Pedagogická diagnostika - učební text
Prezentace59 s. / 5. roč. / doc
I. STRUČNÁ CHARAKTERISTIKA ROZVOJE PEDAGOGICKÉ DIAGNOSTIKY Ve druhé polovině 19. a počátkem 2O. století byla publikována řada studií, jejichž autoři potvrzovali oprávněnost H. Lathamova názoru, že výsledky tradičních způsobů ústního či písemného zkoušení nejsou dostatečně spolehlivým ukazatelem ani intelektuálních schopností, ani skutečných vědomostí či dovedností žáků. Proti tradičním způsobům zkoušení a hodnocení žáků byly vznášeny vážné kritické výhrady nejen ze strany pedagogů (A.Herbert,F.H...
|
|
0,6 |
5x |
|
Diagnostika školní zdatnosti žáka
Seminární práce10 s. / 3. roč. / docx
1.1 Úvod do diagnostiky školní zdatnostiZvolená kapitola se nachází v knize Pedagogicko-psychologická diagnostika žáka. Je to kapitola, která pojednává o diagnostice školní zdatnosti žáka. Řeší otázky v pedagogicko-psychologické diagnostice nejvíce kladené. Jsou to otázky o příčinách individuálních rozdílů projevujících se při vzdělávání žáků. Základní pojmy této kapitoly jsou školní zdatnost a školní úspěšnost.Školní zdatnostŠkolní zdatnost je soubor dispozic a dovedností, které pomáhají žákovy...
|
|
0,1 |
1x |
|
Pedagogicko - psychologická diagnostika - studijní materiál ke zkoušce
Studijní materiál37 s. / 3. roč. / docx
Dějiny pedagogické a psychologické diagnostikyDiagnostika - patří mezi základní profesní dovednosti pedagoga, které obsahují jak intervenční (výchovný, vzdělávací), tak i diagnostický aspektPedagogická diagnostika - se vztahuje zejména ke shromažďování přesných informací o vědomostech, znalostech, dovednostech jedince (Mertin, Krejčová, 2012)Psychologická diagnostika - měření duševních vlastností, stavů a popřípadě i dalších charakteristik jedince, je těsně spjata s psychologií osobnosti a s dif...
|
|
0,1 |
1x |
|
Přednáškové prezentace z předmětu Pedagogicko-psychologická diagnostika
Přednášky105 s. / 3. roč. / rar
Diagnostika - patří mezi základní profesní dovednosti pedagoga, které obsahují jak intervenční (výchovný, vzdělávací), tak i diagnostický aspektPedagogická diagnostika - se vztahuje zejména ke shromažďování přesných informací o vědomostech, znalostech, dovednostech jedince (Mertin, Krejčová, 2012)Psychologická diagnostika - měření duševních vlastností, stavů a popřípadě i dalších charakteristik jedince, je těsně spjata s psychologií osobnosti a s diferenciální psychologií (Svoboda, Krejčířová, V...
|
|
0,4 |
0x |
|
Vypracované otázky z prezentací - předmět Pedagogická diagnostika
Vypracované otázky18 s. / 3. roč. / docx
1. Starověk - časové vymezení, významní myslitelé této doby a jejich přínos k poznávání duševních vlastností a poruch.• Epos o panovníku Gilgamešovi (2000 pnl), ale i v Bibli, kolem roku 2200 pnl v Číně zkoušky vládních úředníků• Theofrastos 400 pnl - „Charaktery“ - 30 typů osobností (lhář, mluvka…)• Platón (427-347 pnl) - rovněž otázky individuálních rozdílů, ale i náznaky pozitivní eugeniky. Rozlišuje rozum, duši a touhy, pudy, tyto složky ve stálém konfliktu, choromyslnost-transcendentální oh...
|
|
0,1 |
8x |
|
Metody pedagogické diagnostiky - prezentace
Prezentace15 s. / 5. roč. / ppt
- Klasifikace pozorování- V literatuře můžeme najít různé přístupy ke klasifikaci pozorování. Pro naše účely rozlišíme pozorování podle následujících kritérií:- Délka trvání - Krátkodobé ( Co dnes Jirku v hodině zaujalo?) - Dlouhodobé (longitudinální) (O co projevuje Jirka zájem z dlouhodobého hlediska?)- Osoba provádějící pozorování- Introspekce - sebepozorování- Extrospekce - pozorování jiných - Účast při pozorování- Přímé (vlastní)- Nepřímé (nevlastní) - ze záznamu - Počet pozorovaných osob- ...
|
|
0,2 |
1x |
|
Autodiagnostika v práci učitele
Prezentace42 s. / 5. roč. / ppt
- cesta ke zdokonalovaní učitelské činnosti vede přes sebepoznání nebo-li autodiagnostiku učitele- za autodiagnostiku pedagogické činnosti lze považovat proces, v jehož průběhu učitel cíleně a systematicky získává a zpracovává (analyzuje, zobecňuje a hodnotí) zpětnovazební informace- důležité zároveň je, aby učitel na základě těchto informací učitel dovedl projektovat postup (plán) dalšího zkvalitnění svého pedagogického působení, a proto musí vědomě reflektovat jeho kvalitu- je zřejmé, že zákla...
|
|
0,1 |
2x |
|
Diagnostika rodinného prostředí žáka
Projekt7 s. / 5. roč. / doc
Ad1) Orientace v podmínkách rodinného prostředí: Materiálně - ekonomické faktory rodinného prostředí můžeme rozdělit do několika skupin.Patří sem především:- otázka zařazení rodiny a jejích aktivit do ekonomického makrosystému společnosti,individuální spotřeba rodiny jako součást životního způsobu rodiny a z toho plynoucí aspekty,problematika zaměstnanosti rodičů, otců imatek a vliv této skutečnosti na děti,vliv techniky a technických prostředků na život současné rodiny a některé další otázky, n...
|
|
0,1 |
1x |
|
Úloha pedagogicko-psychologické poradny při práci s nadanými dětmi
Prezentace11 s. / 5. roč. / ppt
Školské předpisy:- ŠKOLSKÝ ZÁKON č. 561/2004 Sb. § 17, § 18- Vyhláška č. 72/2005 Sb., o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních- Vyhláška č. 73/2005 Sb., o vzdělávání dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami a dětí, žáků a studentů mimořádně nadanýchJaké požadavky poradna obvykle řeší:- Ze strany rodiny: - Dítě se ve škole nudí - Dítě má vztahové problémy v třídním kolektivu
-
Dítě má výukové obtíže
-
Předčasný nástup do školy
-...
|
|
0,1 |
1x |
|