Když se autorům otevřela na začátku devadesátých let dvacátého století možnost psát svobodně o nejrůznějších tématech, objevilo se na trhu postupně narůstající množství publikací o alternativních možnostech výchovy a vzdělávání. Tato produkce odrážela zájmy a potřeby té doby, počínající změny v oblasti výchovy a vzdělávání a první kroky k transformaci školy. Označení alternativní školy se ujalo a bylo běžně používáno nejen pro nejčastěji popisovanou pětici reformních koncepcí waldorfské, montess...
Začátek 20. stol. s těžištěm ve 20. - 30. letech.Reformní pedagogika jako celosvětový jev.1. progresivismus - v angl. zemích2. aktivismus - Itálie3. reformismus - v něm. mluvících zemích 4. nová výchova - ve frankofonních zemích, hnutí „Nové školy „Historie: mírová úsilí ve společnosti• požadavek změnit školu, ale také životní styl• snaha nabídnout světu lepší školu a společnost• pedocentrismus jako zákl. orientace výchovy• změny byly zaměřeny pouze na základní školu• výchozí idea : Volná škola ...
Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.
▼ Nezbytné
Vždy povoleno. Technické uložení nebo přístup jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si účastník nebo uživatel výslovně vyžádal.
▼ Analytické
Technické úložiště nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní agregované statistické účely.