Psychologie a komunikace - studijní materiál
Studijní materiál47 s. / 1. roč. / doc
1. PSYCHOLOGIE JE VĚDNÍ OBOR, KTERÝ SE ZABÝVÁ PROŽÍVÁNÍM (PSYCHICKÝMI JEVY) A CHOVÁNÍM ČLOVĚKA1. 1. PSYCHIKA Je souhrn duševních obsahů a funkcí člověka, veškerého duševního dění. Umožňuje příjem podnětů z vnějšího i vnitřního prostředí, jejich zpracování a reakce na ně.Psychika zajišťuje tyto procesy:• získávání informací o vnitřním a vnějším světě• z těchto informací si vytváří modely reality• hodnocení těchto modelů z hlediska nebezpečí a užitečnosti• na základě těchto modelů a očekávání jeji...
|
|
0,9 |
1x |
|
Stručné výpisky z přednášek - Obecná psychologie
Poznámky21 s. / 1. roč. / rtf
PSYCHOLOGIEPsychologie je věda o člověku, o jeho duševním životě, o jeho psychicePsychika zahrnuje: prožívání a chování, které může být vědomé či nevědoméPsychologie je tedy nauka o lidském prožívání a chování, o lidském vědomí a podvědomíJiná definice: psychologie studuje psychické jevy, které obvykle třídíme takto: Psychické jevy:1) psychické procesy - (obvykle krátké děje): vnímání, představivost, fantazie, myšlení, řeč 2) psychické stavy - (mají již delší průběh): pozornost, emoce, náročné ž...
|
|
0,2 |
6x |
|
Obecná psychologie - poznámky
Poznámky44 s. / 1. roč. / zip
Předmět PSYCHOLOGIEPsychické jevy- předmětem PSY jsou psychické jevy- ve srovnání s jinými jevy (např. fyziologickými) byla specifičnost psych. jevů v průběhu historického vývoje PSY charakterizována pojmy jako duše, vnitřní zkušenost, vědomí, prožívání, chování, mentální procesy= způsoby, jimiž člověk prožívá události ve svém okolí, stavy svého těla a své vlastní mysli a způsoby chování, které z jeho zážitků vyplývají jako reakce na to, co prožívá a prožil v podobných situacíchdvojí kontext lid...
|
|
0,1 |
7x |
|
Psychologie osobnosti a sociální psychologie (Úvodní kapitoly)
Studijní materiál71 s. / 1. roč. / doc
1. Vývoj předvědecké psychologieKořeny psychologie a sociální psychologie, v nejširším smyslu slova, jsou staré jako lidstvo samo. Biologicky jsme druh společenský, tedy žijící a přežívající pouze ve společenství ostatních.Po dlouhé desítky tisíc let se upevňovalo chování, které bylo pro zachování a vývoj druhu optimální, a které umožňovalo přežít nejen fyzicky nejsilnějším, ale i těm, kteří se nejlépe naučili, postihovat změny v prostředí nejen přírodním ale i společenském tedy např. i změny v ...
|
|
0,7 |
2x |
|
Studijní materiál k zápočtu z Obecné psychologie
Studijní materiál74 s. / 1. roč. / doc
Obecná psychologiePsychologie byla v historii chápána jako věda o duši (psyche=duše, logos=věda), dále i jako věda o chování (Watson), vědomí (Wundt), o mysli atd. Společným jmenovatelem těchto pojetí je pojem zkušenost, kterou Wundt označuje jako vnitřní a podle něho psychologie zkoumá veškerý obsah zkušenosti v jeho vztazích k subjektu a v něm jím bezprostředně připojené vlastnosti.Psychologie je věda, která studuje lidské chování, mentální procesy a tělesné dění, včetně jejich vzájemných vzta...
|
|
0,4 |
1x |
|
Obecná psychologie
Skripta136 s. / 1. roč. / pdf
Pojem psychologie pochází z řečtiny a doslovně znamená „věda o duši“. Je složen ze dvou slov. Psyché znamená duše (v řeckém bájesloví byla mladá krásná Psyché bohyní duševní krásy, milenkou Erotovou) a logos znamená věda (slovo). V rámci svého vývoje čerpala psychologie z velkého množství dalších vědních oborů, a to jak přírodovědných, tak společenskovědních, přičemž většina autorů přikládá největší význam filozofickým vědám. Psychologie patří do věd o člověku a může být vymezena jako společensk...
|
|
2,1 |
11x |
|
Asociační oblast mozgu
Seminární práce8 s. / 1. roč. / doc
Asociaciace (asociacere – připojiti, spojiti) = spojování představ; schopnost mozkové kúry (analyzátorů) spojovat došlé informace a porovnávat je s údaji uloženými v paměti.Asociační funkce mozkové kůry: Do kůry se neustále promítá obraz vnějšího světa i vnitřního prostředí organismu. Projekce je výsledkem funkce receptorů, které zaplavují mozkovou kůru množstvím informací. Množství vzruchů, které proniknou do kůry je značně omezené, ale i tak musí kůra “vybrat“ jen ty podněty, kt...
|
|
0,1 |
0x |
|
Obecná psychologie - Pro doplňující pedagogické studium
Studijní materiál70 s. / - roč. / pdf
Studijní text, který máte před sebou je určen především pro studující doplňkového pedagogického studia připravující se na edukativní profesionální působení na mládež. Každodenní pracovní kontakt s dospívajícími obojího pohlaví vyžaduje orientaci pedagoga v rozmanitých situacích, z nichž nejedna překračuje běžný rámec natolik, že se stává problémovou, někdy až kritickou. Větší šanci na zvládnutí takových situací v zájmu pedagogických cílů má jistě ten, kdo se může opřít o poznatky z lidské psycho...
|
|
0,6 |
6x |
|
Úvod do psychologie
Seminární práce64 s. / - roč. / doc
1. PŘEDMĚT, CÍLE, VÝVOJ, ODVĚTVÍ, SMĚRY A PŘÍSTUPY V PSYCHOLOGIEPsychologie je poměrně mladá věda - její historie trvá jedno století Christian Wolff – použil v 18.stol pro nauku o duši název psychologie, 1732 Psychologia empirica..Za historický mezník ve vývoji psychologie se pokládá rok 1879,kdy založil Wilhelm Wundt na univerzitě v Lipsku psychologickou laboratoř.To byl počátek psychologie jako samostatné vědy. 1. mezinárodní sjezd psychologů v Paříži roku 1889Název psychologie vzni...
|
|
0,4 |
1x |
|
Pojmový aparát obecné psychologie
Studijní materiál2 s. / 1. roč. / doc
ZÁKLADNÍ POJMY OBECNÉ PSYCHOLOGIE- psychika = mysl - nejobecnější psychologický pojem; od řeckého psýché - duše; mysl je zdůrazněním těsné provázanosti nervových a mentálních dějů (vědečtější); psychika je souhrn duševních dějů během celého lidského života, pravděpodobně si uvědomujeme jen jejich část - rozlišení na vědomí (součást psychické zkušenosti) a nevědomí (tyto děje je obtížné dokázat)- J.Searle definuje mysl jako sled myšlenek, citů a zkušeností (vědomých i nevědomých) které utvářejí n...
|
|
0,1 |
0x |
|