Okruhy - metodika českého jazyka
Vypracované otázky34 s. / 4. roč. / doc
Okruhy - metodika českého jazyka1. ročník magisterského studia - Didaktika českého jazyka - úkoly, faktory ve vyučování- Metody, zásady v hodinách jazyka českého, matematiky- Pjetí a osnování učiva ČJ v programu Základní škola, - Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání- Možnosti využití alternativní pedagogiky v edukačním procesu - Dalton. plán, Otevřené vyučování, projekt Začít spolu- Připravenost dítěte na školu, školní zralost- Vývoj metod ve výuce čtení a psaní - Psychologické zák...
|
|
0,2 |
0x |
|
Obecná charakteristika umělecké literatury
Maturitní otázky3 s. / 4. roč. / pdf
Maturitní otázky, obecná charakteristika umělecké literatury.
Funkce literatury
1. Estetická
- umění by mělo být krásné, hraje si s jazykem, piluje příběh nebo úmyslně ošklivé
- umělecký projev formuluje svou výpověď tak, aby podněcovala představy a působila i na citovou stránku vnímatele, obohacovala jeho vnitřní život, nutila jej zaujímat věcné, etické nebo emotivní postoje k uměleckému sdělení a jeho prostřednictvím k zobrazované realitě
2. Citová
- co má člověk cítit
3. Informativní
...
|
|
0,1 |
32x |
|
Stylistika
Maturitní otázky8 s. / 4. roč. / pdf
Maturitní otázky, stylistika.
Slohové postupy
a) informační
- nejjednodušší slohový postup, bez uměleckého zabarvení
- sdělení ve věcných (místních, časových) nebo formálních souvislostech (např. abecedně)
- cíl – konstatovat pouze nějaká fatka
- podle povahy – v celku (souvislý text) nebo heslovité
- zpravidla jde o jednoduché vyjádření
- veřejný projev – spisovný jazyk, neveřejný – hovorově, nespisovně
- převažují podstatná jména, přídavná jména, zajmena
- hojně se využívá v prostě...
|
|
0,1 |
2x |
|
Česká literatura v období normalizace - Bohumil Hrabal
Maturitní otázky3 s. / 4. roč. / pdf
Maturitní otázka z období normlizace , Bohumil Hrabal.
Bohumil Hrabal
- 1914 – 1997
- Do literatury se dostal pozdě, bylo mu přes 40 let (šedesátá léta), Psal od svých 30. Let do šuplíku
- Publikoval oficiálních nakladatelství
Romány:
Příliš dlouhá samota
- v tomto díle autor využil nejvíce svých literárních znalostí, narážek, filozofických úvah
- 7 kapitol, každá kapitola 1 odstavec (proud vyprávění)
- hlavní hrdina je balič starého papíru
Ostře sledované vlaky
- vyšla v roce 1964,...
|
|
0,1 |
144x |
|
Komunikace (verbální, neverbální)
Maturitní otázky2 s. / 4. roč. / pdf
Komunikace, dorozumívání, dialog, monolog, slovanské, germánské, románské, maturitní otázky.
Funkce komunikace: informace (sdělování), výzva (rozkaz, přání, otázka),kontakt, metařeč (jazyk), estetická.
KANÁL - jakou cestou vyšleme informace k příjemci ( pošta, holub)
MÉDIUM - prostředek, kterým zakódujeme informaci (mobilní telefon, papír)JAZYK - do čeho zakódujeme zprávy (řeč, mimika)KOMUNIKAČNÍ ŠUM - narušení komunikace – špatný signál, větší vzdálenost, vítr, projíždějící auto
BARIÉRY KOM...
|
|
0,1 |
15x |
|
Média a mediální výchova
Maturitní otázky2 s. / 4. roč. / pdf
Média a mediální výchova, maturitní otázky.
Komunikace
- dorozumívání, výměna informací
- druhy
Médium
- prostředek, který přenáší informaci
- psaní na tabuli, média
Masa
- velmi početná skupina lidí, která se vzájemně nezná
Mediace
- mediace neboli zprostředkování je aktivita, při které třetí neutrální strana sporu, mediátor (česky zprostředkovatel), napomáhá k dosažení dohody s konkrétními účinky ve věci společného zájmu
- způsob zprostředkování informace
|
|
0,1 |
106x |
|
Literární druhy a žánry
Maturitní otázky8 s. / 4. roč. / pdf
Literární žánry lyrika epika.Tradiční básnické formy. Maturitní otázky.
|
|
0,1 |
23x |
|
Antoine de Saint-Exupéry: Malý princ
Čtenářský deník3 s. / - roč. / docx
Literární druh: epikaLiterární žánr: filozofická pohádkaPohádka:Žánr lidové slovesnostiNepravděpodobný dějHrdina překonává překážky,Nadpřirozené bytostiDobro vítězíAlegorie:Též jinotajObrazné vyjádření dějů, pojmůSkrytý význam - něco nemůže nebo nesmí být vyjádřenoVypravěč: ich-forma, vypravěčem je princDěj probíhá během 9 dnů na Sahaře, kde potkává Malý princ pilota, který zde havaroval. Malý princ pilotovy vypráví o svých zážitcích z jiných planet.Postavy:Malý Princmalé postavy, světlé vlasy, ...
|
|
0,1 |
2x |
|
Tvarosloví
Maturitní otázky6 s. / 4. roč. / pdf
Tvarosloví, slovní druhy. Maturitní otázka. Tvaroslloví je nauka o tvarech slov, zabývá se tříděním slov na slovní druhy, mluvnickými tvary, významy, kategoriemi.
Podstatná jména -jsou to názvy osob, zvířat, věcí, dějů.Prídavná jména - přídavná jména vyjadřují vlastnosti podstatných jmen (milá dívka, černý pes, kvetoucí louka, něžná krása). S podstatnými jmény se shodují v rodě, v čísle a v pádě (hnědý kůň, hnědá kráva, hnědé štěně, hnědá štěňata, hnědým štěňatům).
Zájmena - je jedním z plnový...
|
|
0,1 |
9x |
|
Skladba - syntax
Maturitní otázky7 s. / 4. roč. / pdf
Skladba slov. Maturitní otázka. Skladba je jazyková disciplína, která se zabývá: vztahy mezi slovy ve větě, správným tvořením větných konstrukcí, slovosledem.
Podmět (subjekt) je základní větný člen. Ptáme se na něj 1. pádovou otázkou - kdo? co? Nejčastěji bývá vyjádřen podstatným jménem, může však být vyjádřen všemi slovními druhy.
Přísudek (predikát) je základní větný člen, mluvnicky se shoduje s podmětem, tvoří s ním základní skladební dvojici. Vyjadřuje děj,
činnost, stav nebo změnu stavu...
|
|
0,1 |
17x |
|
Vypracované otázky - český jazyk
Maturitní otázky10 s. / 4. roč. / zip
Vypracované otázky z češtiny- učebnice čj a internet
|
|
0,2 |
2x |
|
Slovo a slovní zásoba
Maturitní otázky6 s. / 4. roč. / pdf
Slovo a slovní zásoba. Slovo:
- skupina hlásek (někdy jen jediná),
- tvoří ustálený celek a má svůj vlastní význam – jednovýznamová, nebo více významová,
- jednotka slovní zásoby (lexikální jednotka, lexém),
- v každém slově se spojuje stránka významová a zvuková
|
|
0,1 |
21x |
|
Jazyková kultura, norma, kodifikace
Poznámky2 s. / - roč. / doc
Jazyková kultura je uvědomělá péče společnosti o rozvoj spisovného jazyka (kultura jazyka, řeči), předmětem je jazyk spisovný; kultura řeči je záležitostí všech uživatelů
- jeho kultivováním se zabývá jazykovědná instituce
Jazyková výchova – týká se školního i mimoškolního osvojování normy a kodifikace spisovného jazyka, rozvíjení komunikačních dovedností, vypěstování si postojů k jazyku a řeči
|
|
0,1 |
21x |
|