Výzkum pohybové zdatnosti dětí dnešní doby
Seminární práce18 s. / - roč. / docx
Na základě výzkumu dnešní doby je všeobecně známé, že zlepšující se životní úroveň už několik let vede, i u dětí, k omezování pohybové činnosti během denního programu . Zároveň se snižuje spontánní aktivita. Dětská hřiště zejí prázdnotou. Taktéž počet dětí v kroužkách se sportovním zaměřením je nízká. Sport ustupuje intelektuálnějším kroužkům: jazyky, informatika apod. Mnoho dětí vyměnilo aktivní tréning za pasivní sledování televize a nebo raději za hraní počítačových her. Důsledkem takového ži...
|
|
0,1 |
1x |
|
Osobnostní rozvoj v rámci vzdělávání oDISea a jeho přínos na Orientačních dnech®
Seminární práce11 s. / 3. roč. / doc
V dnešní době je spousta organizací, která podniká spoustu akcí, táborů, adaptačních kurzů, výletů, výprav, …, které mají většinou za cíl se pobavit, najít kamarády, zažít spoustu zajímavých věcí, něčemu se naučit, zahrát si, … prostě se zabavit. Tak tomu možná na první pohled může být i na Orientačních dnech® (dále jen OD) ve Fryštáku. Ale tyto programy pro školy by měli mít jiný cíl a význam. Při OD nejde jen o to, zahrát si hry, mít zážitky, zasmát se, „zablbnout“, odpočinout si, … Ale možná ...
|
|
0,2 |
0x |
|
Výpisky z přednášek - Metodologie
Poznámky17 s. / 1. roč. / doc
Možné způsoby (metody) poznávání• Metoda autority - autorita určuje, co je či není pravda• Metoda tradice - nedostatečně ověřená zevšeobecnělá zkušenost• Metoda apriori (intuice, common sence) - správné je to, co se jeví jako logické• Metoda vědy - popis (= deskripce), předpovídání - co?, předvídání (=predikce) - jak?, vysvětlení (=explanace) - proč?Vlastnosti metody vědy• Systematičnost a organizovanost - poznání řízené, disciplinované, kritické; -principy, postupy• Empirie (=zkušenost) - týká ...
|
|
0,2 |
1x |
|
Selektivní pozornost - kognitivní psychologie
Projekt12 s. / - roč. / docx
Následující experiment z kognitivní psychologie je zaměřen na selektivní pozornost. Selektivní pozornost, jinak také soustředění, je proces, jehož prostřednictvím člověk z množství podnětů vybírá ty, které jsou pro něho v daném okamžiku důležité.1 Jinak řečeno, soustředěnost je schopnost zkoumané osoby věnovat pozornost jedinému podmětu umístěnému na pozadí jiných rušivých podnětů.Je ovšem možné, že rušivé podněty mohou mít negativní vliv na schopnosti se soustředit. Pak hovoříme o takzvané rozp...
|
|
0,1 |
0x |
|
Užívání tabákových výrobků u mladistvých
Seminární práce10 s. / - roč. / doc
Téma výzkumuV dnešní době není již žádným překvapením, potkat na ulici mladíka nebo dívku ve věku kolem 14 let, kouřícího nebo kouřící cigaretu. Děti podle statistik začínají tabákové výrobky užívat již daleko dřív. V ČR je to průměrně kolem 10 let. V Praze ještě dříve a to ve věku 9,5 let. Hraje nějakou roli místo bydliště, na tom jestli dítě začne kouřit? Mladí lidé začínají kouřit z různých důvodů, mohou jimi být situace v rodině, špatná parta, testování nových věcí, nebo vzor v rodině. Témat...
|
|
0,2 |
0x |
|
Média v životě mládeže
Seminární práce12 s. / - roč. / doc
1. Téma výzkumuTáto doba nás často, řekla bych, nutí být „online“. Děti podle statistik začínají používat počítače, mobily a další různé média již daleko dřív. Často můžeme vidět děti na mobilech Podle studie společnosti Kleiner Perkins Caufield & Byers patří Češi mezi nejaktivnější uživatele elektronických přístrojů na světě. Podle studie se řadí na 12. místo a denně se dívají na mobil, televizi, počítač nebo tablet přes sedm hodin.V dnešní době není již žádným překvapením, potkat na ulici ...
|
|
0,2 |
1x |
|
Přednášky z Metodologie I a Metodologie II
Přednášky17 s. / - roč. / rar
1. Metoda tradice» věří se "nějaké" pravdě"
»
za pravdivé se považuje to, co se často opakuje2. Metoda autority
»
člověk přijímá to co je pravdivé od autority (rodič, učitel, apod.)3. Metoda a priory
»
za pravdivé je pokládáno to, co je ve shodě s rozumem, ale nemusí to být ve shodě se skutečností4. Metoda vědy
»
k tomu co je pravda, se dochází vědeckými postupy, které jsou obecně uznávané, je možné je opakovat, zkoumání jsou systematická a za pravdivé je pokládáno to, co nebylo možn...
|
|
0,9 |
1x |
|
Postavení nového instruktora v rámci vzdělávání oDISea jeho přínos na Orientačních dnech®
Seminární práce11 s. / - roč. / doc
V dnešní době je spousta organizací, která podniká spoustu akcí, táborů, adaptačních kurzů, výletů, výprav, …, které mají většinou za cíl se pobavit, najít kamarády, zažít spoustu zajímavých věcí, něčemu se naučit, zahrát si, … prostě se zabavit. Tak tomu možná na první pohled může být i na Orientačních dnech® ve Fryštáku. Ale tyto programy pro školy by měli mít jiný cíl a význam. To můžeme vidět a číst v některých publikacích, bakalářských a diplomových pracích, a hodnocení účastníků z řad žáků...
|
|
0,2 |
0x |
|
Metodologie - Analýza, syntéza, indukce, dedukce
Seminární práce5 s. / 2. roč. / docx
AnalýzaDnes a denně se setkáváme s obrovským problémem, kterým je současná cena ropy. Rostoucí cenou této suroviny trpí celý trh. Stejně tak je tomu i ve všech společnostech, jež se zabývají výrobou automobilů. Ropa je velmi důležitou komoditou a to díky své dosavadní nenahraditelnosti nejen ve světové ekonomice. Ropa je základní surovinou pro výrobu benzínu a nafty. 93% v současnosti vyráběných automobilů má jako palivo naftu či benzín. Pouhých 7% vyráběných automobilů připadá na alternativní p...
|
|
0,1 |
2x |
|
Metodologie - poznámky
Poznámky6 s. / - roč. / doc
Co je věda?- Specifický způsob poznávání světa- Ucelený systém informací získaných vědeckou metodouHlavní charakteristiky vědeckého poznáníSystematické a empirické budování teoretických struktur a jejich ověřováníSebekorekce, kritičnostObjektivitaKumulativní povaha vědyOtevřená povaha vědyVysvětlující, zevšeobecňujícíRespektující pravidla přijatá v daném oboruK čemu je věda?zdokonalování, pokrok, praktická aplikacebudování obecných zákonů o chování jevů/ objektů a umožnění spojovat dohromady naš...
|
|
0,1 |
0x |
|