Ideas for Budget and Policy Reform: Reviewing the Debate on Cohesion Policy 2014+
Poznámky47 s. / 1. roč. / pdf
Ideas for Budget and Policy Reform:Reviewing the Debate on Cohesion Policy 2014+EXECUTIVE SUMMARYOver the past year, the debate on the EU budget - and the longer term development of the European Union - has come to life. This paper reviews the evolution of the debate, with respect to the two consultations on the budget and specifically on Cohesion policy.The Budget ReviewThis review was launched by the Commission President in September 2007 with a consultation paper described as a ‘unique opport...
|
|
0,4 |
0x |
|
Financování a strukturální politika EU - otázky
Vypracované otázky13 s. / 1. roč. / doc
1. Tzv. Iniciativy Společenství v současném rozpočtu EUstále figurují už nefigurují jsou začleněny, ale snížil se jejich počet jsou začleněny a byly ještě posíleny 2. Meziinstitucionální dohoda platí vždypo dobu pěti let pouze po dobu platnosti finanční perspektivy neomezeně po dobu sedmi let 3. V rámci schvalování rozpočtu podle Lisabonské smlouvy hraje důležitou rolipředseda Evropské rady generální ředitelství pro rozpočet meziinstitucionální dohoda dohodovací výbor 4. Zaškrtněte název fondu, ...
|
|
0,1 |
0x |
|
Fiskální federalismus a rozpočet EU, Reforma příjmů rozpočtu EU - výpisky
Poznámky11 s. / 1. roč. / doc
1. FISKÁLNÍ FEDERALISMUS A ROZPOČET EU - vládní stanoviska k reformě rozpočtu = dobrý indikátor pol. přijatelnosti návrhů- všeobecně akceptovaná potřeba reformy rozpočtu EU = nutnost reflektovat novou situaci (rychle se vyvíjející globální prostředí - nynější rozpočet: stále odráží výdajové priortiy z poloviny minulého století - nový systém by měl být také přehledný - neměl by zahrnovat kompenzační mechanismy- Musgrave: definoval 3 klíčové role vlády v ekonomice státu1. alokační- prostředí této ...
|
|
0,1 |
0x |
|
Výdajové politiky a jejich vazba na rozpočet EU
Poznámky9 s. / 1. roč. / docx
Výdajové politiky a jejich vazba na rozpočet EUVýdaje rozpočtu na období 2007-2013 jsou rozděleny do 6 rozpočtových okruhů:1. okruh: Udržitelný růst
a. podokruh 1a) Konkurenceschopnost pro hospodářský růst a zaměstnanost - 8,7%
b. podokruh 1b) Soudržnost pro hospodářský růst a zaměstnanost - 35,6%2. okruh: Ochrana přírodních zdrojů a hospodaření s nimi
a. zahrnuje výdaje související s trhem a přímými platbami v zemědělství, rozvojem venkova, rybolovnou politikou a ochranou životního ...
|
|
0,1 |
0x |
|
Financování EU - výpisky
Poznámky15 s. / 1. roč. / doc
A1. Tzv. Iniciativy Společenství v současném rozpočtu EU:- stále figurují.* už nefigurují.- jsou začleněny, ale snížil se jejich počet.- jsou začleněny a byly ještě posíleny.2. Meziinstitucionální dohoda platí vždy:- po dobu pěti let.* pouze po dobu platnosti finanční perspektivy.- neomezeně.- po dobu sedmi let.3. V rámci schvalování rozpočtu podle Lisabonské smlouvy hraje důležitou roli:- předseda Evropské rady.- generální ředitelství pro rozpočet.- meziinstitucionální dohoda.* dohodovací výbor...
|
|
0,1 |
0x |
|
Výpisky - Financování a strukturální politika EU
Poznámky6 s. / 1. roč. / docx
1. Financování okruhu Občanství, svoboda, bezpečnost a právo- Podokruh občanství je financován např. z těchto hlav: Kultura 2007-2013, Mládež v Akci, Média 2007, Občané pro Evropu, Opatření v oblasti komunikace, Decentralizované agentury.- Rozpočtový podokruh Svoboda, bezpečnost a právo - členěn do 5 samostatných částí. Pro rok 2007 vyčleněno 623,8 mil. EUR => tj. přes 50% z nadřazeného okruhu Občanství, svoboda, bezpečnost a právo o V rámci tohoto podokruhu: Solidarita a řízení migr.toků - 5...
|
|
0,1 |
0x |
|
Rámcová pozice ČR ke sdělení Komise k revizi rozpočtu EU - KOM (2010) 700 v konečném znění
Poznámky13 s. / 1. roč. / pdf
1) Charakteristika sdělení - včetně stádia projednávání:Celkový kontextZávěry Evropské rady k finanční perspektivě na léta 2007-2013 schválené v prosinci 2005 obsahují výzvu pro Evropskou komisi, aby zpracovala komplexní revizi příjmů a výdajů rozpočtu EU, a to včetně Společné zemědělské politiky a korekce Velké Británie a na přelomu let 2008 a 2009 předložila zprávu, jež by měla odstartovat zásadní debatu o budoucím směřování Unie, jejích dlouhodobých prioritách i náplni jednotlivých politik.Dn...
|
|
0,3 |
0x |
|
Interinstitucionální dohoda mezi Evropským parlamentem, Radou a Komisí o rozpočtové kázni a řádném finančním řízení
Poznámky4 s. / 1. roč. / doc
• Cílem dohody je zavést rozpočtovou kázeň a zdokonalit fungování ročního rozpočtového procesu a spolupráci mezi orgány v rozpočtových záležitostech, jakož i zajistit řádné finanční řízeníČást první - finanční rámec• Finanční rámec má zajistit střednědobě řádný vývoj výdajů Evropské unie, rozčleněných do velkých kategorií, v mezích vlastních zdrojů.• Finanční rámec stanoví pro každý rok období 2007 - 2013 a pro každý okruh nebo podokruh částku výdajů v podobě položek závazků. Celkové roční výdaj...
|
|
0,1 |
0x |
|
Příjmová stránka evropského rozpočtu
Poznámky7 s. / 1. roč. / doc
Financování zakládajících organizací- původně ESUO, EHS a EURATOM vlastní oddělen rozpočty- společný rozpočet od 1967 - Slučovací smlouva- ESUO vlastní rozpočet do 1970, od 1971 součástí společného rozpočtuFáze financování- příspěvkový systém 1952 - 1970 - nejsou žádné vlastní zdroje, závislé na tom, co schválí členské státy- systém vlastních příjmů a období rozpočtové krize 1971 - 1987 - problém 1984, britská kompenzace, navyšování rozpočtu, velké výdaje na zemědělství- reformní fáze 1988 - 199...
|
|
0,1 |
0x |
|
Vymezení rozpočtu EU
Poznámky11 s. / 1. roč. / doc
1. Charakteristika rozpočtu EU- rozpočet slouží k financování politik EU a finančnímu zajištění fungování EU- Smlouva o EHS a její revize =) rozšířily záběr činností (vnitřní trh, zem. pol., region. a strukt. pol., doprava, živ. prostř., kultura, vzdělávání, výzkum, techn. rozvoj, soc. a měnová pol., zahraniční a bezp. pol., koordinace spolupráce pol. a justičních orgánů) - přenášení pravomocí na nadnárodní orgány =) finanční krytí ve formě společného rozpočtu = hlavní nástroj pro financování po...
|
|
0,1 |
0x |
|
Ochrana přírodních zdrojů
Poznámky7 s. / 1. roč. / doc
Obory, které mají největší vliv na hospodaření s přírodními zdroji - lesnictví a zemědělství. →na zemědělství putuje 75 % prostředků z rozpočtového kruhu Ochrana přírodních zdrojů.SZP patří mezi politiky EU s komunitárním charakterem; původním cílem byly potravinová soběstačnost, cenová stabilizace a později byly doplněny rozvojem venkova, ochranou životního prostředíDo budoucna by měly být výdaje na SZP klesajícího charakteru; naopak na rybářství a ochranu prostředí poputuje více prostředků (nu...
|
|
0,1 |
0x |
|
Výdajová část rozpočtu
Poznámky5 s. / 1. roč. / docx
Administrativa- administrativní výdaje se odvozují od struktury a pravomocí institucí » klíčovou roli hraje EK, Rada, EP a ESD + instituce s kontrolními, poradními a podpůrnými funkcemi: Evr. účetní dvůr, Hospod. a sociální výbor, Výbor regionů - a speciální agentury » každá z těchto institucí je na rozpočet napojena odlišným způsobem- v důsledku členství v EU modifikují státy vnitrost. aparáty, aby byly schopny formulovat národní pozice k jednání na evr. úrovni a provádět a kontrolovat plnění e...
|
|
0,1 |
0x |
|
Finanční systém Společenství a rozšiřování EU
Poznámky3 s. / 1. roč. / doc
Finanční systém Společenství a rozšiřování EURB - rozpočtová bilanceSZP - společná zemědělská politikaČP - čistý plátceVB - Velká BritánieNástroje předvstupní pomoci a jejich proměnaČerpání prostředkůVýdaje na rozšířeníFinanční pozice přistupujících členských státůRozpočtové bilance jednotlivých zemíRozpočtové bilance členských států EU se promítají do příjmové i výdajové části rozpočtu, ale současně jsou strukturou a výší příjmů i výdajů ovlivňovány. Čistý plátce se zápornou bilancí - více odvá...
|
|
1,0 |
0x |
|