Vypracované otázky ke státnicím z Pedagogiky
Státnicové otázky150 s. / 5. roč. / rar
Vědní obor pedagogika- pedagogika je věda o výchově, která zkoumá výchovný proces jako jeden z nejvýznamnějších společenských jevů- rozpracovává teorii a metodiku výchovně - vzdělávacího procesu, jeho obsah, principy, organizační formy- slovo pedagogika pochází z Řecka - paidagógos = vést dítě (pais = dítě, agogé = vedení), kde paidagogos (vzdělaný otrok) pečoval v bohatých rodinách o děti, doprovázel je do školy…- termín pedagogika se užívá již od raného novověku, zpočátku splýval s pojmem dida...
|
|
0,7 |
95x |
|
Státní závěrečná zkouška - Pedagogika - vypracované otázky
Státnicové otázky140 s. / 5. roč. / rar
1. Vědní obor pedagogika a jeho vývoj. Vztah pedagogické teorie a praxe a jeho odraz v práci učitele. Vývoj primárního školství v českých zemích. Vývoj vzdělávání učitelů primárních škol.2. Významní pedagogičtí myslitelé a jejich přístup k výchově a vzdělávání dětí mladšího školního věku (J. J. Rousseau, J. Locke, J. J. Ryba, J. J. Pestalozzi, L. N. Tolstoj, J. f. Herbart, K. S. Amerling, G. A. Lindner, K. D. Ušinskij, J. Dewey, V. Příhoda, O. Kádner, O. Chlup). Moderní pedagogika 20. století a ...
|
|
1,2 |
60x |
|
Vypracované státnicové otázky z předmětu Pedagogika
Státnicové otázky31 s. / 3. roč. / docx
1) Pedagogika a její význam, význam studia pedagogické teorie pro pedagogickou praxiPedagogika - je společenská věda - (z řec. paidagógos - pův. otrok, který doprovázel syna svého pána do školy a pečoval o něj; později převzala latina jako paedagogus - posun k významu učitel, vychovatel).- věda a výzkum zabývající se vzděláním a výchovou v nejrůznějších sférách života společnosti. V zahraničí se používá pojem - pedagogická věda.Pedagogická teorie a její zdrojePedagogická teorie se utvářela po ce...
|
|
0,1 |
10x |
|
Výběr z reformních i současných edukačních koncepcí
Seminární práce55 s. / - roč. / doc
Když se autorům otevřela na začátku devadesátých let dvacátého století možnost psát svobodně o nejrůznějších tématech, objevilo se na trhu postupně narůstající množství publikací o alternativních možnostech výchovy a vzdělávání. Tato produkce odrážela zájmy a potřeby té doby, počínající změny v oblasti výchovy a vzdělávání a první kroky k transformaci školy. Označení alternativní školy se ujalo a bylo běžně používáno nejen pro nejčastěji popisovanou pětici reformních koncepcí waldorfské, montess...
|
|
0,6 |
1x |
|
Vypracované otázky ke státnicím - Pedagogika
Státnicové otázky67 s. / 3. roč. / pdf
1. Pedagogika a její význam, význam studia pedagogické teorie pro pedagogickou praxiPedagogika je společenská věda - (z řeckého paidagógos - původně otrok, který doprovázel syna svého pána do školy a pečoval o něj, později převzala latina jako paedagogus - posun k významu učitel, vychovatel).· Pedagogika je věda o výchově, metodách vzdělávání a vyučování.· V odborném významu je to věda a výzkum zabývající se vzděláváním a výchovou v nejrůznějších sférách života společnosti.· Původně byla součást...
|
|
0,3 |
47x |
|
Státnice - vypracované otázky z Pedagogiky
Státnicové otázky73 s. / 3. roč. / docx
1. Pedagogika jako vědaPojetí pedagogiky jako vědy• pedagogika je věda, která se zabývá výchovou (a vzděláváním) jedince• termín pedagogika pochází z antického Řecka, kde slovo paidagógos = otrok, který pečoval o syna svého pána, doprovázel jej na cvičení a do školy. Pais - chlapec, dítě, Agó - někoho vést• pojem se užívá ve dvojím smyslu:: věda o celoživotní výchově dětí, mládeže a dospělých: věda o výchově dětí a dospívajících• p. se objevuje v pol. 19. stol. v pracích J. F. Herbarta a G. A. L...
|
|
0,5 |
28x |
|
Vypracované státnicové otázky z Pedagogiky
Státnicové otázky100 s. / 3. roč. / docx
1. PEDAGOGIKA JAKO VĚDAPOJETÍ PEDAGOGIKY JAKO VĚDY, PŘEDMĚT PEDAGOGIKY; PEDAGOGICKÉ DISCIPLÍNY; KLASIFIKACE ZÁKLADNÍCH SMĚRŮ SOUČASNÉ PEDAGOGIKYPOJETÍ PEDAGOGIKY JAKO VĚDY • Pedagogika je věda, která se zabývá výchovou (a vzděláváním) jedince.• Termín pedagogika pochází z antického Řecka, kde slovo paidagógos = otrok, který pečoval o syna svého pána, doprovázel jej na cvičení a do školy. Pais - chlapec, dítě, Agó - někoho vést.• pojem se užívá ve dvojím smyslu:A) věda o celoživotním výchově dětí...
|
|
0,4 |
24x |
|
Vypracované zkouškové otázky z Pedagogiky
Vypracované otázky34 s. / 3. roč. / docx
1/ Vědní obor pedagogikaDefinice - pedagogika je věda o výchově, která zkoumá výchovný proces jako jeden z nejvýznamnějších společenských jevůJe tedy úzce spojená s výchovou jakožto praktickou činností, vznikla z praktických potřeb, které přinesl společenský vývojDříve - velké spojení člověka s přírodou, poznatky se předávaly z generace na generaci, mladší okoukávali od starších, byly pohromadě všechny věkové skupinyPozději - vzdělání bylo pouze pro majetnéAž v posledních cca 200 letech se vzděl...
|
|
0,1 |
7x |
|
Teorie výchovy pro pedagogické studium
Skripta169 s. / 3. roč. / pdf
Studijní opora Teorie výchovy pro pedagogické studium je určena pro účastníky vzdělávacích programů zaměřených na přípravu učitelů a vychovatelů.Text vychází z analýzy stavu socializace a výchovy dětí a mládeže provedenou v souvislosti s formulováním cílů v oblasti výchovy v užším pojetí, pro kterou se nyní stále častěji užívá pojmu osobnostně-sociální rozvoj. Na tom základě jsou formulovány cíle tohoto rozvoje dětí a mládeže na počátku třetího tisíciletí akcentující přípravu člověka na plnění j...
|
|
1,6 |
5x |
|
Alternatívní hodnocení výsledku vzdelávaní žáku
Poznámky12 s. / - roč. / doc
Monitorování výchovně vzdělávacího procesu, analytický pohled na jeho procesní průběh směřující k vyhodnocování výsledků vzdělávání, k vyvozování odpovídajících závěrů a jejich reflexím, jednoznačně přispívají k naplňování cílů, ke kterým výchovně vzdělávací programy směřují a které si ve svém obsahu stanovují. V současném přístupu k pojetí vzdělávání, kdy každý školský subjekt si napříště bude vytvářet vlastní školní vzdělávací program a ponese svoji odpovědnost za jeho naplnění, narůstá na výz...
|
|
0,1 |
1x |
|
Magisterské státnice z Psychologie
Státnicové otázky99 s. / 5. roč. / docx
1. Postavení psychologie v systému vědpředmět, základní pojmy (psychika, prožívání, chování, vědomí, nevědomí); základní psychologické disciplíny; historie psychologie; význam psychologických poznatků pro práci učitele. Předmět, základní pojmy (psychika, prožívání, chování, vědomí, nevědomí)Psychologie je věda, která studuje lidské chování, mentální procesy a tělesné dění, včetně jejich vzájemných vztahů a interakcí. Psychologové si kladou čtyři obecné cíle: • popsat lidské rozmanité projevy cho...
|
|
0,4 |
11x |
|
Vypracované otázky - Pedagogika
Vypracované otázky15 s. / 1. roč. / doc
1. Základní pojmy pedagogikyviz. pedagogický slovníčekpaidagogos - z řečtiny = vzdělaný otrok který pečoval o děti ze zámožných rodin anebo je alespoň doprovázel do školy2. Pedagogické koncepce (herbartismus, pedocentrismus)prakticismus = lpění na zkušenostech neopřených o znalost teorieTradiční pedagogická (metodická) koncepceherbartismus = tradiční pedagogická koncepce (tradiční vyučování); „biflování“ (J.F. Herbart), systematické předávání výsledků lidského poznání, úkolem je si zapamatovat a...
|
|
0,2 |
15x |
|
Diagnostika. Zaměření na psychopedickou diagnostiku, metodologická a obsahová stránka.
Poznámky25 s. / - roč. / docx
Vymezení pojmu diagnostika a diagnóza Diagnostika = je dlouhodobý proces - musí brát v úvahu vše, co ovlivňuje vývoj dítěte. Na základě stanovené diagnózy pak můžeme volit optimální výchovné postupy a dosahovat tak postupných změn ve vývoji dítěte. Komplexní diagnostika vyžaduje vnímat dítě po stránce biologické, psychologické i sociální.Vymezení jednotlivých pásem MR zvláště okolo jejich hranic je značně problematické (při opakovaných vyšetřeních lze získat i odlišné výsledky). Záleží na časové...
|
|
0,1 |
1x |
|
Terapie ve speciálně pedagogické péči
Poznámky18 s. / - roč. / doc
Terapie - uplatnění terapeutických postupů, cvičení a programů na zlepšení narušených funkcí, na zprostředkování potřebných zkušeností a zážitků, na vytváření prostoru pro formování, dozrávání a pozitivní změnu.ErgoterapieErgoterapie je lékařem předepsaná léčebná činnost pro tělesně duševně nebo smyslově postižené osoby, kterou vede ergoterapeut. Jde o využití práce nebo různých jiných činností přiměřeným způsobem podle onemocnění a stavu pacienta nebo rehabilitanta.HISTORIETermín ergoterapie vz...
|
|
0,1 |
2x |
|
Pedagogická diagnostika
Poznámky58 s. / - roč. / doc
Ve druhé polovině 19. a počátkem 2O. století byla publikována řada studií, jejichž autoři potvrzovali oprávněnost H. Lathamova názoru, že výsledky tradičních způsobů ústního či písemného zkoušení nejsou dostatečně spolehlivým ukazatelem ani intelektuálních schopností, ani skutečných vědomostí či dovedností žáků. Proti tradičním způsobům zkoušení a hodnocení žáků byly vznášeny vážné kritické výhrady nejen ze strany pedagogů (A.Herbert,F.Harrison),ale i ze strany psychologů (H. Plecher, L. Andreae...
|
|
0,6 |
2x |
|
Okruhy ke zkoušce - specializace specifické poruchy učení
Vypracované otázky6 s. / - roč. / doc
1. Specifické poruchy učení (SPU) a jejich vymezení- definice SPU a jejich vývoj- popis vlivu SPU na osobnost jedince, jejich projevy- historický pohled na SPU- kdo se danou problematikou zabývá u nás, v zahraničí- nespecifické, neverbální, didaktogenní poruchy učení atd.2. Legislativa týkající se podpory žáků s SPU v oblasti vzdělávání- přehled právních předpisů a jejich obsahu (pozor při studiu literatury, někde je vzhledem k roku vydání uvedena již neplatná úprava!!!!!) atd.3. Systém poradens...
|
|
0,1 |
9x |
|
Studijní materiál - Úvod do pedagogiky
Studijní materiál12 s. / 3. roč. / doc
1. PEDAGOGIKA JAKO VĚDNÍ OBORKlíčové pojmy: vědní obor, pedagogika, struktura pedagogiky, metodologie pedagogikyAbychom mohli oprávněně hovořit o pedagogice jako vědním oboru, charakterizujme nejprve vědní obor obecně. Jde zpravidla o systém objektivně správných a ověřených poznatků, které jsou vyjádřeny v podobě jednoznačných pojmů, definic, kategorií, případně vědeckých hypotéz. Zárukou dalšího rozvoje vědního oboru je jeho specifická metodologie.Pedagogické myšlení se zřejmě objevilo v okamži...
|
|
0,1 |
1x |
|
Úvod do pedagogiky - výpisky
Poznámky11 s. / 3. roč. / doc
1. PEDAGOGIKA- zásluhu o základy a vývoj pedagogiky má J.A. Komenský- pedagogika je věda SPECIFICKÁ - má svůj předmět a výzkumnou metodu- metodický problém je spojitost s jinými obory (př. vědy, spol. vědy, technické vědy..) = má spoustu dílčích disciplín a) Předmět pedagogický- předmětem je výchova - záměrné působení na rozvoj jedince - klade důraz na celospolečenské výchovné problémy - probíhá na všech úrovních- věda o permanentní výchově je celoživotní vzděláváníb) Metody pedagogiky- má kompl...
|
|
0,1 |
1x |
|
Stručné dějiny pedagogiky
Studijní materiál12 s. / 3. roč. / doc
1. POČÁTKY VÝCHOVY - STAROVĚKa) Vznik výchovy- vychází z biologických, psychologických a sociálních okolností- výchova v prvobytné společnosti = skupinový způsob života + dělba práce (žena=domácnost, muž=lovec)- po rozpadu prvobytné společnosti vznikla sociální diferenciace = (4 tis. let př.n.l.) Egypt, Mezopotámie, Persie (absolutní panovník + otroci) - školy byly při chrámech a na panovnických dvorech- učila se pouze vybraná vrstva (písmo, základní vědění, medicína, stavebnictví, vojenství)b) ...
|
|
0,1 |
10x |
|
Oorganizační formy vyučování
Seminární práce17 s. / - roč. / doc
„Způsob uspořádání všech složek (činnosti učitele, žáka, učiva a věcných prostředků vyučování), který se děje v určitých časových a prostorových podmínkách.“Členění organizačních forem vyučování:a) podle součinnosti učitele a žáka, žáků (interpersonální kritérium) - frontální, individuální, párové, skupinové a kooperativní vyučování.b) podle diferenciace a individualizace žáků ve vyučování - individualizované (žák pracuje, učí se vlastním tempem, podle svých schopností, např. koncepce Daltonskéh...
|
|
0,4 |
0x |
|
Psychologie vyučování a výchovy
Seminární práce6 s. / - roč. / docx
Při vyslovení pojmu ,,školská reforma“ si mnozí vybaví tu nejznámější, a dalo by se říci ve své době, pokrokovou reformu Marie Terezie. Když byla vynesena papežská bula, rušící jezuitský řád 1773, dostal se světské vládě do rukou obrovský majetek. „Odhaduje se, že jen v českých zemích představoval hodnotu osmi miliónů zlatých.“ Navíc zde tento řád vládl školství - vlastnil Karlovu univerzitu a všechna gymnázia. Přijetí papežské buly napomohlo vytvoření studijního fondu, do nějž byl převeden maje...
|
|
1,4 |
0x |
|
Didaktika českého jazyka - specifika didaktiky, úkoly českého jazyka ve vzdělávacím programu
Poznámky30 s. / - roč. / doc
Didaktika českého jazyka - je teorií vyučování a vzdělávání. Jde o vědeckou pedagogickou disciplínu, která zkoumá zákonitosti vyučování českému jazyku a mateřskému jazyku. Samostatně je vyčleňována didaktika ČJ prvního stupně a didaktika ČJ druhého stupně.Teorie vyučování - je vědeckým označením oboru. Říká nám jak učit, postihuje každé učení se českému jazyku a zahrnuje obsah, metody, formy a prostředky. Teorie vzdělávání - říká nám čemu učit, zahrnuje obsah vzdělávání s ohledem na výukové cíle...
|
|
0,4 |
8x |
|
Základní rysy výchovy. Funkce výchovy v životě člověka a společnosti
Vypracované otázky61 s. / - roč. / doc
Výchova: cílevědomé, záměrné, soustavné a organizované působení na člověka. Rozvíjení osobnosti (různé definice). Výchovou se snažíme o komplexní rozvoj jedinceObecné rysy výchovy: mezi výchovou a společností je vždy hluboká vazba (každá výchova vždy byla determinována ideály své společnosti, její ekonomikou, jejím sociálně - politickým uspořádáním i její kulturou). Je hodnotově pozitivně zaměřená, výchova působí záměrně (x prostředí, které působí bezděčně). Výchova spolu s dědičností a prostřed...
|
|
0,7 |
8x |
|
Předmět psychologie. Hlavní přístupy ke studiu psychiky: biologický (fyziologický), behavioristický
Vypracované otázky76 s. / - roč. / doc
Psychologie (řec. psyché a logos) : Věda o duševním životě člověka. Zkoumá způsoby jeho chování, poznává stavy jeho vědomí, citové stavy a zážitky. Psychologie se snaží odhalit a formulovat zákony těchto jevů a navíc zjistit, jak vznikly, aby se případně daly ovlivňovat a měnit. Některé definice uvádějí, že jde o vědecké studium chování a duševní činnosti. Zabývá se psychickým životem od početí po zánik. Psychika je duševní dění. Představuje nejvyšší formu regulace a autoregulace člověka. Základ...
|
|
0,9 |
6x |
|
Otokar Chlup: Pedagogika (Úvod do studia)
Poznámky27 s. / - roč. / doc
I.Předmět pedagogiky a její metodyPedagogika - věda o výchově, studuje a stanoví normy všestranného vychování.Didaktika - teze vyučování, stanoví normy správného vyučování.Předmětem pedagogiky a didaktiky jsou jevy výchovy a vyučování .Výchova a vyučování = praktické činnosti vychovatelů a učitelů, (podle Komenského je to „umění“).Vědecké metody:-empirická-racionální analýza - pedagogické a didaktické pojmosloví_ postup induktivní nebo deduktivní-introspekční, extrospekční-m. přesného pozorování...
|
|
0,1 |
8x |
|
Autodiagnostika učitele a autoevaluace školy
Studijní materiál17 s. / - roč. / doc
V první části stati se věnujeme subjektivním (implicitním) teoriím učitele a jejich vlivu na učitelovu práci. Zároveň představujeme základní autodiagnostické strategie, které učiteli umožní své subjektivní teorie poznat Ukazujeme na autodiagnostické postupy ve třech oblastech subjektivních teorií učitele ( účinnost učitelova vyučování, pojetí úspěšného žáka, učební motivace žáků). V druhé části stati ukazujeme na možnost využití autodiagnostiky učitele při vnitřní evaluaci školy. Upozorňujeme na...
|
|
0,1 |
0x |
|
Pedagogický výzkum a jeho metody
Seminární práce5 s. / - roč. / doc
1. PEDAGOGICKÝ VÝZKUM JAKO POJEMV minulosti byla pedagogika chápána po vzoru přírodních věd v podstatě jako popisná věda , jejímž úkolem je především shromažďovat a popisovat fakta.V současné době dosáhla pedagogika úrovně, kdy se především rozvíjí vědeckým zkoumáním výchovných jevů. Existuje mnoho definic výzkumu. Některé jsou velmi složité a některé jsou naopak lakonické. Výzkum se definuje velmi těžko, protože má mnoho tváří a stránek. Z množství definic jsme vybrali tuto:Výzkum je systemat...
|
|
0,1 |
6x |
|
Pedagogika jako vědní obor
Přednášky87 s. / - roč. / doc
VZNIK- pedagogika je svou problematikou velmi stará, základní otázky se řešily především v rámci filosofie- vznik a počátky pedagogického myšlení = počátky filozofie, kterou představoval Konfucius (551-479 př.n.l.) - vychovávat jiné znamená především vychovávat sebe.- J. A. Komenský - svými pedagogickými spisy položil základ tomuto oboru jako systematické vědě o výchově mládeže i dospělých- v průběhu 18. a 20. stol. se pedagogika intenzivně rozvíjela v rovině obecné i speciální a dala vznik škál...
|
|
0,9 |
3x |
|
Specifické poruchy učení
Přednášky39 s. / - roč. / doc
Proč specifické? Protože jsou zasaženy jen některé funkce, které jsou třeba k tomu, aby se dítě naučilo číst, psát, počítat, jinak se nám jeví jako chytré.Proč vývojové? Problémy jsou způsobeny vývojovými změnami v CNS, zjišťujeme je až kolem 6. roku dítěte, před a při nástupu do školy.Poruchy učení je termín označující heterogenní skupinu obtíží, které se projevují při osvojování a užívání řeči, čtení, psaní, naslouchání a matematiky. Tyto obtíže mají individuální charakter a vznikají na podkla...
|
|
0,4 |
4x |
|
Motivace ve vyučování
Seminární práce12 s. / - roč. / doc
Slovo motivace je termín odvozený z latinského slova motivus, což je forma slova moveo- hýbám a movere- pohybovat a vyjadřuje tak přeneseně hybné síly chování a jednání..Pojem motivace:Problematika motivace je v psychologii značně rozsáhlá. Existuje více způsobů, jak ji vykládat a dá se k ní přistupovat z různých směrů. Můžeme ji chápat jako výslednici více motivačních vlivů působících současně. Může být také chápána jako stav organismu či potencialita osobnosti.Prakticky všechny denice motivace...
|
|
0,3 |
3x |
|
Základní informace o drogách
Poznámky10 s. / - roč. / doc
„Nedílnou součástí dějin naší společnosti je i historie užívání a také zneužívání drog. Drogy jsou součástí našeho života již po staletí. Nepřišly z neznáma. Vždycky zde byly a ovlivňovaly lidské jednání. Byly součástí podomácku vyráběných léčebných prostředků i lékařských receptářů. Se záznamy o jejich zneužívání se setkáváme již u starověkých civilizací, ve středoevropském prostředí pak zejména s čarodějnickými procesy.“ (Nožina, 1997, s.297)Droga je látka ovlivňující psychiku a vyvolávající z...
|
|
0,1 |
0x |
|
B.P.Jesipov, N.K.Gončarov: PEDAGOGIKA
Poznámky21 s. / - roč. / doc
Pedagogika - věda o výchově dětí„paidagogos“ - z řeč. „průvodce dětí, v Řecku se tak nazývali lidé, kteří děti vodili do školy a dohlíželi na ně -> později se tak začali nazývat i učitelé.- důležité otázky pedagogiky: 1. K čemu připravovat dítě?2. Jaké vlastnosti pěstovat?3. Čemu a jak učit?Důležité je umět převést teorii do praxe.-dle Lenina a Stalina: Pro dělníky jsou důležité vědomosti, aby nemohli být vykořisťováni. Důležitá „kulturní revoluce“ (= nastolení vysoké kultury a osvěty), které...
|
|
0,1 |
0x |
|
Pedagogika jako vědecká disciplína
Přednášky76 s. / - roč. / doc
Pedagogika jako vědecká disciplínaTermín pedagogikaTermín pochází z antického Řecka (paidagógos-otrok). Tento výraz se přesunul do antické latiny-paedagogus (otrok-učitel,vychovatel).Základy tomuto oboru jako systematické vědě o výchově mládeže i dospělých položil svými pedagogickými spisy Jana Amos Komenský.Je úzce spojena s ostatními vědními obory, zejména s vědami přírodními, společenskými i technickými.Jako vědní obor se se konstituovala až v 19.století.Definice pojmu pedagogikapřesná defini...
|
|
1,2 |
1x |
|
Dějiny pedagogiky
Seminární práce7 s. / - roč. / doc
Diecézní ústav pro hluchoněmé v Českých Budějovicích byl založen v roce 1871. Tehdy již existovaly dva ústavy pro hluchoněmé v Praze a v Litoměřicích. Jejich kapacita však byla nedostatečná. V obvodu budějovické diecéze bylo v roce 1870 celkem 74 hluchoněmých 8-13letých dětí schopných vzdělávání. Na popud zdejšího biskupa J. V. Jirsíka byl sestaven zvláštní přípravný výbor, který založil "Spolek k vydržování ústavu hluchoněmých". Stanovy spolku potvrdilo 4. září 1871 c. k. místodržitelství. Pře...
|
|
0,1 |
2x |
|
Jean Jack Rousseau - Emil čili o vychování
Poznámky9 s. / - roč. / doc
Kniha I.Předsudky, panující názory, nutnost, příklad, všechna zřízení společenská, v nichž žijeme dusí v člověku vlastní přirozenost. Matka je obráncem duše dítěte před ostatními názory, aby nebyla, jako mladý strom, mlácena a ohýbána všemi do všech stran jak se jim zachce. Kdyby se rodil člověk velikým a silným nebyla by mu síla k ničemu než by se ji naučil používat, byla by mu i škodlivou, poněvadž by nikdo neviděl potřebu pomoci mu. Vše, co potřebujeme ve svém životě získáváme výchovou, toho ...
|
|
0,1 |
0x |
|
Organizace logopedické péče v ČR
Prezentace16 s. / - roč. / pdf
3 resorty MŠMT Zdravotnictví Práce a sociálních věcí Zařízení: Státní (nemocnice, lázně, kliniky…) Nestátní (charitativní, církevní, městské…) Soukromé (privátní praxe klinických logopedů)
|
|
0,7 |
56x |
|