Charakteristika evropských produktů cestovního ruchu, jejich propagace a institucionální zabezpečení cestovního ruchu v EU
Studijní materiál10 s. / 4. roč. / doc
1 PRODUKT CESTOVNÍHO RUCHUProdukt cestovního ruchu je souhrn veškeré nabídky soukromého či veřejného subjektu podnikajícího v CR nebo CR koordinujícího. Patří mezi tzv. kontrolované faktory, tzn., že je součástí marketingového mixu. Jedná se o zboží (suvenýry, knižní průvodci, mapy apod.) nebo služby (ubytování, stravování, doprava, služby průvodců apod.). Cestovní ruch je odvětvím, jehož produkt (soubor jednotlivých služeb, nebo častěji balík služeb - „package“) je vysoce specifický. Produkt CR...
|
|
0,1 |
0x |
|
Animační činnost v rámci cestovního ruchu
Seminární práce10 s. / 4. roč. / docx
1 Současné trendy ve využití animace a animativní péče v rámci cestovního ruchuAnimaceAnimace je spojena s vývojem společenských činností ve Francii ve třicátých letech 20. století. Tehdy vznikaly v mládežnických spolcích první představy o významu účasti mládeže na společenských činnostech a činnostech ve volném čase. Úzce s tím souvisí vznik „Domů mládeže a kultury“ ve čtyřicátých letech. (Orieška, 1999)Animace pochází z latinského slova anima, což je duše. Rozumí se jí oživení, bavit, rozvesel...
|
|
0,1 |
3x |
|
MICE (Meetings, Incentives, Conference/Congress/Convention a Exhibitions/Events)
Seminární práce13 s. / 4. roč. / docx
ÚvodPod pojmem MICE se skrývá mezinárodně využívaná zkratka, skládající se z počátečních písmem anglických slov Meetings, Incentives, Conference/Congress/Convention a Exhibitions/Events. Zahrnuje tedy kongresový, incentivní a veletržní cestovního ruchu. (Zelenka a Pásková, 2002) MICE patří mezi nejrychleji se rozvíjející odvětví sektoru cestovního ruchu a zároveň také k nejvýnosnějším formám cestovního ruchu. Průměrná útrata účastníka MICE cestovního ruchu je zhruba dvakrát až třikrát větší než ...
|
|
0,2 |
1x |
|
Pracovní agenda průvodce a společenský protokol
Seminární práce8 s. / 2. roč. / docx
PRACOVNÍ AGENDA PRŮVODCE A SPOLEČENSKÝ PROTOKOL1. PRŮVODCOVSKÉ SLUŽBYPrůvodcovské služby se řadí do služeb osobních a souvisí s provázením skupin, nebo jednotlivých účastníků, včetně poskytování odborného výkladu včetně vzájemné komunikace. Průvodcovské služby jsou tedy služby, které jsou součástí péče o účastníka CR, které jsou v kompetenci podnikatelských subjektů (FO i PO). Tzn. Zaměstnanci CK a agentur, hotelů a dalších ubytovacích zařízení, zejména však živnostníci - průvodci. (Orieška, 93 ...
|
|
0,1 |
1x |
|
Green management
Seminární práce18 s. / 4. roč. / docx
1 ENVIRONMENTAL MANGEMENT SYSTEM (EMS)Veškeré systémy zabývající se ochranou přírody jsou pro hotelové a jiné ubytovací zařízení zcela dobrovolné, netýká se to pouze legislativně zakotvených podmínek ochrany životního prostředí v oblasti výstavby a provozu ubytovacích zařízení. (Křížek, 2011, s. 153)Systém environmentálního řízení, představuje přístup managementu k řízení a snižování negativních dopadů na životní prostředí, svého vlastního podnikání. Výsledkem pak není jen snižování ekologické z...
|
|
0,1 |
0x |
|
Řízení kvality služeb v cestovním ruchu
Referát8 s. / 4. roč. / pdf
Řízení kvality v cestovním ruchuKvalita je v současné ekonomické teorii všeobecně definována jako schopnost produktu / služby uspokojovat potřeby a očekávání zákazníka. Takto chápaná kvalita se celosvětově stala nástrojem konkurenceschopnosti a úspěchu na trhu. (Citellus 2010)VývojV sedmdesátých letech začaly být formulovány podnikové a odvětvové standardy, a to hlavně v hotelových podnicích. Hotelové řetězce zpracovávaly standardy chování servisního personálu, přípravy stravy i úklidu pokojů s ...
|
|
0,9 |
0x |
|
Ekonomika ČR - příprava na zkoušku
Vypracované otázky33 s. / - roč. / doc
1. Vymezení cestovního ruchu1.1. Přístupy pojetí a zkoumání CR1.2. Význam CR pro jednotlivce a společnost1.3. CR jako systém (subjekty, objekty), nadřazené systémy - ekonomické, technicko-technologické, socio-demografické, ekologické a politické prostředí1.4. Definice CR, základní pojmy z oblasti CR (rezident, návštěvník, turista, výletník,.)1.5. Podmínky, předpoklady a ovlivňující faktory rozvoje CR1.6. Nejvýznamnější faktory a vlivy na rozvoj turizmu dle UNWTO1.1 PŘÍSTUPY POJETÍ A ZKOUMÁNÍ CR:...
|
|
0,3 |
1x |
|