Transformace astronomických souřadnic - seminární práce
Seminární práce22 s. / 1. roč. / doc
Určení souřadnic pozorovaného tělesa je jedna ze základních astronomických úloh. Velice často nastává situace, kdy je na obloze pozorován nějaký rychlý astronomický úkaz (např. průlet meteoru) a náhodný pozorovatel má při případné lokalizaci objektu k dispozici pouze předměty denní potřeby (např. hodinky a kompas). S tímto základním přístrojovým vybavením a se znalostmi úhlových vzdáleností na obloze a jejich měření pomocí dlaní je již možné určit polohu pozorovaného objektu v tzv. obzorníkovém ...
|
|
0,4 |
1x |
|
Diferenciální počet I; Limita a spojitost funkce
Studijní materiál34 s. / 1. roč. / pdf
Posloupnosti patří k nejzákladnějším pojmům matematické analýzy. Využívají se
například při denování: limity funkce, součtu nekonečné číselné řady, různých
typů integrálů, v numerické matematice a podobně. Jak již víte ze střední školy,
posloupností reálných čísel (dále jen posloupností), rozumíme funkci f : N ! R, jejímž definičním oborem je množina N přirozených čísel a oborem hodnot je podmnožina reálných čísel R: Funkční hodnotu
f(n) značíme obvykle an a nazýváme ji n - tým členem posl...
|
|
0,6 |
55x |
|
Matematika v ekonomii - učební text
Studijní materiál128 s. / 1. roč. / docx
Význam předloženého učebního textu spočívá v objasnění, jakým způsobem využívat nástroje matematiky v ekonomické analýze. Nejedná se však o pouhý souhrn témat a ukázku příkladů, kdy se matematika v ekonomii využívá. Smyslem je naučit čtenáře přemýšlet nad danou problematikou a matematiku v ekonomii používat správným způsobem. Každá ekonomická teorie nebo ekonomický model je založen na jistých předpokladech, které ale ve skutečnosti vždy neplatí a tento fakt je nutné si uvědomovat. Ekonomická teo...
|
|
2,1 |
0x |
|
Diferenciální počet; Derivace funkce
Studijní materiál54 s. / 1. roč. / pdf
Derivace funkce patří k nejzákladnějším pojmům mtematické analýzy. Je zapotřebí dobře zvládnout definici derivace a na základě jejího geometrického významu umět určit rovnici tečny a normály ke grafu funkce v zadaném bodě. Určitě si spočítejte alespoň jeden příklad na výpočet derivace funkce z definice. Seznámíte se také se vztahem mezi derivací a spojitostí funkce v bodě. Dobře si zapamatujte pravidla pro derivování funkcí a tabulku derivací elementárních funkcí. Obojí budete potřebovat při řeš...
|
|
0,9 |
47x |
|
Lineární prostory a operátory
Studijní materiál57 s. / 1. roč. / pdf
Název tohoto ucebního textu se m°uže zdát ponekud zavádející: prinejmenším ze
skript [8] už totiž známe základní metody a prístupy lineární algebry, a vyzradímeli
navíc, že v matematické literature se bežne jako synonyma používají pojmy
„lineární prostorÿ a „vektorový prostorÿ, mohli bychom snad ocekávat, že se
nyní (aspon po teoretické stránce) nedozvíme mnoho nového, ponevadž (takzvaný
aritmetický) vektor m°užeme definovat jako zvláštní matici, (tedy obdélníkové
schéma, sestávajícími z r...
|
|
0,5 |
38x |
|
Reálná funkce jediné reálné proměnné
Studijní materiál56 s. / 1. roč. / pdf
V tomto modulu jsou obsaženy základní pojmy z teorie reálné funkce jedné reálné
proměnné. Jen stručně si připomeneme některé základní vlastnosti funkcí, které
jsou probírány na středních školách. Uvedeme si různé způsoby zadání funkcí
a možnosti jejich grafického znázornění pomocí kartézského grafu funkce. Zavedeme
takové pojmy, jako je funkce složená a funkce inverzní. Tìěžiště modulu
bude spočívat ve zvládnutí elementárních funkcí, které budou studenti používat
v navazujících modulech m...
|
|
1,4 |
48x |
|
Vektorová algebra a analytická geometrie
Studijní materiál53 s. / 1. roč. / pdf
Tento ucební text pojednává o analytické geometrii roviny a prímky v trojrozmerném
euklidovském prostoru R3, kterou popisuje s užitím metod vektorové algebry
a je urcen studentum kombinovaného a distancního studia Fakulty stavební VUT
v Brne. Jeho cílem je prohloubení znalostí stredoškolské analytické geometrie v
rovine i v trojrozmerném prostoru, potrebné pri studiu deskriptivní geometrie i
dalších technických disciplín. V každé z kapitol textu je nekolik príkladu vyrešených,
v záveru kap...
|
|
0,6 |
51x |
|
Reálná funkce dvou a více proměnných - I
Studijní materiál50 s. / 1. roč. / pdf
Při studiu funkčních závislostí různých veličin v matematice, fyzice i technických předmětech, nevystačíme s reálnou funkcí jedné reálné proměnné a používáme proto funkce dvou, tří, nebo více proměnných. Uveďme si některé konkrétní příklady takových funkcí.
|
|
0,8 |
40x |
|
Posbírané příklady z pravděpodobnosti a statistiky
Výpočet477 s. / - roč. / pdf
Tento materiál vznikl z příkladů, které jsem někdy použil při své výuce pravděpodobnosti a statistiky.Část Příklady, členěná podle témat, obsahuje skoro 330 příkladů s výsledky a několika vzorci z teorie. Výsledky, mezivýsledky, náznaky postupu řešení, apod. jsou pak pro jednotlivé příklady uvedeny v části nazvané Řešení.Název Posbírané příklady má vyjadřovat, že se jedná o příklady posbírané z různých zdrojů (z nichž ty hlavní jsou vyjmenovány jako literatura). Neměl by však navozovat představu...
|
|
1,9 |
9x |
|
Diferenciální a integrální počet funkcí více proměnných s aplikacemi - výklad, řešené příklady, cvičení
Skripta243 s. / 1. roč. / pdf
Tento učební text, krátce jej označme DIP, vznikl spojením skripta [9] o diferenciálním počtu (v textu je označeno DP a obsahovalo kapitoly 1 až 5) a navazujícího skripta [10] o integrálním počtu (v textu je označeno IP a obsahovalo kapitoly 6 až 8). Jde o učební text pro studenty 2. semestru bakalářského studia Fakulty technologické a Fakulty aplikované informatiky Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně. Zcela pokrývá učivo uvedené ve svém názvu a přednášené v předmětu Matematika II. O čtenáři se před...
|
|
6,2 |
1x |
|
Základy vysokoškolské matematiky pro beznadějné případy
Studijní materiál104 s. / 1. roč. / pdf
Toto v poradí již třetí rozšířené vydáni jsem připravil na základě neočekávaného pozitivního ohlasu původních dvou vydáni a pod vlivem značné poptávky po dalších. První vydání těchto skript vzniklo za poněkud odlišných okolností, než za jakých byla napsána většina podobných publikací. Napsal jsem ho v době, kdy jsem studoval první ročník ESF, a to v návaznosti na poznatky, kterých jsem nabyl během hodin, v nichž jsem některé své kolegy z prvního ročníku doučoval matematiku k písemkám a závěrečné...
|
|
0,6 |
4x |
|
Matematika - vypracované státnicové okruhy (Logika a aritmetika)
Státnicové otázky60 s. / 5. roč. / rar
Výrok, příklady výroků, negace výrokuVýrok- je základním pojmem výrokové logiky - výrokem rozumíme každé sdělení, o kterém můžeme rozhodnout, zda je pravdivé či nepravdivé (z gramatického pohledu může být oznamovací věta)každý výrok má právě jednu pravdivostní hodnotu (buď je pravdivý, nebo nepravdivý)příklady sdělení, která nejsou výroky:Kolik je hodin?Narýsuj kružnici.x 10Zákaz koupání.Trojúhelník je rovnostranný.pozn.: výroky nejsou rozkazy, příkazy, otázky (všechna sdělení, o jejichž pravd...
|
|
0,7 |
35x |
|
Matematika III - studijní opora s převažujícími distančními prvky pro předměty teoretického základu studia
Studijní materiál309 s. / 1. roč. / pdf
STUDIJNÍ OPORY S PŘEVAŽUJÍCÍMI DISTANČNÍMI PRVKY PRO PŘEDMĚTY TEORETICKÉHO ZÁKLADU STUDIAje název projektu, který uspěl v rámci první výzvy Operačního programu Rozvoj lidských zdrojů. Projekt je spolufinancován státním rozpočtem ČR a Evropským sociálním fondem. Partnery projektu jsou Regionální středisko výchovy a vzdělávání, s.r.o. v Mostě, Univerzita obrany v Brně a Technická univerzita v Liberci. Projekt byl zahájen 5.1.2006 a bude ukončen 4.1.2008.Cílem projektu je zpracování studijních mate...
|
|
13,0 |
0x |
|
Reálná funkce dvou a více proměnných - II
Studijní materiál46 s. / 1. roč. / pdf
Pro potřeby zvládnutí tohto modulu předpokládáme znalosti studentů v rozsahu modulu Matematika I, Moduly BA01_M04, BA01_M05, BA_M06, BA01_M09.
|
|
0,8 |
31x |
|
Obyčejné diferenciální rovnice a jejich soustavy
Skripta73 s. / 1. roč. / pdf
Tento modul je určen především studentům prvních nebo druhých ročníků přírodovědeckých a učitelských nematematických oborů jako součást základního kurzu aplikované matematiky. Předpokládá znalost středoškolské matematiky, základů diferenciálního počtu jedné i více reálných proměnných a integrálního počtu jedné reálné proměnné.Uváděný potřebný čas studia modulu a jednotlivých kapitol je třeba chápat jako čas minimální, potřebný pro pečlivé pročtení (s porozuměním) probírané teorie a hladké vyřeše...
|
|
0,6 |
0x |
|
Neurčitý integrál
Studijní materiál38 s. / 1. roč. / pdf
Dobrá znalost tabulky primitivních funkcí a oborů platnosti je nezbytnou
podmínkou pro zvládání dalšího textu. Po prostudování byste měli umět
rozpoznat, kdy je vhodné pro výpočet integrálu použít metodu per partes,
kdy a jakou substituční metodu a správnou volbou složek nebo substituce jej
vyřečit. K získání této schopnosti je nezbytné si vyřešit dostatečné množství příkladů, což ostatně platí pro všechny odstavce tohoto modulu.
|
|
0,9 |
31x |
|
Studijní skriptum na předmět Matematika
Skripta65 s. / 3. roč. / pdf
Toto skriptum bylo napsáno s cílem usnadnit studentům prvního ročníku MÚVS ČVUT zorientovat se v předmětu Matematika, vymezit nejdůležitější pojmy nutné pro zvládnutí předmětu a načrtnout okruh úloh, které je třeba zvládnout. Předpokládáme přitom, že skriptum bude používáno jako doplňková literatura k přednáškám a cvičením, kde se studenti podrobně seznámí se všemi postupy a metodami, jichž je k řešení úloh třeba. Nemůže jim nahradit - a ani si takový cíl neklade - souvislý výklad přednášek ani ...
|
|
0,4 |
2x |
|
Matematická analýza - pro předmět IMA
Skripta352 s. / 1. roč. / pdf
1 ÚvodTento učební text je určen studentům Bakalářského studijního programu Informační technologie na FIT a má sloužit k samostatnému studiu předmětu Matematická analýza v letním semestru prvního ročníku studia.Matematická analýza jistě není profilový předmět oboru Informační technologie, ovšem jisté znalosti pojmů a metod zde používaných patří mezi základní vědomosti, které by mel znát absolvent technické vysoké školy pro další praxi. Je to ovšem velmi rozsáhlá disciplina a v jednom semestru st...
|
|
5,4 |
0x |
|
Komplexní čísla - Základy matematiky
Studijní materiál36 s. / 1. roč. / doc
4. KOMPLEXNÍ ČÍSLAPrůvodce studiemKapitola Komplexní čísla navazuje na kapitolu 1.Číselné obory, kde byl obor přirozených čísel postupně rozšiřován až na obor reálných čísel.Kapitola je rozdělena do pěti podkapitol, z nichž některé jsou ještě dále rozčleněny na menší oddíly. V každém oddíle jsou nejprve zavedeny nové pojmy a vzorce. Pak většinou následují Řešené úlohy, sloužící jako ukázka praktického použití právě zvládnuté látky a napomáhající jejímu osvojení. Mezi nimi je zařazeno i několik z...
|
|
1,8 |
1x |
|
Přehled výpisků ze semestra za předmět Matematika
Poznámky14 s. / 1. roč. / doc
1. Zobrazení - základní pojmy (definiční obor, obor hodnot, prosté, na)Mějme číselné množiny A, B. Funkcí f: A » (do) B nazveme předpis (pravidlo) f, který každému x
»
A přiřadí nejvíce jedno y
»
B. Definiční obor je podmnožinou A takovou, že pro x z A existuje y z B, že f(x)=yObor hodnot je podmnožinou B takovou, že pro y z B existuje x z A, že f(x)=yFunkce je prostá, jestliže ke každému y existuje pouze jedno x.Mějme f: A
»
B, g: B
»
C. Pak funkci h: A
»
C nazveme složenou funkcí, je...
|
|
0,3 |
0x |
|
Sbírka úloh z předmětu Matematika
Skripta71 s. / 1. roč. / pdf
ÚvodDostali jste clo rukou sbírku příkladů k přednášce Matematika 2. Tato sbírka je doplněním textu Matematika 2. Navazuje na teoretický výklad látky z této knihy. Zároveň jsem se ale snažila uvést do této sbírky všechny důležité vzorce, které při řešení příkladů využívám, abyste po prostudování příslušných kapitol z knihy Matematika 2 mohli sbírku používat i samostatně. Je zde řada příkladů řešených detailně, u dalších jsou uvedené výsledky, případně rady a návody.Studijní jednotky jsou navržen...
|
|
0,4 |
0x |
|
Semestrální práce z Matematiky
Semestrální práce32 s. / 1. roč. / docx
Semestrální práce (grafy, funkce...) z Matematiky na témy:Množiny Složené výroky Kombinatorika Variace Kombinace PermutaceKomplexní čísla Rovnice, nerovnice a rovnice s absolutní hodnotou Lineární rovnice Lineární rovnice s absolutní hodnotouLineární rovnice s absolutní hodnotou (graficky)Kvadratická rovnice Exponenciální rovnice Goniometrická rovnice Lineární nerovnice Lineární nerovnice s absolutní hodnotouSoustavy lineárních nerovnicKvadratická nerovniceFunkcePolynomyGrafy v posunuté polozeDo...
|
|
0,6 |
3x |
|
Diferenciální počet - skripta
Skripta74 s. / 1. roč. / pdf
1 Množiny čísel, logické relace, symbolyStudijní cíle: Cílem této kapitoly je stručně si připomenout historický vývoj základních pojmů diferenciálního počtu, používané známé pojmy z výrokové logiky a teorie množin, v oboru reálných čísel pojmy interval a okolí bodu. horní a dolní mez (hranice, závora) množiny reálných čísel, suprema a infima uspořádané množiny. Klíčová slova: operace s množinami, výrokové kvantifikátory, zobrazení, elementární funkce Potřebný čas: 90 minut. Z historie matematiky...
|
|
0,5 |
0x |
|
Semestrální práce - Matematika
Semestrální práce21 s. / 1. roč. / doc
1.1 VariaceVariace bez opakování: Kolika způsoby lze vybrat z 53 členů soukromého šachového klubu předsedu, místopředsedu, správce majetku a pokladníka?Počet způsobů je: Kolik různých čtyřciferných přirozených čísel lze vytvořit z číslic 0, 1, 3, 5, 7, 9?Počet číslic je: Variace s opakováním:Zloděj na letišti ukradl kufr. Bohužel pro něj je zavazadlo opatřeno zámkem na číselný kód s šesti kotouči a na každém kotouči lze nastavit deset různých číslic. Jaký je největší možný počet pokusů, které je...
|
|
0,4 |
1x |
|
Skripta - Lineární algebra
Skripta79 s. / 1. roč. / pdf
1 MaticeStudijní cíle: V úvodních kapitolách kurzu z lineární algebry se seznámíme s číselnými maticemi a naučíme se s nimi počítat. Maticový počet představuje základní matematický aparát, který umožňuje přehledně formulovat problémy, provádět výpočty a řešit mnohé praktické úlohy nejen v samotné algebře, ale i v dalších oblastech matematiky, v informatice, ve fyzice, i v technických a dalších oborech. Začneme zavedením základních pojmů a operací.Klíčová slova: Číselné pole. matice, submatice, j...
|
|
0,4 |
0x |
|
Úvod do lineární algebry
Skripta28 s. / 1. roč. / pdf
1.1 Geometrické a fyzikální vektoryBudeme vycházet z běžné středoškolské definice vektoru jako veličiny, která je určena velikostí, směrem a orientací. Tato názorná představa má jednu výjimku, a sice nulový vektor - vektor o nulové velikosti nemající směr ani orientaci.Geometrický vektor si můžeme znázornit jako orientovanou úsečku, nebo přesněji množinu úseček o stejné délce, směru a orientaci.Na obrázku jsou znázorněny vektory a, b a c. Vektory a, b mají stejnou velikost a směr, ale opačnou or...
|
|
0,2 |
0x |
|
Stručná teorie matematiky
Studijní materiál12 s. / 1. roč. / doc
LINEÁRNÍ ALGEBRALineární kombinace vektorů• Nechť x1…..xr jsou vektory z vektorového prostoru Vn. Říkáme, že vektor x z Vn je lin. kombinací vektorů x1…..xr jestliže existují reálná čísla c1…..cr taková, že: x=c1x1+ c2x2+…+ crxr. • Reálná čísla c1…..cr se nazývají koeficienty lineární kombinace. Pokud všechny koeficienty lineární kombinace jsou rovny nule, hovoříme o tzv. triviální lineární kombinaciSkalární součin aritmetických vektorů• Zobrazení Vn x Vn do R, které každým dvěma vektorům x = (x...
|
|
0,2 |
0x |
|
Popisná statistika - zavedení pojmů
Studijní materiál11 s. / 2. roč. / pdf
Popisná statistika - zavedení pojmůSoubor individuálních údajů o objektech nazýváme základní soubor nebo také populace. Zkoumané objekty jsou tzv. statistické jednotky a sledujeme u nich vytypované vlastnosti - statistické znaky (veličiny, parametry atd.), které nabývají pozorovatelných hodnot ( úrovní).Podstatou statistických metod je, že informace o základním souboru nezjišťujeme u všech jeho jednotek, ale jen u některých, které získáme tzv. výběrem. Vedou nás k tomu různá omezení, např. dosaž...
|
|
0,6 |
0x |
|
Matematika
Studijní materiál69 s. / 3. roč. / doc
2.Jazyk matematiky2.1. Matematická logika2.2. Množinové operace2.3. Zobrazení2.4. Rozšířená číslená osa2.1 Matematická logika2.1.1 Výrokový početDefinice: Indukcí podle složitosti definujeme formule výrokového počtu: (i) Každý výrok je formule výrokového počtu. (ii) Jsou-li a a b formule výrokového počtu, potom Ø a, a Ú b, a Ù b, a Þ b a a Û b jsou rovněž formule výrokového počtu. (iii) Všechny formule výrokového počtu vznikají konečným počtem ap...
|
|
0,2 |
0x |
|
Řešení soustavy lineárních algebraických rovnic v prostředí Matlab
Skripta13 s. / 3. roč. / pdf
1. Postupná eliminace proměnnýchTato metoda je nevhodná pro numerický výpočet, v obecném případě většího počtu rovnic (a proměnných) je navíc velmi pracná.Metoda spočívá v postupných redukčních krocích. Vyjádříme libovolnou proměnnou z libovolné rovnice jako lineární kombinaci ostatních proměnných a dosadíme do všech zbylých rovnic. Tímto krokem zredukujeme o jednu počet rovnic (a také proměnných). Postupně redukujeme soustavu rovnic až zůstane rovnice jediná, ze které lze určit hodnotu příslušn...
|
|
0,7 |
0x |
|
Numerické metody lineární algebry
Skripta24 s. / 3. roč. / pdf
Kapitola 1Řešení soustav lineárních algebraických rovnicV této kapitole se budeme zabývat základními metodami pro řešení soustav lineárních algebraických rovnic. S úlohou řešit soustavu lineárních algebraických rovnic se setkáváme velmi často. Na úlohu řešit soustavu lineárních algebraických rovnic vede mnoho optimalizačních problémů a také numerické řešení diferenciálních rovnic.
|
|
0,2 |
0x |
|
Matematika 2 – definice, věty teorie
Studijní materiál45 s. / 3. roč. / doc
(9) Diferenciální počet funkcí jedné proměnnéderivace funkce, geometrický význam derivace, vztah spojitosti a vlastní derivace, jednostranné derivace; věta o derivaci aritmetických operací, o derivaci složené funkce a inverzní funkce, diferenciál a rovnice tečny; extrém funkce vzhledem k množině, lokální extrém, nutná podmínka pro lokální extrém, postačující podmínka pro lokální extrém funkce, konvexita a konkavita funkce, inflexe; derivace vyšších řádů; DEF. Derivace funkceNechť funkce f je def...
|
|
1,2 |
0x |
|
Vypracované otázky z Matematiky
Vypracované otázky8 s. / 1. roč. / pdf
1. Primitivní funkce k dané funkci, jejich počet.• Funkce F se nazývá primitivní k funkci f na intervalu (a,b), když pro všechny x e (a,b) platí: F’(x] = f(x)• Pokud existuje alespoň jedna primitivní fce pak jich existuje nekonečně mnoho, neboť F(x)+C je také primitivní fcí k f, C je libovolná reálná konstanta.• Množina všech primitivních fcí k fci f se nazývá neurčitý integrál funkce f a značí se ∫f(x)dx. Funkce f se nazývá integrand neboli integrovaná fce, x je integrační proměnná.2. Integrace...
|
|
1,1 |
1x |
|
Přednášky z Matematiky
Přednášky44 s. / 3. roč. / rar
1. Základní matematická terminologieStruktura matematického textu:axióm, definice, věta, lemma, důsledek, poznámka, příklad.důkazVýrok V je takový jazykový výraz (sdělení), o němž má po obsahové stránce smysl tvrdit, že je buď pravdivý anebo nepravdivý, přičemž nastává právě jedna z těchto možností.Pravdivostní hodnota výroku V je číslo 0 nebo 1, přičemž:- pravdivostní hodnota 1 (pravda), je-li výrok pravdivý,- pravdivostní hodnota 0 (nepravda), je-li výrok nepravdivý.Logické spojky - výroky můž...
|
|
0,6 |
0x |
|
Elementární funkce
Prezentace52 s. / 1. roč. / pdf
Po této přednášce budete schopni » určit definiční obor dané funkce » najít k dané funkci inverzní » načrtnout grafy základních elementárních funkcí• Základními elementárními funkcemi budeme nazývat funkce exponenciální a logaritmické, mocninné, goniometrické a cyklometrické, hyperbolické a hyperbolometrické.• Elementárními funkcemi budeme nazývat funkce, které lze vytvořit za základních elementárních funkcí pomocí konečného počtu operací sčítání, odčítání, násobení, dělení a skládání funkcí.
|
|
0,3 |
1x |
|
Matematická analýza 1
Studijní materiál103 s. / 1. roč. / pdf
Základy matematické logiky”Stromy v lese jsou ze dreva a z gumy.” To je divná veta, reknete si, napul pravda, napul lež. Ukážeme si, že z hlediska matematické logiky je uvedená veta lživá. Pomocí symbolu budeme v této kapitole zapisovat naše myšlenkové postupy a rozhodovat o jejich správnosti. Vycházíme pritom z predpokladu, že jsme schopni se dohodnout, co je a co není pravda. Potom mužeme definovat základní pojem matematické logiky - výrok.
|
|
0,8 |
0x |
|
Dyskalkulie a další specifické poruchy učení v matematice
Bakalářská práce53 s. / - roč. / doc
Problematika specifických poruch učení a zejména dyskalkulie je předmětem zájmu pedagogických pracovníků i širší veřejnosti, rodičů nebo prarodičů. Včasná diagnostika problémů dětí v matematice a volba vhodných reedukačních a kompenzačních postupů může ušetřit dítě mnoha nedorozumění, které výuka matematiky může přinášet. Monografie je výsledkem dlouholeté konkrétní činnosti s dětmi, u kterých se projevovaly výukové problémy v matematice, byly pro ně sestavovány vhodné individuální vzdělávací pr...
|
|
0,3 |
6x |
|
Přednáška na téma Derivace funkcí jedné proměnné
Přednášky5 s. / 1. roč. / pdf
Výpisky z přednášky na téma Derivace funkcí jedné proměnné.Obsahuje:DerivaceNevlastní derivaceDerivaci zprava resp. zlevaVztah mezi derivací a spojitostí funkce v boděDerivace součtu, rozdílu, součinu a podílu funkcíDerivace základních elementárních funkcíDerivace složené funkceDiferenciál funkceGeometrický význam derivaceDerivace funkcí daných parametrickyL´Hospitalovo pravidloTaylorův polynom
|
|
0,2 |
1x |
|
Tahák z teorie předmětu Matematika
Tahák4 s. / 4. roč. / doc
Soustavy LDR I. řádu - zápis, řešení, fundamentální systém řešení. Soustavou LDR nazýváme soustavu: x(t) = a11x(t) + a12y(t) + a13z(t)y(t) = a21x(t) + a22y(t) + a33z(t)z(t) = a31x(t) + a32y(t) + a33z(t)FSŘ - je to obecné řešení soustavy zapsané jako Y=C1y1 + C2y2 + C3y3, kde C jsou koeficienty u lineární kombinaceEliminační metoda řešení soustav LDR. x´= -2x -4y +4t -1y´= -x +y +3/2tVýhodou eliminační metody je, že se dá použít i pro nehomogenní soustavu.Eulerova metoda řešení soustav LDR. e = (...
|
|
0,1 |
0x |
|
Matematika - vypracované příklady na zkoušku
Vypracované otázky14 s. / 1. roč. / docx
Graf funkce1. Načrtněte graf funkce . Vyznačte všechny důležité body, zejména body s osami a asymptoty. 2. Načrtněte graf funkce . Vyznačte všechny důležité body, zejména body s osami a asymptoty. f(0) = 1+1=23. Načrtněte graf funkce . Vyznačte všechny důležité body, zejména body s osami a asymptoty. 4. Načrtněte graf funkce . Vyznačte všechny důležité body, zejména body s osami a asymptoty. 5. Načrtněte graf funkce . Vyznačte všechny důležité body, zejména body s osami a asymptoty.
|
|
0,2 |
0x |
|