Vypracovaný tematický plán pro ošetřovatelství, obor Zdravotnický asistent
Seminární práce35 s. / 1. roč. / docx
ÚvodObor Zdravotnický asistent vznik jako „náhrada“ všeobecné sestry, dříve zdravotní sestry. Jako takový v sobě nese mnoho pozůstatků ze své předchůdkyně, všeobecné sestry. Obor je koncipován podobně a žák po vystudování tohoto oboru bude pracovat na poli zdravotnickém. Stěžejním předmětem zde zůstalo Ošetřovatelství, které vyrostlo do oboru samostatného a vědeckého, mající své opodstatnění v péči o nemocné.Výuce ošetřovatelství je i nadále věnováno velké množství času, jak v teoretické, tak v ...
|
|
0,1 |
1x |
|
Didaktická technika, názorné vyučovací pomůcky, laboratoře ošetřovatelství a porodní asistence
Seminární práce8 s. / 1. roč. / doc
Zadání: Didaktická technika, názorné vyučovací pomůcky, laboratoře ošetřovatelství a porodní asistence------------------------------------------------------------------------------------------------------------Materiální didaktické prostředkyMateriální didaktické prostředky jsou prostředky materiální povahy, které mohou být využívány ve výuce a slouží jako podpůrný prostředek k dosažení stanovených výukových cílů. Materiální didaktické prostředky třídíme podle jejich vztahu k učivu, tj. podle to...
|
|
0,1 |
0x |
|
Příprava učitele na výuku - Didaktika ošetřovatelství
Studijní materiál7 s. / 1. roč. / rtf
Cíle: - Kognitivní - žák bude schopen:o Definovat roli sestry při podávání lékůo Znát pravidla pro podávání lékůo Vyjmenovat jednotlivé formy lékůo Popsat jednotlivé způsoby aplikace lékůo Znát nástup účinku léků při různých způsobech aplikace - Afektivní - žák bude schopen:o Uvědomit si riziko spojené se záměnou lékuo Chápat důležitost správného postupu setry před podáním lékuo Rozlišovat vhodnost a nevhodnost správného způsobu podání léků vzhledem k době nástupu účinku- Psychomotorické - žák b...
|
|
0,2 |
5x |
|
Prezentace k seminářce - Didaktická technika, názorné vyučovací pomůcky, laboratoře ošetřovatelství a porodní asistence
Prezentace24 s. / 1. roč. / pptx
Úkoly - motivačně stimulační,- informačně expoziční,- procvičovací,- aplikační a- kontrolní organizačníPřijímání informací• Člověk přijímá 80% zrakem
•
Ve výuce 80% dáváno sluchem
•
Zapamatování: slyšené 20%, viděné 30%
•
Viděné a slyšené 50%
|
|
9,4 |
1x |
|
Role zdravotní sestry při podávání léku
Poznámky5 s. / 1. roč. / docx
Role sestry při podávání léků• Lékař- ordinuje lék a sestra lék podá• Sestra zodpovídá za správné bezpečné podání léků• Rozezná chybu v ordinaci• Sledování účinku léků žádoucích i nežádoucích- informuje pacienta• Chyby a opomenutí musí včas ohlásit• Provádí kontrolu léku, které si soběstačný pacient bere sámZnalosti sestry• Způsob aplikace a správný postup při ní• Hlavní farmakologický účinek léků- indikační skupiny• Obvykle dávkování• Frekvenci podávání• Požadovaný účinek• Kontraindikace • Pote...
|
|
0,1 |
2x |
|