Marketing a podniková ekonomika - kompletní závěrečné otázky
Vypracované otázky65 s. / 2. roč. / doc
1. Jaká je výhoda ukazatele MVA (tržní přidaná hodnota)?- Dá se zjistit za předpokladu, že akcie daného podniku jsou obchodovány na burze.- V současné době se již nepoužívá.- Nedá se zjistit např. u veřejné obchodní společnosti.- Pro jeho zjištění jsou nutné údaje z výsledovek nejméně za dva po sobě jdoucí roky.- Nedá se zjistit u podniků, jejichž akcie jsou obchodovány na burze.// Žádná// MVA sice může výborně vypovídat o přírůstku (či poklesu) bohatství akcionářů, ale její použitelnost je omez...
|
|
0,7 |
2x |
|
Poznámky z přednášek a cvičení - Marketing a podniková politika - letní semestr
Poznámky25 s. / 1. roč. / pdf
4P - MARKETINGOVÝ MIX1. PRODUCT - VÝROBEK…je jakýkoliv:1. hmotný statek (televizor, jídlo…)2. služba (kadeřník…)3. myšlenka (vynález - patent, licence, know-how)...který(á) se stává předmětem směny na trhu a je určen(a) k uspokojení lidských potřeb a přání1.1. UŽITEK VÝROBKUzboží každodenní spotřeby = např. rohlíkyimpulsivní zboží = levné doplňky (např. žvýkačky)mimořádné zboží = je vyvoláno nějakou okamžitou potřebou (např. nemrzn.kapalina)zvláštní a speciální zboží = drahé zboží, rozmýšlíme si...
|
|
0,3 |
0x |
|
Poznámky z přednášek a cvičení - Marketing a podniková politika - zimní semestr
Poznámky21 s. / 1. roč. / pdf
Současný marketing je podnikatelská koncepce, usiluje o nalezení rovnováhy mezi zájmy 2 protichůdných stran: ZÁKAZNÍK x FIRMA1. úkolem marketingu je orientace na zákazníka a uspokojování jeho potřeb při současné tvorbě zisku v dlouhodobém měřítku.Definice:Jedna z koncepcí podnikání výrazně zaměřená na uspokojování zákazníka při souběžné tvorbě zisku v dlouhodobém měřítku.VÝVOJ A TYPY MARKETINGU- ve vztahu k úrovni poptávky (podle Kotlera) rozlišujeme:• konverzní marketing - je spojen s negativní...
|
|
0,2 |
0x |
|
Marketing a podniková politika - přednášky z části Podniková politika
Přednášky101 s. / 3. roč. / doc
1. Podstata podniku a podnikáníPodniková ekonomika = vědní disciplína zaměřená na jeden ze subjektů tržního hospodářství - podnik, který je plánovitě organizován hospodářskou jednotkou, v níž se na základě marketingového přístupu zhotovují a na trhu prodávají věcné statky, popř. služby - Podnik působí v určitém okolí, uspokojuje určité potřeby a realizuje zisk.-tržní hospodářství je podmínkou marketingového přístupu(ne jediná)Charakteristika podnikání- zákl. motivem podnikání je dosažení zisku, ...
|
|
0,6 |
0x |
|
Marketing a podniková politika - stručné zápisky
Poznámky29 s. / 3. roč. / pdf
Podstata podniku- Podnikání - soustavná činnost za účelem dosažení zisku a uspokojení spotřebitelů - Základní rysy: - Základním motivem podnikání je dosažení zisku a uspokojvání potřeb zákazníků
-
Podnikání je spojeno s určitým rizikem (snaha o jeho minimalizaci)
-
Každé podnikání potřebuje vstupní kapitál (vlastní nebo cizí)- Cíl managementu je zvyšování hodnoty firmy (mimo tržního podílu a zisku také například prvenství na trhu, inovativnost ...)- Podnikání má společenský rozměr (sociá...
|
|
0,4 |
0x |
|
Podniková politika - obsáhlé přednášky v PDF
Přednášky300 s. / 3. roč. / rar
1.prednáška: Úvod a kapitoly 1, 2 → základná literatúra 1ÚVOD - Obsah predmetu- Podstata podniku a podnikania- Ciele, funkcie podniku a ich integrácia- Typológia podniku- Život podniku- Organizačná, majetková a kapitálová štruktúra podniku- Rast podniku, fúzie a akvizície, transfer nákladov a daňové plánovanieÚVOD - Zameranie predmetuOboznámiť poslucháčov s podstatou- podnikovej politiky ako súboru nástrojov, metód, ktoré podnik využíva pre dosiahnutie svojich cieľov- marketingu ako integrovanéh...
|
|
11,0 |
0x |
|
Přednášky z předmětu Marketing a podniková politika
Přednášky32 s. / 1. roč. / pdf
Zdroj: přednášky, dokumentový server - nejdůležitější slaidyZákladní literatura: Základy marketingu - Stehlík skripta, malá knížka, různé barvy, některá témata tam nejsou -značka, positioning - knížka Moderní marketing od KotleraBody - 50b. PP 50b. MAR, 40 bodů závěrečný test ve zkouškovém období - test se píše najednou dohromady -online na PC, 60 minut, hned výsledky, 10 bodů minitestíkyÚvod do marketingu= Integrovaný komplex činností zaměřených na trh, jádrem je odhad a uspokojování potřeb zák...
|
|
0,4 |
0x |
|
Marketing - kompletní přednášky
Přednášky35 s. / 2. roč. / doc
1. Úvod do marketingu1.1 Definice marketingu- integrovaný komplex činností zaměřených na trh- jádrem marketingového procesu je odhad a uspokojování potřeb zákazníků- cílem marketingu je stálý prodej se ziskemJedná se o proces řízení, jehož výsledkem je poznání, předvídání a v konečné fázi uspokojování potřeb a přání zákazníka efektivním a výhodným způsobem zajišťujícím splnění cílů organizace.Filozofie přístupu k trhu.1.2 Marketingové mýty a omyly- marketing je všelék na všechny neduhy podniku¨-...
|
|
5,5 |
0x |
|
Podniková politika - přednášky
Přednášky123 s. / 3. roč. / pdf
Podnikání• základní motiv => zhodnocení vloženéhokapitálu (tj. obvykle dosažení zisku) =>zvyšování hodnoty podniku- kapitál vlastní versus kapitál vypůjčený (musí sevracet a obvykle není půjčen bezúročně)• alternativní motiv => uspokojování potřebzákazníků• nutná eliminace rizikPrávní úprava podnikání• podnikání (§ 2 odst. 1 ObchZ)- soustavná činnost prováděná samostatně podnikatelemvlastním jménem a na vlastní odpovědnost za účelem dosaženízisku• podnikatel (§ 5 ŽivnZ)- fyzická nebo pr...
|
|
1,8 |
0x |
|
Vypracované testové otázky ku předmětu Marketing a podniková politika
Vypracované otázky5 s. / 1. roč. / doc
I. 3 způsoby oceňování zásob:a. Podle průměrných cen - cena se zjistí jako aritmetický průměr z pořizovacích cen všech dodávekb. Podle metody FIFO - (First in first out) vychází z předpokladu, že dodávka, ktr došla do skladu 1., jako 1. ze skladu odchází; tento způsob je výhodný při klesání cen, ptž vykazovaný zisk je nižšíc. Podle metody FILO - (Last in First out) využíván při růstu cen, neboť zmírňuje dopad inflace na zisk podniku; u nás zakázánII. 2 způsoby oceňování podniku: oceňování podnik...
|
|
0,1 |
1x |
|
Řešené příklady do předmětu Marketing
Výpočet17 s. / 3. roč. / pdf
Úročitel= budoucí hodnota soucasne uložené částkyPr. 1V bance uloženo 10 000 Kc. Rocní úroková sazba je 3%. Doba trvání je 10 let. Jaká bude budoucí hodnota na konci 10.roku?J0 = 10 000 Kc i = 3% p.a.n = 10 let J10 = ?1. rok: J0 + i x J0 J0 (1 + i)2. rok: [J0 (1 + i)] (1 + i)3. rok: [J0 (1 + i) (1 + i)] (1 + i)…10. rok: J0 (1 + i) 10SLOŽENÉ ÚROCENÍJ10 = 10 000 x (1 + 0,03)10J10 = 13 439,-- Kc
|
|
0,2 |
0x |
|
VYpracované kvizové otázky z předmětu Marketing a podniková politika
Vypracované otázky18 s. / 1. roč. / doc
1. Která z těchto definic podnikání je upravena v obchodním zákoníku?a) soustavná činnost prováděná samostatně podnikatelem vlastním jménem na vlastní odpovědnost za účelem dosažení ziskub) soustavná činnost prováděná samostatně podnikatelem na vlastní odpovědnost za účelem dosažení ziskuc) soustavná činnost prováděná samostatně podnikatelem vlastním jménem na vlastní odpovědnost za účelem uspokojení potřeb podnikateled) krátkodobá nebo dlouhodobá činnost prováděná samostatně podnikatelem vlastn...
|
|
0,1 |
2x |
|
Zkouškové otázky z předmětu Marketing a podniková politika - kvizové i rozepsisovací
Vypracované otázky14 s. / 1. roč. / doc
1) Rozhodněte do které vrstvy komplexního výrobku patří následující položky čínského bistra: (5 bodů)a) Kuře Kung Pao …………………………………….jádrob) Bistro zapáchá ……………………………………..imagec) ochotný personál, ale špatně se domluví …….imaged) prodej jídla s sebou ……………………………….službye) pálivé jídlo ………………………………………….jádrof) dostanu čínské hůlky ………………………….... službyg) čerstvé jídlo………………………………………....jádroh) jako příloha jasmínová rýže…………………… .jádroi) v TV říkali, že tam běhají krysy ……………… imagej) Polední sl...
|
|
0,2 |
1x |
|
Vypracované testové otázky z předmětu Marketing a podniková politika
Vypracované otázky40 s. / 1. roč. / docx
Která společnost nelze založit v ČR právní formou?a) veřejná obchodní společnostb) komanditní společnostc) podnik jednotlivced) společnost s r. o.e) komanditní společnost na akcie Muze akciovou spolecnost zalozit i jenom jedna osoba?ANO (1xPO alebo 2xFO) Může veřejnou obchodní společnost založit a provozovat jenom jedna osoba?NE (musia byt minimalne 2) Může s.r.o založit a provozovat jenom jedna osoba?ANO Může komanditní společnost založit a provozovat jen jedna osoba?NE (aspon 1 komandista + as...
|
|
0,1 |
3x |
|
Marketing a podniková politika - přednášky z části Marketing
Přednášky62 s. / 3. roč. / doc
Marketing = (reklama + průzkum + budování značky, ale všeobecně je to celý komplex činností zaměřených na trh.) Jedná se o proces řízení, jehož výsledkem je poznání, předvídání a v konečné fázi uspokojování potřeb a přání zákazníka efektivním a výhodným způsobem zajišťujícím splnění cílů organizace.- Marketing začíná průzkumem (zaměření na cílovou skupinu)-segmentace trhu- Poté se snaží o typologii skupiny (potřeby, finance, tajná přání…)- Marketér se snaží vymyslet nejlepší produkt k uspokojení...
|
|
0,6 |
0x |
|
Marketing - přednášky
Přednášky300 s. / 3. roč. / rar
Podmínky absolvování předmětu - část marketingTest ve zkouškovém období - 40 bodů max.Vypracování 5 průběžných minicvičení - 10 bodů max.Struktura přednášek - část marketing1. týden - Úvod do marketingu2. týden - Marketingové prostředí3. týden - Marketingový výzkum4. týden - Spotřební chování5. týden - Segmentace6. týden - Značka7. týden - Positioning značky 8. týden - Výrobek 9. týden - Cena10. týden - Distribuce11. týden - Marketingová komunikace12. týden - Internacionální marketing 13. týden...
|
|
1,8 |
1x |
|
Varianty testů z předmětu Marketing a podniková politika
Testy12 s. / 1. roč. / doc
Kvízové otázky1) Která z následujících okolností podporuje nepřímé distribuční cestya) širší spektrum informací o spotřebitelib) nižší spotřeba finančních prostředkůc) snazší kontrola pohybu a úrovně nabídkyd) možnost rychlé reakce na změny 2) Ve které z následujících odpovědí jsou zahrnuty složky marketingové komunikacea) podpora prodeje, osobní prodej, cena, distribuceb) výrobkový, cenový, distribuční a komunikační mixc) public relations, reklama, podpora prodeje, osobní prodej d) osobní prode...
|
|
0,2 |
3x |
|
Mega tahák k testu - Podniková politika
Tahák214 s. / 2. roč. / docx
1. Podstata podniku a podnikáníCharakteristika podnikání- zákl. motivem podnikání je dosažení zisku, jakožto přebytku výnosů nad náklady- zisk se dociluje uspokojováním zákazníkových potřeb; v centru pozornosti podniku je zákazník s jeho zájmy, požadavky, potřebami etc.- vstup na trh je spojen s určitým rizikem. Snahou podnikatele je snížit toto riziko na přijatelnou úroveň, toho dociluje pomocí plánů a strategií- na začátku každého podnikání stojí vstupní kapitál; jeho výše závisí na předmětu a...
|
|
2,2 |
0x |
|
Podniková politika - řešené příklady
Výpočet6 s. / 3. roč. / pdf
Příklad - zakladatelský rozpočetSestavte plánovanou výsledovku podniku, který hodlá vyrábět jediný produkt a chtěl by jej prodávatza cenu, která by mu umožňovala marži 10 %.Předpokládaný roční prodej činí 50 000 ks, plánované přímé náklady (materiál, mzdy apod.) činí 250Kč/ks, odpisy činí 4 000 000 Kč, ostatní fixní režie 1 000 000 Kč. Sazba daně z příjmů činí 20 %.Příklad - odpisyPodnik pořídil v lednu 2011 automobil v hodnotě 400 000 Kč. Účetně jej hodlá odpisovat po dobu 4let lineárně, pro da...
|
|
0,1 |
0x |
|
Varianty minitestů (6. - 10. test)
Testy55 s. / 2. roč. / pdf
1. Mezi reklamní média patrí mimo jiné:špatne - Direct mailšpatne - Spotrebitelská soutežSPRÁVNE - OutdoorSPRÁVNE - TelevizeSPRÁVNE - PrintSPRÁVNE - Rádiošpatne - TelefonSPRÁVNE - Film2. POP komunikace je:špatne - jeden z typických nástroju osobního prodeješpatne - jeden z typických nástroju direct marketingušpatne - využívání tzv. pop-up oken v internetové reklameSPRÁVNE - soubor nástroju, které jsou využívány v míste prodejeSPRÁVNE - komunikace v míste prodeješpatne - jeden z typických nástroj...
|
|
0,8 |
0x |
|
Marketing a podniková politika - minitesty
Testy12 s. / 2. roč. / pdf
1) Je pravda, že v komanditní společnosti jsou k řízení oprávnění pouze komplementáři a komanditisté nikoli? - ANO 2) Při přepočtu na budoucí hodnotu se: DŘÍVĚJŠÍ PŘÍJMY ÚROČÍ A DŘÍVĚJŠÍ VÝDAJE SE TAKÉ ÚROČÍ 3) 40 společníků nemůže založit (může být víc správných odpovědí): - Podnik jedotlivce 4) Při jaké (roční) úrokové míře (tedy i=?) bude (při složitém úročení) z 100 000 Kč po 5 letech celkem právě 161 051 Kč?a) i = 0,10 b) i = 0,08 c) i = 0,07 d) i = 0,09 e) i = 0,11 J0 = 100 000, J5 = 161 0...
|
|
1,2 |
0x |
|
Řešené příklady z předmětu Marketing a podniková politika
Vypracované otázky10 s. / 1. roč. / doc
1. Finanční ředitel společnosti Univerzitas, a.s., dostal na stůl zprávu za uplynulý rok, z níž vyplývá následující: celkové náklady společnosti byly 2 mil. Kč, celkové výnosy 4 mil. Kč, celkový majetek společnosti dosahoval 8 mil. Kč, dlouhodobá aktiva 5 mil. Kč, zásoby 800 tis. Kč, pohledávky 2 mil. Kč, bankovní úvěry byly ve výši 3 mil. Kč, rezervy 300 tis. Kč, rezervní fondy 200 tis. Kč, krátkodobé závazky 1 mil. Kč, dlouhodobé závazky 200 tis. Kč, emisní ážio 800 tis. Kč, nákladové úroky 18...
|
|
0,2 |
2x |
|
Varianty minitestů (1. - 5. test)
Testy33 s. / 2. roč. / doc
Je pravda, že v komanditní společností jsou k jejímu řízení (vedení) oprávněni komplementáři, zatímco komanditisté nikoli?ANOPři jaké (roční) úrokové míře (tedy i=?) bude (při složitém úročení) z 300 000 Kč po 5 letech celkem právě 483 153 Kč?i=0,10Protipólem nákladů jsou (terminologicky nejpřesněji vyjádřeno) - výnosy1.Je pravda, že ve veřejné obchodní společnosti jsou oprávnění k jejímu řízení (vedení) komanditisté, zatímco komplementáři nikoli?Vyberte správnou odpověď na zadanou otázku.NE2.Př...
|
|
0,3 |
0x |
|
Úvod do Marketingu - prezentace
Prezentace158 s. / 3. roč. / ppt
ÚVOD DO MARKETINGUMarketing - definice- Integrovaný komplex činností zaměřených na trh. Jádrem marketingového procesu je odhad a uspokojování potřeb zákazníků. Cílem marketingu je stálý prodej se ziskem. Základní podnikatelské filozofie podle Kotlera- Výrobní- Výrobková- Prodejní- MarketingováVýrobní koncepce - Vychází z předpokladu, že spotřebitelé upřednostňují široce dostupné a levné výrobky.- Orientuje se především na efektivitu výroby, nízké náklady a masovou distribuci.- Zisk je možné maxi...
|
|
1,7 |
0x |
|