Manažerské metody a techniky - prezentace
Prezentace20 s. / - roč. / ppt
Manažerské metody a techniky- 1. ročník, 2. semestr- povinný předmět- 4 kredity- ukončen zápočtem a součást zkoušky "Management a manažerské techniky“ Cíle dnešní hodiny- rozpoznat své nedostatky v řízení času- vyhnout se bludnému kruhu odkládání- osvojit si postup stanovování cílů- využívat k zefektivnění svých činností Paretova pravidla- plánovat si své cíle a stanovovat priority- eliminovat své největší konzumenty času
|
|
0,6 |
2x |
|
Rozhodování a řešení problému - prezentace
Prezentace23 s. / - roč. / ppt
Rozhodování a řešení problému- Rozhodování je základní povinností manažera.- Kvalita a přijatelnost rozhodnutí má přímý vliv na výkon organizace a spokojenost členů organizace.- Činnosti organizace jsou zpravidla výsledkem manažerských rozhodnutí.Prvky rozhodovacího procesu- Cíl (cíle) rozhodování- Kritéria hodnocení- Subjekt rozhodování- Objekt rozhodování, varianty rozhodování a jejich důsledky- Stavy světa
|
|
0,6 |
0x |
|
Týmová práce a vedení týmu - prezentace
Prezentace29 s. / - roč. / ppt
Týmová práce a vedení týmuCo je to tým ?- Malá pracovní skupina - členěna podle funkcí, - se společně stanovenými cíli, - s intenzivními vzájemnými vztahy, - s výrazným kolektivním duchem, - se silnou soudržností mezi členy týmu.- Vnitřně formálně nestrukturovaná malá skupina osob, které v jejím rámci podávají po stanovenou dobu společný výkon.
|
|
0,2 |
7x |
|
Manažerské metody a techniky
Skripta75 s. / - roč. / pdf
Tato publikace reprezentuje studijní oporu, která je určena pro kombinovanéstudium na Vysoké škole podnikání, a.s., v rámci výuky předmětu Manažerskémetody a techniky. Tento předmět volně navazuje na předmět Management, kterýjste absolvovali v zimním semestru a je ukončen soubornou zkouškou z oboupředmětů.Každý manažer, aby dokázal efektivně řídit své zaměstnance a dosahovalstanovených cílů podniku, se musí neustále vzdělávat a rozvíjet své znalostio nové moderní metody a techniky. Studijní opor...
|
|
0,5 |
7x |
|
Poznámky z přednášky - Význam a typy pracovních porad
Poznámky3 s. / 1. roč. / doc
1.typy: operativní (není svolávána dopředu,nepořizují se zápisy) výrobní (pravidelná,předání informací) manažerská(lidé z topmanagemetnu,dopředu,zápis) řešitelská (vyřešit problém) kontrolní (jestli funguje jak má) krizová (např. při potopě)přínos porad pro pracovníka: informace,odstranění překážek v práci,zjištění očekávání nadřízeného, podíl na rozhodování, získání zpětné vazby, výměna zkušeností, příležitost ukázat sepřínos porad pro vedoucího: motivace lidí, předání a získání informací, rozv...
|
|
0,1 |
0x |
|
Manažerské metody a techniky - případová studie
Analýza3 s. / 1. roč. / doc
1. Aké nedostatky z hľadiska organizovania času sú v práci vedúceho odboru?Vedúci odboru, je síce zodpovedný za funkčnosť svojho oddelenia a plnenie úloh svojich „podriadených“, no jeho organizačné schopnosti sú mizivé. Z definície managementu vyplýva, že správny manager (vedúci odboru) musí disponovať organizačnými predpokladmi. V práci vedúceho odboru vládne chaos a z toho sa odvíjajúci stres. V prvom rade je nevyhnutné aby si vedúci dôsledne zaznamenával úlohy, ktoré rozdal, pričom osoby zodp...
|
|
0,1 |
2x |
|
Vedení porad - prezentace
Prezentace24 s. / - roč. / ppt
Cíl přednášky- Zvládnout efektivní vedení porady vedoucí k cíli, její přípravy, řízení diskuse a formulace výstupů.- Dobře vedená porada zefektivní práci všem zúčastněným.Typy pracovních poradOperativní poradaVýrobní poradaManažerská poradaŘešitelská poradaKontrolní poradaKrizová porada
|
|
0,2 |
2x |
|
Tvořivost - prezentace
Prezentace26 s. / - roč. / ppt
Tvořivost Schopnost poznávat předměty v nových vztazích a originálním způsobem, smysluplně je používat neobvyklým způsobem, vidět nové problémy tam, kde zdánlivě nejsou, odchylovat se od navyklých schémat myšlení a nepojímat nic jako pevné a vyvíjet z norem vyplývající ideje i proti odporu prostředí, jestliže se to vyplatí, nacházet něco nového, co představuje obohacení kultury a společnosti.
|
|
0,7 |
2x |
|
Týmová práce a vedení týmu
Studijní materiál13 s. / 1. roč. / doc
Co je to tým?• Malá pracovní skupina- členěna podle funkcí,- se společně stanovenými cíli,- s intenzivními vzájemnými vztahy,- s výrazným kolektivním duchem,- se silnou soudržností mezi členy týmu.• Vnitřně formálně nestrukturovaná malá skupina osob, které v jejím rámci podávají po stanovenou dobu společný výkon.Rozdíl mezi pracovní skupinou a týmem• Neexistence vnitřní formální organizační struktury týmu.• Podávání společného výkonu a společná odpovědnost za jeho výsledky.• Časové omezení exist...
|
|
0,2 |
0x |
|
Manažerské metody a techniky - skripta
Skripta75 s. / - roč. / pdf
Tato publikace reprezentuje studijní oporu, která je určena pro kombinované studium na Vysoké škole podnikání, a.s., v rámci výuky předmětu Manažerské metody a techniky. Tento předmět volně navazuje na předmět Management, který jste absolvovali v zimním semestru a je ukončen soubornou zkouškou z obou předmětů.Každý manažer, aby dokázal efektivně řídit své zaměstnance a dosahoval stanovených cílů podniku, se musí neustále vzdělávat a rozvíjet své znalosti o nové moderní metody a techniky. Studijn...
|
|
0,5 |
0x |
|
Seminární práce na téma Manažerské metody a techniky
Seminární práce5 s. / 3. roč. / doc
1. Časový snímek - Můj pracovní den7.30 - 7.45 vstávání 7.45 - 8.20 ranní hygiena, snídaně8.20 - 9.30 vyřizování mailů z min dne a rána, tvorba databáze firem pro dnešní den9.30 - 12.00 telefonování potencionálním obchodním partnerům, zasílání nabídek e-mailem, příjem faxů, 12.00 - 13.15 přestávka na oběd13.15 - 14.00 telefonování potencionálním obchodním partnerům, zasílání nabídek e-mailem, příjem faxů, vystavování faktur atd.14.00 - 21.00 volný odpolední program - sport, zábava, restaurace…21...
|
|
0,1 |
0x |
|
Delegování - prezentace
Prezentace14 s. / - roč. / ppt
Výhody delegování pro manažera- Více času na důležité věci- Více práce za kratší čas- Nové nápady- Rozvoj kompetencí pracovníků- Motivování pracovníků- Snazší hodnocení pracovníků- Jednodušší kontrola- Vyhnutí se stagnaci
|
|
0,6 |
1x |
|
Organizační změna. Krizový management - prezentace
Prezentace16 s. / - roč. / ppt
Organizační změna- Vztahuje se k jakékoli změně činností v organizaci- Potřeba změny často výsledkem působení vnějších a vnitřních silKroky úspěšné změny- Potřeba změny- Nápad- Návrh- Rozhodnutí- Implementace- Zdroje
|
|
0,4 |
2x |
|
Význam a typy pracovních porad
Poznámky3 s. / 1. roč. / doc
Typy:• Operativní- není svolávána dopředu,nepořizují se zápisky• Výrobní - pravidelná,předání informací• Manažerská - lidé s topmanagementu,dopředu,zápis• Řešitelská - vyřeší problém• Kontrolní- už nefunguje jak má • Krizová - např.při potopěPřínos porad pro pracovníka- informace- odstranění překážek v práci- zjištění očekávání nadřízeného- podíl na rozhodování- získávání zpětné vazby- výměna zkušeností- příležitost ukázat sePřínos porad pro vedoucího- motivace lidí- předání a získání informací-...
|
|
0,1 |
1x |
|
Týmová práce v manažmentu
Poznámky2 s. / 1. roč. / doc
TÝMOVÁ PRÁCEtým: seskupení lidí, kteří se sdružili aby snáze dosáhli společného cíle.Přičemž schopnosti, dovednosti a zkušenosti všech členů na sebe vzájemně navazují.týmová práce: společně vynakládané úsilí účelově sestavené skupiny lidí ke splnění přijatého úkolu.Pomocí týmové práce se úkoly plní snáz a rychleji, než by to dokázal organizovaný útvar nebo jednotlivec.výhody a nevýhody týmové práce:výhody: větší rozsah zkušeností a dovedností,vědomostí,výměna velkého množství názorů,nižší pravdě...
|
|
0,1 |
0x |
|
Delegování v manažmentu
Poznámky3 s. / 1. roč. / doc
Výhody delegování pro manažera• Více času na důležité věci• Více práce za kratší čas• Nové nápady• Rozvoj kompetencí pracovníků• Motivování pracovníků• Snazší hodnocení pracovníků• Jednodušší kontrola• Vyhnutí se stagnaciPozitivní výsledky pro zaměstnance• Zaměstnanci jsou zahrnuti do procesu řízení a s větším odhodláním plní svěřené úkoly• Delegování vyvolává u zaměstnanců pocit profesionálního růstu• Roste uspokojení z dobře provedeného úkolu
|
|
0,1 |
0x |
|
Seminární práce do předmětu Manažerské metody a techniky
Seminární práce4 s. / - roč. / doc
Etika je jednou z nejstarších teoretických disciplín, která vznikla jako součást filozofie. Termín etika pochází z řeckého slova "ethos", což znamená obyčej, mrav, charakter nebo způsob myšlení. Zásluhou Aristotela se začala vztahovat pouze na mravnost a v podobě slova etika pouze na filozofickou disciplinu, zabývající se mravností a mravními ctnostmi člověka. Etika je tedy vědou o morálce a morálka je předmětem jejího zájmu. Člověk si vytvořil etiku jako nástroj na zkoumání toho, co je pro něj ...
|
|
0,1 |
1x |
|