Kvaziargumentace ve veřejném prostoru
Seminární práce10 s. / 1. roč. / pdf
I. Úvod - proč jsem si zvolila toto témaTéma kvaziargumentace je mi blízké, jelikož bych se ráda v budoucnu pohybovala v mediálnímsvětě. Není mi blízké ale z toho důvodu, abych mohla účinně manipulovat s veřejným míněním,nýbrž proto, abych sama takovou nelogickou argumentaci rozpoznala, dokázala ji opravit a nahraditargumentací správnou. Bohužel se stále ve sdělovacích prostředcích, zejména pak v těchsoukromých, setkávám s argumentací, která je často vzdálena uvažování rozumného člověka.Lidský ž...
|
|
0,1 |
9x |
|
Aplikace výrokové logiky v reálné komunikaci
Závěrečná práce10 s. / 1. roč. / doc
Pro svou zápočtovou práci z předmětu Logika a interpretační procesy, jsem si zvolil téma č. 2: Aplikace výrokové logiky v reálné komunikaci.(viz. zadání.) Domnívám se totiž, že je to důležitá fáze v pochopení výrokové logiky a nejlepší způsob, jak ověřit, zda jsem dané problematice porozuměl. Tzn. zda dokáži v běžné komunikaci, v rodině, na pracovišti či ve společnosti, rozpoznat základní logické funkce a jejich spojení. Cílem zápočtové práce tedy bude správně provést analýzu několika větních sp...
|
|
0,1 |
0x |
|
Logika a interpretační procesy - studijní materiál
Studijní materiál48 s. / 2. roč. / doc
Význam termínu (slova) logika: V běžném jazyce poměrně často užívané slovo, používá se v řadě odlišných významů (i když vnitřně nepochybně spřízněných)- „Ona věc má nějakou logiku“- „To či ono jednání je či není logické“- „Ten či onen řečník argumentuje respektive neargumentuje logicky“ (nejblíže modernímu pojetí logiky je používání ve smyslu správné argumentace)Termín logika je odvozen od řeckého slova LOGOS.(Slovník cizích slov: logos - výraz označující slovo, řeč, také pojem, větu, výrok, myš...
|
|
0,4 |
1x |
|
Logika a interpretační procesy - sylabus předmětu
Poznámky47 s. / 1. roč. / doc
Cíl výuky- Seznámit se s logikou jako vědním oborem i nástrojem pro každodenní efektivní a kultivovanou komunikaci v nejrůznějších lidských profesích.- Procvičit a upevnit jistotu v základních pojmech logiky a ve využívání nejběžnějších logických pravidel v argumentaci.- Průřezem probrat historii vývoje logiky od starověku až k moderní logice.- Orientací v historických tématech zlepšit orientaci v návazných vědních disciplínách, jako je filozofie, teologie apod.- Nastínit vztah logiky k psycholo...
|
|
0,4 |
0x |
|
Logika a interpretační procesy - řešené zadání
Vypracované otázky9 s. / 1. roč. / doc
Zadání 1:Reklamní slogan: „Jestliže jsi překvapen a zároveň mlsáš, pak máš tuto čokoládu s hračkou.“1.1. Jedná se o výrok? (Proč ... )Ano, jedná se o výrok. (složený výrok). Jednoduché výroky, ze kterých se skládá, jsou věty oznamovaní, u kterých lze jednoznačně určit pravdivostní hodnotu. Buď jsou pravdivé nebo jsou nepravdivé. 1.2. Zapište tento slogan, prosím, pomocí formální formule.Použité logické funkce: jednoduché výroky: Formální formule: Implikace jestliže, pak p ... ty jsi překvapen (p...
|
|
0,2 |
0x |
|
Logika a interpretační procesy - testy
Testy16 s. / 1. roč. / doc
Logika a interpretační procesy 1Zadání 1:Reklamní slogan: „Jestliže jsi překvapen a zároveň mlsáš, pak máš tuto čokoládu s hračkou.“1.1. Jedná se o výrok? (Proč ... )Ano, jedná se o výrok. (složený výrok)Jednoduché výroky, ze kterých se skládá, jsou věty oznamovaní, u kterých lze jednoznačně určit pravdivostní hodnotu. Buď jsou pravdivé nebo jsou nepravdivé. 1.2. Zapište tento slogan, prosím, pomocí formální formule.Použité logické funkce:Implikace jestliže, pakKonjunkce a zároveňJednoduché výro...
|
|
0,2 |
0x |
|