Analýza potřeb integrace Romů na českém trhu práce
Analýza17 s. / 3. roč. / doc
Aktivní podpora a pomoc zaměstnávání a stabilnímu začlenění Romů na formálním pracovním trhu patří mezi jednu z nejvíce diskutovaných otázek současné české politiky zaměstnanosti. Názory na podporu této strategie se velmi různí. Na jedné straně lze poměrně často zaznamenat hlasy odborníků z úřadů práce o malém zájmu a aktivitě romských uchazečů nalézt pracovní uplatnění na trhu práce a o malé efektivitě opatření APZ, která jsou vynakládána pro uvedenou rizikovou skupinu. Na druhé straně skutečno...
|
|
0,3 |
0x |
|
Projekt evaluačního výzkumu - rozvoj lidských zdrojů v organizaci - Stabilizace a motivace zaměstnanců v organizaci
Seminární práce10 s. / 3. roč. / pdf
1. Definice praktického problémuNámi řešenou společností je národní (česká) pobočka velké mezinárodní firmy zabývající se výrobou a prodejem potravinových výrobků a cukrovinek. ABC představuje přední světovou potravinářskou firmou, podnikající v oblasti výživy, zdraví a zdravého životního stylu. Společnost má pobočky v mnoha státech světa, její hlavní organizační složka sídlí ve Švýcarsku. V čele celé firmy ABC stojí generální ředitel.V České republice se společnost skládá z hlavního ústředí síd...
|
|
0,1 |
0x |
|
Rozvoj lidských zdrojů v organizaci
Seminární práce8 s. / 4. roč. / pdf
1. ÚvodPro tento seminární úkol jsem si vybrala oblast rozvoje lidských zdrojů, protože nejvíce odpovídají mému studijnímu zaměření - personálnímu managementu. Konkrétně se v této práci zaměřím na oblast vzdělávání zaměstnanců organizace Dual.2. Definice praktického problémuOrganizace Dual je česká firma čítající 56 zaměstnanců a zabývající se výrobou širokého sortimentu reklamních předmětů. Na podzim roku 2012 se vedení firmy rozhodlo investovat do nových technologií a modernizovat výrobní halu...
|
|
0,5 |
0x |
|
Návrh projektu evaluačního výzkumu - Rozvoj lidských zdrojů v organizaci
Seminární práce6 s. / 3. roč. / pdf
Pro svůj návrh projektu evaluačního výzkumu jsem si zvolila téma D - Rozvoj lidských zdrojů v organizacích. Konkrétně se budu zaměřovat na problémovou oblast motivace a stabilizace pracovníků v organizaci s pracovním názvem HPRO.1. Definice praktického problémuOrganizace HPRO je českou firmou, která čítá 120 zaměstnanců. Zabývá se výrobou spotřebního zboží, jako jsou papírenské, čistící či potravinářské výrobky. V rámci HPRO fungují 2 výrobní továrny umístěné v Praze a Brně a 2 regionální prodej...
|
|
0,5 |
2x |
|
Stav řešení problémů sociální exkluze ve vybraných regionech ČR
Studijní materiál29 s. / 3. roč. / doc
Cílem následující studie je provést analýzu situace sociálního vyloučení ve čtyřech regionech České republiky a vnímání problémů spojených s řešením sociální exkluze u významných odborných, administrativních a politických autorit v těchto regionech působících a majících vliv na utváření regionální politiky a „systému“ sociálních služeb. Na základě této analýzy chceme identifikovat společné rysy politiky sociální inkluze ve zmíněných regionech, případně poukázat na charakteristické regionální odl...
|
|
0,3 |
0x |
|
Vypracované otázky k testu z predmetu Evaluační výzkum
Vypracované otázky51 s. / 3. roč. / docx
1. Podstata evaluačního výzkumu. - Evaluace je orientována na aktivitu. Je vedena se záměrem determinovat hodnotu nebo dopad politiky, programu, praxe, intervence nebo služby, je vedena z pohledu tvorby doporučení nebo změny (Clarke 1999).- Formální evaluace je definována jako forma „disciplinovaného zkoumání“, která aplikuje vědecké procedury ke sběru a analýze informací o obsahu, struktuře a výsledcích programů, projektů a naplánovaných intervencí.- Hlavní evaluační směry v sociální práci:a) ...
|
|
1,1 |
8x |
|
Hodnocení Vládního programu podpory terénní sociální práce v sociálně vyloučených romských komunitách
Skripta103 s. / 3. roč. / pdf
Tématem předkládané evaluační studie je posouzení „Vládního programu podpory terénní sociální práce v sociálně vyloučených romských komunitách“. Výzkum, jehož závěrečnou zprávu předkládáme, navazuje na výsledky studie realizované na Výzkumném ústavu práce a sociálních věcí MPSV v letech 2000 - 20021 (dále je VÚPSV), jehož cílem bylo vyhodnotit jednak vládní strategii inkluze romských společenství žijících na našem území a jednak identifikovat programy, které výběrem cílů a intervenčních nástrojů...
|
|
1,0 |
0x |
|
Hodnocení efektivity programů aktivní politiky zaměstnanosti v ČR
Skripta257 s. / 2. roč. / pdf
Předložená zpráva představuje dílčí výstup z projektu "Hodnocení efektivnosti programů aktivní politiky zaměstnanosti". Cílem tohoto projektu je zkvalitnit informace o účincích programů APZ a vedle toho podstatně zlepšit informační základnu k jejich pravidelnému hodnocení účinků.Zpráva má tři kapitoly: v první kapitole „Vývoj aktivní politiky zaměstnanosti“ hodnotíme celkový rámec opatření APZ, tedy vývoj opatření aktivní politiky zaměstnanosti v posledních letech na základě počtů účastníků těch...
|
|
1,6 |
1x |
|
Metodologický test z předmětu Evaluační výzkum
Vypracované otázky22 s. / 3. roč. / docx
1) Idea kauzality (korelace, nepravá korelace), jednota teorie a empirie, představa řádu přirozeného světa, idea nadřazenosti systematického poznání a její kritika,Kauzální vztah mezi dvěma proměnnými - podmínky:1. musí existovat souběžné změny v obou proměnných2. musíme vyloučit existenci nějaké další, vnější příčiny3. změny v obou proměnných se musí objevit v logickém časovém pořadía) Korelace - znamená vzájemný vztah mezi dvěma procesy nebo veličinami. Pokud se jedna z nich mění, mění se kore...
|
|
0,1 |
1x |
|
Vypracované otázky z předmětu Evaluační výzkum
Vypracované otázky78 s. / 3. roč. / doc
To, co slouží k odlišení evaluační studie od jiných forem sociálního výzkumu, je otázka jejího smyslu, účelu.„Evaluace je orientována na aktivitu (action oriented). Je vedena se záměrem determinovat hodnotu nebo dopad politiky, programu, praxe, intervence nebo služby, je vedena z pohledu tvorby doporučení nebo změny.“ (Clarke 1999) Formální evaluace je definována jako forma „disciplinovaného zkoumání“, která aplikuje vědecké procedury ke sběru a analýze informací o obsahu, struktuře a výsledcích...
|
|
1,2 |
0x |
|
Hodnocení při plánování a tvorbě sociálních programů
Studijní materiál4 s. / 3. roč. / doc
Hodnocení při plánování a tvorbě sociálních programůTeze1.Problém konfliktu hodnotitelů a plánovačů.Odlišné zájmy věda x politikaIdeální, pokud hodnotitelé a političtí experti a programoví pracovníci pracují spolu při přípravě programů.Ideální, když1. experimentální hodnocení proběhne před samotnou implementací. Po nebo v průběhu implementace je velmi obtížné pro vedoucí programů přijmout negativní zpětnou vazbu.2. hlavním cílem hodnocení je určit efekty na klienty programů3. neexistuje předem o...
|
|
0,1 |
0x |
|
Jakou roli hraje hodnocení v aplikovaném sociálně vědním výzkumu a jakou roli hraje poznání při řešení praktických sociálních problémů?
Seminární práce7 s. / 3. roč. / doc
Cílem této eseje je zodpovězení otázky „Jakou roli hraje hodnocení v aplikovaném sociálně vědním výzkumu a jakou roli hraje poznání při řešení praktických sociálních problému?“. Vycházela jsem z textů dvou autorů, kteří se problematikou poznání (reflexe) a hodnocení (evaluace) ve svých dílech zabývali, ačkoli každý z trochu jiného hlediska. Max Weber, jehož práce byla vydána na počátku 20. století, se zabývá otázkou poznání a hodnocení v rámci sociologie jako vědy. Naproti tomu Graham Ixer, souč...
|
|
0,1 |
0x |
|
Vztah poznávání a hodnocení v sociálně politické praxi
Esej6 s. / 3. roč. / doc
Cílem mé eseje je zamyslet se nad rolí hodnocení a poznání v sociální politice a sociální práci v oblasti sociálně vědního výzkumu i ve sféře praktické aplikace. Sociální politika a sociální práce nejsou exaktními vědami. Jedná se o vědy postavené na sociálním kontextu, na práci s lidmi. Sociální pracovníci jsou v kontaktu s klienty, vnímají tak jejich individuální situaci ale i celospolečensky rozšířené problémy. Na druhé straně sociálně vědní výzkumy čerpají z témat, která jsou vnímaná jako pr...
|
|
0,1 |
0x |
|
Výpisky ze semináře - Evaluační výzkum
Poznámky11 s. / 3. roč. / doc
„Objektivita" sociálněvědního a sociálněpolitického poznání• Schopnost rozlišovat mezi poznáním a hodnocením a naplňování jak vědecké povinnosti vidět pravdu faktů, tak i praktické povinnosti bojovat za vlastní ideály, jsou tím, na co bychom si měli stále více zvykat.• Neustálé směšování vědeckých zkoumání fakt a hodnotících úvah je sice ještě pořád jednou z nejrozšířenějších, ale také nejškodlivějších specifik práce v našem oboru.• Například komplex lidských vztahů, norem a normou určených pomě...
|
|
0,1 |
0x |
|
Hodnotenie v aplikovanom sociálne vednom výskume a úloha poznania pri riešení praktických problémov
Esej6 s. / 3. roč. / doc
Poznanie je možné vnímať ako proces, v ktorom človek získava informácie zo svojho prostredia a na základe psychických procesov ich spracúva a využíva vo svojom ďalšom živote. Weber popisuje poznanie ako myšlienkové usporiadanie empirického sveta, na ktoré nadväzuje hodnotenie v podobe kritiky vychádzajúcej z našich vedomostí a skúseností. Poznanie a hodnotenie sú vo veľmi úzkom vzťahu, ale nie sú totožné. Tieto dva procesy sú základom vied, ktoré poznávajú objekty okolitej reality a v procese ho...
|
|
0,1 |
1x |
|
Jakou roli může hrát hodnocení v aplikovaném sociálně vědním výzkumu a jakou roli hraje poznání při řešení praktických sociálních problémů?
Esej6 s. / 3. roč. / doc
Hodnocení a poznání nebo poznávání spolu, dle mého názoru, neoddělitelně souvisejí. Jedno nelze oddělit od druhého. Bez poznávání nemůžeme dosáhnout poznání a není možno přistoupit k hodnocení, které se v takovém případě nemůže opřít o žádná poznaná data. A jelikož poznání (ať už důkladné, či zdánlivé) chronologicky předchází hodnocení, budu se věnovat nejdříve právě poznání.Jakou roli hraje poznání při řešení praktických sociálních problémů? Poznání hraje klíčovou roli pro další poznávání, pro ...
|
|
0,2 |
0x |
|
Evaluační standardy
Studijní materiál5 s. / 2. roč. / doc
Evaluační standardyStandardy užitečnosti- mají zajistit, že je evaluace vedena jak jasnými cíli evaluace, tak i informačními potřebami zamýšlených uživatelů- významné především ve vztahu k (zamýšleným) uživatelům evaluace- podmíněny prostředím- N/U = Nützlichkeit/Utility StandardsN1/U1: Identifikace „stakeholderů“- osoby či skupiny zahrnuté nebo ovlivněné evaluovaným subjektem by měly být identifikovány - jejich zájmy by měly byly objasněny a vzaty v úvahu, když je evaluace designována- pojem „s...
|
|
0,1 |
0x |
|