídící subjekt
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše