Manipulace v interpersonální komunikaci
Studijní materiál12 s. / 1. roč. / docx
1 Manipulace v interpersonální komunikaciManipulace je odvozena od latinského slova manus tzn. ruka a percipio tzn. ovládat. Pod pojmem manipulace si představujeme snahu ovládat druhé, přimět je ke spolupráci, vnutit jim myšlenky, názory či jednání, které jim nejsou vlastní a které by dobrovolně nepřijali. Oběti si manipulaci často ani neuvědomí. Toho kdo ji zapříčiňuje nazýváme manipulátorem, osoba, na niž manipulátor působí se nazývá oběť. Manipulátor využívá verbálních i neverbálních možností...
|
|
0,1 |
2x |
|
Významové a formální členění promluvového úseku
Studijní materiál7 s. / 1. roč. / doc
Řečový projev není jen nahodilý sled různě kombinovaných zvuků, které občas proložíme pauzou jen proto, abychom se nadechli. Posloucháme-li delší mluvený projev, tak nelze přehlédnout, že je určitým způsobem zvukově upravován (modulován) a z hlediska obsahu členěn (frázován) na kratší obsahově spolu související úseky (fráze). Modulace i frázování napomáhá lepšímu porozumění obsahu promluvy. Čím více máme u svého projevu propracovanější frázování a modulaci, tím je účinnější a působivější pro pub...
|
|
0,1 |
0x |
|
Technika mluveného projevu
Studijní materiál9 s. / 1. roč. / doc
Hlasová kulturaV dnešní době vzrůstají nároky na celkové vystupování jedince na veřejnosti. K dobrému „dojmu” patří nejen přiměřené společenské chování, vhodné oblečení, ale i kvalitní hlasový projev.Pojem hlasová kultura je označení určité kvality hlasového projevu dospělého člověka nebo dítěte. Kritéria pro hodnocení kultivovanosti hlasu jsou jednak všeobecné zásady správného používání hlasu z hlediska hygieny, jednak současné estetické názory, které kladou na hlasový projev určité všeobecné p...
|
|
0,1 |
0x |
|
Komunikace ve firemním prostředí - seminární práce
Seminární práce6 s. / 3. roč. / doc
Pracuji ve středně velké firmě, která je zaměřená na poskytování služeb. Do této firmy jsem nastoupil v roce 1993, dva roky po jejím založení. Na komunikaci vnitropodnikovou a komunikaci směrem k zákazníkovi mám tedy vytvořený vlastní názor, který se zde budu snažit prezentovat. Kvalita komunikace ve firemním prostředí závisí na mnoha okolnostech. A tato komunikace má i svůj vývoj v časové rovině. Popíšu tento vývoj u mé společnosti (jméno této společnosti není důležité, proto jej nebudu uvádět....
|
|
0,1 |
0x |
|
Komunikační praxe manažerů - materiály k učení
Studijní materiál22 s. / - roč. / doc
Komunikační dovednosti v praxiSofistika - sofistikovaná osobnost - člověk, který je orientován na formální stránku projevu, s cílem vzbudit dojem, že se jedná o vzdělaného člověka, který rozumí tomu o čem se mluví.Eristika - označuje umění vést spory (usvědčit, porazit protivníka, zahnat jej do kouta…)Zákon sociálního vlivu - účinnost působení mluvčího na příjemce: v podobě žárovky (síla, počet, blízkost)Síla - vztah vůči auditoriu, zda jsou v obecenstvu lidé, které je možno označit jako referen...
|
|
0,2 |
0x |
|
Reklama a děti
Seminární práce7 s. / 1. roč. / pptx
Slovo reklama vzniklo nejspíše z latinského reklamare – znovu křičeti . V současné době je reklama definována jako – každá placená forma neosobní prezentace a nabídky idejí, zboží nebo služeb prostřednictvím identifikovatelného sponzora.
Definice schválená parlamentem ČR v roce 1995 zní „reklamou se rozumí přesvědčovací proces , kterými jsou hledáni uživatelé zboží, služeb nebo myšlenek prostřednictvím komunikačních médií.“
|
|
9,0 |
1x |
|