Marketingové řízení - vypracované okruhy ke zkoušení
Vypracované otázky37 s. / 4. roč. / docx
1. Vývoj trhu a marketingu - tradiční a moderní pojetí trhu (zákazník 21. století). Zákazník - psychologický proces zákazníka, přístupy k uspokojování potřeb zákazníka, charakteristika českého zákazníka, model spotřebního chování (Howard a Shetha ), zjišťování spotřebního klimatu (test tržní situace, tržní barometr, index spotřebitelské důvěry), hodnotový management, ECR, ECSI. Tradiční pojetí trhuVztahy k zákazníkům • hlavní důraz je kladen na prodej a produkt• realizace masového nediferencovan...
|
|
0,6 |
1x |
|
Vypracované státnicové otázky z předmětu Marketingové řízení
Státnicové otázky16 s. / 5. roč. / doc
1. Charakteristika fází marketingového řízení a prvky strategického řízení.Marketingové řízení = proces plánování a implementace koncepcí, cen, propagace, distribuce, idejí, zboží a služeb pro vytváření změn, které uspokojují cíle organizace.Strategické řízení = proces rozvíjení a udržování uskutečnitelného souladu mezi cíli organizace a jejími zdroji. Základním nástrojem strategického řízení je strategické plánování, integruje společné aktivity rozhodujících představitelů veřejnosti, veřejné sp...
|
|
0,1 |
3x |
|
Vnější projevy nástrojů společenské odpovědnosti u vybraných firem a jejich vliv na konečného spotřebitele
Semestrální práce24 s. / 5. roč. / docx
Cíl práceCílem této práce je analyzovat vnější projevy společensky odpovědného chování (dále jen CSR) u vybraných firem, jak velkých, tak i malých a zjistit jakým způsobem je u těchto firem vedeno a dodržováno. Blíže budou popsány jen vybrané faktory vnějších projevů CSR ze všech třech základních pilířů. Teda z oblasti ekonomické, sociální a environmentální.Jelikož společensky odpovědné chování působí na stakeholdery, neboli zájmové skupiny, a ty toto chování zpětně také ovlivňují, je nutno podr...
|
|
0,3 |
0x |
|
Kompletné přednášky - Marketingové řízení
Přednášky36 s. / 5. roč. / pdf
- dle Kotlera jsou marketingem ze 75% aktivity, které zákazník nevidí- marketing má vývoj více jak 100 letB2B - business to business - trh výrobních prostředkůB2C - business to customer - spotřebitelský trhDefinice marketingua) pohled ekonomůproces výměny užitné hodnoty, kterou kupující získává od prodejce ve směnném procesu a naopakhodnota pro prodejceprodejce «» kupujícíhodnota pro kupujícího» PRODUKT- cokoliv co organizace může nabídnout ke směně, co uspokojí potřeby zákazníka» UŽITNÁ HODNOTA...
|
|
1,1 |
0x |
|
Přednášky z předmětu Marketingové řízení
Přednášky87 s. / 5. roč. / docx
1. přednáška - Úvod1.1 Marketingový řídící procesSituační analýza => Strategické záměry => Marketingové programy => Koordinace a kontrola Situační analýza• Vnitřní analýza = SW» Přehled marketingové efektivnosti» Marketingový audit» Analýza ABC» Portfolio analýza» Analýza ziskovosti a marketingové produktivity • Vnější analýza = OT» Analýza a měření trhu» Analýza subjektů trhu (zákazníci, konkurenti, distributoři, dodavatelé)Strategické záměry• Poslání společnosti • Cíle společnosti• St...
|
|
1,5 |
0x |
|
Přednášky na předmět Marketingové řízení
Přednášky87 s. / 5. roč. / doc
1.1 Marketingový řídící procesSituační analýza => Strategické záměry => Marketingové programy => Koordinace a kontrola Situační analýza• Vnitřní analýza = SW» Přehled marketingové efektivnosti» Marketingový audit» Analýza ABC» Portfolio analýza» Analýza ziskovosti a marketingové produktivity • Vnější analýza = OT» Analýza a měření trhu» Analýza subjektů trhu (zákazníci, konkurenti, distributoři, dodavatelé)Strategické záměry• Poslání společnosti • Cíle společnosti• Strategie společnosti...
|
|
16,6 |
0x |
|
Výpisky ke zkoušce - Marketingové řízení
Vypracované otázky44 s. / 5. roč. / docx
1.Analýza ABC - výpočet• analýza ABC poskytuje klasifikaci ekonomických subjektů (zákazníci, dodavatelé, obchodní zástupci, zaměstnanci) podle míry jejich příspěvku k celkovému výsledku • výchozím bodem využití této metody je seřazení těchto ekonomických subjektů podle míry příspěvku od subjektu s největším přínosem až po subjekt s nejmenším přínosem • aplikací kumulativního podílu těchto subjektů na celkovém výsledku je možné získat koncentrační křivku, jejíž stupeň zakřivení udává míru podílu ...
|
|
3,1 |
1x |
|
Vypracované okruhy z předmětu Marketingové řízení
Vypracované otázky61 s. / 5. roč. / pdf
KONCEPT JÁDRA MARKETINGUDEFINICE MARKETINGUPOHLED EKONOMŮMarketing je proces výměny užitné hodnoty, kterou kupující získává od prodejce ve směnném procesu a naopak.POHLED MARKETINGOVÝCH SCHOLASTIKŮ(Kotler, Drucker, Levitt)Zákazník a jeho potřeby jsou středobodem „marketingového vesmíru“. Funkce marketingu spočívá v identifikaci zákazníkových potřeb, aby bylo možné tyto potřeby uspokojovat, je třeba neustále inovovat.Peter Drucker: „There is only one valid definition of business purpose: to creat...
|
|
1,5 |
0x |
|
Výtah na Marketingové řízení
Studijní materiál22 s. / 5. roč. / pdf
Marketing dle Kotlera 75% aktivity zákazník nevidíDefinice:Podle: Ekonomů = proces výměny užitné hodnoty, kterou získává kupující od prodejce ve směnném procesu a naopak.Produkt - cokoliv, co může organizace nabídnout ke směně a uspokojí tím zákazníkaUžitná hodnota - míra satisfakce, kterou získává každá strana podílející se na směněUžitná hodnota: - formy - hmotnost (nejnižší váha vzdělání)- místa - dostupnost (… luxusní výrobky)- čas - včasnost- vlastnictví - koupě, dar, pronájemMarketingových...
|
|
1,5 |
0x |
|
Přednášky na Marketingové řízení
Přednášky46 s. / 5. roč. / docx
B2B - business to business - trh výrobních prostředkůB2C - business to customer - spotřebitelský trhZákladní kameny marketingového řízení -ANALÝZA - musím vědět, kam chci směřovat -PLÁNOVÁNÍ - musíme si udělat nějaký plán (syntéza) -APLIKACE (IMPLEMENTACE) -KONTROLAHlavní rozdíly mezi prodejem a marketingem -prodej zboží: ▪ orientován na prodej ▪ orientován na objem ▪ jednostranný proces ▪ krátkodobé cíle ▪ důraz na jednotlivce ▪ málo se přizpůsobuje prostředí (cena) -marketing: ▪ orientován na ...
|
|
0,9 |
0x |
|
Seminární práce z předmětu Marketingové řízení
Seminární práce14 s. / 5. roč. / pdf
Pôsobenie Nestlé na slovenskom trhu sa datuje od roku 1992, keď spoločnosť sprivatizovala podnik Slovenských liehovarov a konzervární Carpathia v Prievidzi. Nestlé Slovensko s.r.o. je treťou najsilnejšou potravinárskou spoločnosťou na slovenskom trhu s celkovými tržbami v roku 2008 vo výške 5,491 mld.Sk. Firma pôsobí na trhu v kategóriách cukroviniek, instantnej kávy a kávových špecialít, dojčenskej výživy, cereálnych produktov, dehydrovaných hotových jedál a cestovín, zmrzliny, špeciálnych prod...
|
|
0,4 |
0x |
|
Případová studie - Trh mobilních telefonů
Prezentace29 s. / 5. roč. / pptx
Charakterizujte trh mobilních telefonů pomocí kvantitativních ukazatelů. Kdo je nyní tržním leaderem ve světovém a evropském měřítku? Jak vypadá situace na českém trhu?Statistická data - celosvětový trh» r. 2014• chytré telefony představovaly 2/3 všech prodaných telefonů• celkově prodáno 1,2 miliardy chytrých telefonů (o 28,4 % více než v r. 2013)• celkem prodáno 1,9 miliardy mobilních telefonů (meziroční nárůst o 3,9 %)
|
|
1,1 |
0x |
|
Marketingové řízení - vypracované státnice
Státnicové otázky14 s. / 5. roč. / doc
1. Charakteristika základních fází marketingového řízení1. Podstata marketingu, podmínky pro využití, výhody, nevýhodyVývoj marketingu je spjat s rozvojem trhu Cílem marketingu: vytvořit objednávku (nabídku), která by byla v rovnováze s poptávkou2. Předpoklady využití marketingu, základní definiceMarketing - společenský a řídící proces, který umožňuje jedincům nebo skupinám lidí získat to, co potřebují nebo chtějí, hlavním a jediným úkolem mar je vyhledání dostatečného počtu zákazníků, kteří by ...
|
|
0,1 |
2x |
|
Případová studie - šampon Nizoral
Prezentace10 s. / 5. roč. / pptx
Posuďte vhodnost psychografické segmentace s ohledem na portfolio časopisů? Které časopisy byste doporučili pro komunikaci značky Nizoral? • Zvolené časopisy nám nepřijdou příliš vhodné, jde převážně o bulvární časopisy, které většinou člověk zaměřující se na kvalitu informací nevyhledává. • Společnost Nizoral se chce soustředit na lidi, kteří lupy považují za lékařský problém. Doporučujeme tedy časopisy: Zdraví, Moje zdraví, Klub zdraví, Meduňka, Kondice• Čtenáři jsou převážně ženy, doporučily ...
|
|
1,5 |
1x |
|
Varianty zadaných otázek ke zkoušce z předmětu Marketingové řízení
Vypracované otázky97 s. / 5. roč. / rar
1) marketingové koncepce - pojmy marketingová krátkozrakost, potřeby a přáni, CRM, Caused related marketing, pásova výroba, hard selling technologies, přiradit k jednotlivým koncepcím a napsat důvod, proč pod tyto koncepce spadají- Marketingová krátkozrakost - Výrobková koncepce (mezi výrobní a prodejní) - poptávka převyšuje nabídku, tak se vyrábí a nedbá se na potřeby zákazníka a jen se zkonalují výrobky - nekouká se, jestli to zákazník potřebuje- Potřeby a přání - Marketingová fáze - ve středu...
|
|
1,1 |
0x |
|
Marketingové řízení - státnice
Státnicové otázky14 s. / 5. roč. / doc
1. Charakteristika základních fází marketingového řízení - Popis obsahu jednotlivých fází.- Marketingový proces je členěn do 3 fází - plánování, realizace, kontrola- Další členění dle časového horizontu: strategické řízení, taktické a operativní řízení- Začátek - celková analýza situace, v níž se firma právě nalézá; firma analyzuje své trhy a prostředí, které ji obklopuje; musí určit silné a slabé stránky, marketingové aktivity a obchodní příležitosti, kterých by mohla nejlépe využít; Fáze pláno...
|
|
0,7 |
1x |
|
Případová studie - Beskydpark
Prezentace15 s. / 5. roč. / pptx
Faktory ovlivňující návštěvnost BeskydparkuMakroprostředí• Politické prostředí- zákony a vládní nařízení vztahující se k parku (např. Hygienické zákony, BOZP…)
•
Ekonomické- kupní síla obyvatel, nezaměstnanost, inflace, průměrná mzda
•
Sociálně-kulturní- životní styl, demografie(struktura rodin, počet obyvatel v regionu, věková struktura)
•
Technologické- technologický pokrok(modernizace)
•
Ekologické- zákony vztahující se k ochraně přírody
•
Klimatické podmínkyMirkoprostředí
•
...
|
|
0,1 |
0x |
|
Kompletní přednášky z předmětu Marketingové řízení
Přednášky70 s. / 4. roč. / rar
Marketing:- Proces plánování a realizace koncepcí, tvorby cen, propagace a distribuce myšlenek, výrobků a služeb s cílem dosáhnout takové směny, která uspokojí požadavky jednotlivců a organizacíTrh - Éra- Přežitío historicky nejdelší období - směnao zákazník je samozásobitel, co si vyrobí, to spotřebujeo trh není- náhodná směna-tržiště (lidé se domluví k výměně zboží, bez směnného ekvivalentu))-vznik směnného ekvivalentu- zboží, podle kterého se směňuje- vznik peněz- Produktivnío Počátkem indust...
|
|
4,0 |
0x |
|
Schémata na Marketingové řízení
Studijní materiál6 s. / 5. roč. / docx
METODIKA MARKETINGOVÉHO VÝZKUMU1. Vymezení nezbytných informací2. Určení zdrojů informací3. Určení metody výběru primárních dat4. Způsob kontaktování respondentů5. Vypracování dotazníku, výběr technických pomůcek6. Plán výběru reprezentativního vzorku1. Vymezení nezbytných informacío jaký druh sekundárních dat budeme potřebovat nebo jaká sekundární data vůbec mohu sehnat2. Určení zdrojů informacío internet, statistiky (ČSÚ) - není záruka proveditelnosti3. Určení metody sběru primárních dato dota...
|
|
1,5 |
0x |
|
Případová studie - cereálie
Prezentace8 s. / 5. roč. / pptx
3. Jaké prvky makroprostředí ovlivňují trh instantních cereálií a jakým způsobem? • POLITICKÉ FAKTORY• výše DPH » zvýšení ceny produktu a snížení zájmu zákazníků (zákazníci začnou cereálie nahrazovat levnějšími potravinami)• výše dovozního cla v zemi dovozu (mimo Schengenský prostor)
»
zvýšení ceny produktu a snížení zájmu zákazníků» stabilita politického systému
»
nestabilita způsobuje časté změny zákonů a výše daní a přináší do podnikání nejistotu• LEGISLATIVNÍ FAKTORY• zákon č. 139/...
|
|
0,4 |
2x |
|
Marketingový mix - Rexona
Prezentace7 s. / 5. roč. / pptx
Product• Spolehlivý uzávěr
•
Anatomický tvar
•
Zajímavý desing
•
Informace o efektivnosti menšího balení přímo na obalu
•
Recyklovatelný obal
•
Menší spotřeba hliníku
•
Nová květinová vůně
•
Neparfémovaný
•
Logo „Safe the planet“ „Take care about enviroment“
•
QR code na obaluPrice
•
Snížení ceny o 10 - 15 %
•
Slevový poukaz
•
Akce 2+1
•
Sleva za vrácení prázdného obalu - recyklace
•
Garance vrácení peněz
|
|
0,9 |
0x |
|