„Pomoz mi, abych to mohl udělat sám“ - Pojetí vzdělávání a výchovy
Prezentace19 s. / 4. roč. / ppt
hlavní cíle:příprava pro život a usnadnění normalizačního procesu k dosažení celkového maximálně možného rozvoje osobnosticelostný rozvoj osobnostisoustředění na osobu, ne na výchovnou metodupomoc dítěti dosáhnout vlastní nezávislostiDůležité pojmy- Sebevýchova a mravní svoboda - učení ovládnutí vlastního jednání na základě možnosti volby činnosti, kterou bude dítě vykonávat- Fenomén pozornosti - maximální soustředěnost dítěte na jednu činnost- Aktivizační cyklus - dítě by mělo projít alespoň je...
|
|
0,9 |
2x |
|
Zavádění alternativních metod do edukačního procesu žáků na základní škole speciální
Diplomová práce76 s. / - roč. / doc
Vzdělávání žáků s těžkým zdravotním postižením se vzhledem k současným vzdělávacím trendům stává jednou z priorit speciálních pedagogů. Je zapotřebí neustále hledat a hlavně nacházet nové a účinné metody práce s těmito žáky. Dle citátu W. Malla můžeme konstatovat, že i žáci s těžkým postižením jsou připraveni přijímat nové podněty, zkušenosti, a je jen na nás, speciálních pedagozích, zda jim toto umožníme a staneme se tak jejich průvodci, „múzami“, při poznávání okolního světa. Ve většině školsk...
|
|
0,4 |
0x |
|
Výběr z reformních i současných edukačních koncepcí
Studijní materiál30 s. / 4. roč. / doc
1.1 Reformní pedagogika ve světě Jarmila SvobodováHnutí nové výchovy, reformní pedagogika Reformní hnutí v pedagogice na začátku 20. století je obdobím pedagogické obnovy, z něhož pochází množství podnětů, nápadů, tendencí, vynikajících myšlenek a praktických zkušeností. Od konce 19. století se začalo vytvářet hnutí nové výchovy, nových škol, jehož největší rozvoj spadá do období dvacátých a třicátých let dvacátého století. V průběhu hnutí došlo k výrazné změně podoby a charakteru evropské škol...
|
|
0,4 |
0x |
|
Vypracované tematické okruhy ke zkoušce z Alternativní pedagogiky
Vypracované otázky42 s. / 5. roč. / doc
1. Reformní pedagogika, edukační metody ve školách pokusných a reformní (1900 - 1939)Začátek 20. stol. s těžištěm ve 20. - 30. letech. Reformní pedagogika jako celosvětový jev.1. progresivismus - v angl. zemích2. aktivismus - Itálie3. reformismus - v něm. mluvících zemích 4. nová výchova - ve frankofonních zemích, hnutí „Nové školy „Historie: mírová úsilí ve společnostipožadavek změnit školu, ale také životní stylsnaha nabídnout světu lepší školu a společnostpedocentrismus jako zákl. orientace v...
|
|
0,3 |
6x |
|
Vzdělávací program „Začít spolu“
Projekt5 s. / 5. roč. / doc
Původ a historie programu Step by Step- Původní inspirace vznikla jako reakce na komplikovanou situaci ve vzdělávání menšin v Americe v době „vzdělanostního (sputnikovského) šoku“ 60.-70. let (USA a Kanada: původní obyvatelstvo, imigranti, sociálně slabé skupiny ve slumech apod.).- OTÁZKA:Jak dosáhnout podstatně vyšší obecné vzdělanosti (ale i „vychovanosti“) v mladé populaci (konkurenceschopnost)???Závěry a řešení:- zaměřit se na to, aby každé dítě dostalo příležitost a na základě svých individ...
|
|
0,1 |
0x |
|
Lidé s postižením ve světle eugenických myšlenek
Diplomová práce112 s. / - roč. / doc
Pro diplomovou práci jsem si vybrala téma Lidé s postižením ve světle eugenických myšlenek. Toto téma jsem si vybrala z několika důvodů. Asi prvním důvodem, je samotná problematika eugeniky jako takové. Na střední škole je téma eugeniky zmíněno jen velmi okrajově, ale už tehdy pro mě bylo něčím zvláštním. Na jednu stranu jsem se o eugenice chtěla dozvědět více, na druhé straně mě odpuzovalo a znechucovalo. Představa, že někdo může např. rozhodovat o tom, kdo žít bude a kdo ne, kdo je užitečný a ...
|
|
2,4 |
1x |
|
Postoj dnešní mládeže k lidem s postižením
Diplomová práce225 s. / - roč. / doc
Během našeho života se setkáváme s lidmi s postižením, jen tak je míjíme bez povšimnutí, odvracíme zrak, provázíme je soucitnými pohledy. Někoho to nezajímá, jiný má výčitky svědomí, že on je zdravý a oni ne. Ale jsou i tací, kteří osoby s postižením berou jako rovnocenné partnery, a tak k nim i přistupují, snaží se jim pomoci, podat ruku jako opěrnou berli, pro pocit bezpečí. Od roku 1989 se postoj naší společnosti k lidem s postižením radikálně změnil (Kučerová, S. 1996). Veřejnost je více a l...
|
|
1,5 |
0x |
|
K vývoji alternativního školství
Referát28 s. / 4. roč. / pdf
K vývoji alternativního školstvíVýchova a vzdělávání jako jeden z významných faktorů rozvoje osobnosti provází lidskou společnost odnepaměti. Tento proces se postupně institucionalizoval: vzniká škola - soukromá, církevní a státní - s povinnoudocházkou, s povinnými výchovně-vzdělávacími standardy i s povinnými zkouškami a jim odpovídajícímikvalifikačními stupni. Stabilizace školství má nesporně své přednosti, ale i svá rizika - konzervaci cílů, obsahu,forem i metod a tím i odtržení od původních ...
|
|
0,7 |
2x |
|
Příčiny vzniku reformní pedagogiky či Hnutí nových škol
Projekt18 s. / 4. roč. / docx
Kritika tradiční školy:- jednostranný důraz na intelektuální rozvoj žáků, opomíjení emotivní a volní stránky osobnosti žáka- nedocenění pracovních činností (opomíjení estetických, tělovýchovných a zdravotních aspektů výchovy)- jednostranná orientace na učení, zaměřenost na obsah učiva, podcenění kreativity- příprava na budoucnost, místo aktuálního prožívání života ve škole- důraz na dril- autoritativní výchova učitele, vyžadování poslušnosti žáků- izolace školy od života- úkolem učitele je trans...
|
|
0,3 |
2x |
|
Daltonský plán - Alternativní pedagogika
Seminární práce6 s. / - roč. / doc
Alternativní školy jsou nazývány školy hrou, protože aplikují jiné metody a organizaci výuky a snaží o přiblížení učiva formou hry, diskuse, řešením problémových úkolů a podobně . Alternativní vzdělávání je obecný termín označující takové školní vzdělávání, které se odlišuje od vzdělávání nabízeného státem nebo jinými tradičními institucemi, ale stejně jako na jiných školách se i zde plní osnovy schválené MŠMTSpolečné znaky alternativního vzdělávání a zařízení: Snaha získat dítě pro vzdělávání (...
|
|
0,1 |
4x |
|
Nestátní neziskové organizace
Poznámky6 s. / - roč. / doc
Téma: Nestátní neziskové organizace Problém: Získání finanční podpory pro nestátní neziskovou organizaci od široké veřejnostiOtázka: Co vede širokou veřejnost k přispění/nepřispění neziskovým organizacím?Každá nezisková organizace potřebuje ke svému chodu finanční prostředky. Část získává z darů široké veřejnosti či firem. Proto je důležité, aby byla lidem pro větší důvěryhodnost, co nejvíce na očích. Důležitá je propracovaná propagace, aby dokázala zapůsobit, oslovit a dostat se tak do podvědom...
|
|
0,1 |
0x |
|
Montessoriovská škola (typické rysy a využití v současnosti)
Seminární práce4 s. / - roč. / doc
Alternativní školy jsou dnes neodmyslitelnou součástí vzdělávacích systémů v zahraničí. Jak je to v naší zemi? Jsou považovány za něco nového? Neobvyklého? Provokujícího? Protože jejich existence nemá dosud dlouhé trvání? Jejich vznik byl totiž umožněn - po dlouhé časové odmlce - až společenskými změnami v listopadu 1989. S jakou představou je vůbec pojem „alternativní škola“ spojován? Že jde jen o soukromou, nestátní školu? To je představa mylná, vyplývající z nedostatečné informovanosti veřejn...
|
|
0,1 |
0x |
|
Zdravá škola - škola podporující zdraví
Prezentace11 s. / 5. roč. / ppt
- Koncepce, která vstoupila do povědomí české pedagogické veřejnosti v rozmezí let 1991 - 1993- jako jedna z alternativních edukačních možností prošla do současnosti určitým vývojem:-> ztratila některé ze znaků výlučnosti,-> modifikovala se do specifických modulů aplikovatelných na jednotlivých stupních školního vzdělání, včetně mateřské školy. - Podstatou projektu je vytvoření zdravého prostředí v našich školách a výchova dětí ke zdravým životním návykům a zdraví podporujícímu chování.
|
|
0,1 |
0x |
|