Didaktika somatologie - Metodický balíček
Seminární práce31 s. / 1. roč. / doc
2 HODNOCENÍ A KLASIFIKACE ŽÁKŮPravidla pro hodnocení a klasifikaci žáků vychází ze zákona č. 561/2004 Sb., školský zákon, a vyhlášky č. 13/2005 Sb., o středním vzdělávání. Učitelé Střední zdravotnické školy Ostrava přistupují k průběžnému hodnocení vzdělávacích činností žáka s vědomím motivační funkce hodnocení a jeho formativního významu. V hodnocení výsledků vzdělávání berou na zřetel úroveň dosažení cílů středního vzdělávání uvedených ve školském zákoně a vzdělávacím programu školy. 2.1 Zásad...
|
|
0,5 |
10x |
|
Školní vzdělávací program - Praktická sestra (zdravotnický asistent)
Seminární práce260 s. / 1. roč. / doc
Uplatnění absolventa v praxiAbsolventi oboru zdravotnický asistent si osvojí vědomosti a dovednosti potřebné pro poskytování ošetřovatelské péče v rámci ošetřovatelského procesu. Uplatní se v různých zdravotnických zařízeních lůžkového i ambulantního charakteru, např. v nemocnici, na poliklinikách a v lékařských nebo ošetřovatelských centrech, v ordinacích praktických nebo odborných lékařů a v domácí ošetřovatelské péči, jako zdravotnický pracovník v zařízeních sociální péče a služeb.Vzdělávání ...
|
|
2,1 |
0x |
|
Seminární práce z předmětu Didaktika somatologie 2
Seminární práce45 s. / 2. roč. / docx
ÚvodObor zdravotnický asistent je v našem školství i zdravotnictví mladým. Vychází však z konceptu všeobecné, dříve zdravotní, sestry. V rámci jejich vzdělávání hraje studium somatologie klíčovou roli. Pro dobrou práci na poli ošetřovatelství je nutná znalost základů anatomie a fyziologie člověka - somatologie, abychom lépe poznali potřeby našich pacientů/klientů.Studium je velmi náročné jak po obsahové stránce, tak po stránce poznávací. Pochopením jednotlivých zákonitostí a spojení je ve funkčn...
|
|
0,7 |
0x |
|
Hygienické požadavky na materiální vybavení školy
Prezentace16 s. / 1. roč. / ppt
Hygiena• Hygiena - je preventivní , lékařský vědní obor. Zabývá se sledováním, hodnocením zdravotního stavu obyvatelstva.• Cíl: stanovit soubor opatření , aby byly zajištěny optimální podmínky pro zdravý vývoj člověka a celé populace• Preventivní opatření se týkají - faktorů životního a pracovního prostředí - životního stylu člověka• Úkol: prevence onemocnění a posilování zdraví (primární prevence)Hygiena - oborya. hygiena všeobecná a komunální: zkoumá působení prostředí na člověka - vliv ovzdu...
|
|
0,2 |
1x |
|
Hygiena učení - režim dne, biologické rytmy, školní práce, psychogenní stresy
Prezentace13 s. / 1. roč. / ppt
Režim dne školních dětí• Časové rozvržení různých forem činnosti a odpočinku dítěte v průběhu 24 hodinového denního cyklu.
•
Musí být v souladu s biologickými potřebami organismu a především CNS
•
Zdravotní požadavky na režim dne:» Náležitý poměr mezi prací a odpočinkem
»
Zařazování různých forem činností a odpočinku ve vhodné denní době
»
PravidelnostŠkolní práce a odpočinek
•
Harmonická vyváženost mezi činností a odpočinkem
•
Základní forma odpočinku - spánek, během dne každé...
|
|
0,7 |
21x |
|
Hygiena školního prostředí (mikroklima) - vytápění, větrání, osvětlení, ochrana před hlukem.
Prezentace15 s. / 1. roč. / ppt
Vytápění• Tepelná pohoda - okolní prostředí je z hlediska tepelné bilance organismu indiferentní (odchylky - přehřívání, ochlazování organismu = nepříjemné pocity,snížená výkonnost,odolnost organismu)• Výměna tepla závisí:» na teplotě ovzduší
»
teplotě okolních ploch (podlahy,stěny)
»
rychlosti proudění vzduchu
»
vlhkosti vzduchuTeplota vzduchu• 22 ± 1°C - kmenové učebny, herny, kreslírny,odborné pracovny, kabinety, družina, administrativní místnosti, šatny u tělocvičen ( min. 19°C )
•...
|
|
0,5 |
2x |
|
Organizační formy výuky v Somatologii
Prezentace11 s. / 1. roč. / ppt
Organizační forma výuky» Uspořádání výuky v určité vzdělávací situaci» Podle prostředí - ve třídě, specializovaných prostorech (laboratoře), přirozené prostředí» Podle uspořádání žáků (frontální, skupinové, individuální)» Podle rozdělení rolí žáků (kooperativní, individualizované)» Základní organizační forma - vyučovací hodinaOrganizační formy výuky v Somatologii» Frontální výuka= nejběžnější forma výuky, třída pracuje hromadně jako celek. Učitel řídí práci všech žáků současně. Nejběžnější výuko...
|
|
1,8 |
3x |
|
Didaktika somatologie
Prezentace12 s. / 1. roč. / ppt
Vztah mezi didaktikou a pedagogikouPedagogika - Věda a výzkum zabývající se vzděláváním a výchovou v nejrůznějších sférách společnosti.Didaktika - Teorie vyučování (řec. Didaksein = učit se) pedagogická disciplína. Samostatný vědní obor , který má svůj předmět zkoumání, systém výzkumných metod apod.Oborová didaktika přírodovědných předmětů - zkoumá zákonitosti výuky přírodovědných předmětůDidaktika biologie Didaktika somatologie - zkoumá obecné a specifické zákonitosti výuky somatologiePředmět -...
|
|
0,5 |
1x |
|