Moderní komunikační technologie a vzdělávání
Seminární práce10 s. / 1. roč. / doc
Do vzdělávacího procesu pronikají ve stále větší míře moderní informační a komunikační technologie. Zasahují všechny stupně vzdělání, od základních škol přes střední školy, gymnázia, vysoké školy, až k doktorským studiím či celoživotnímu vzdělávání. Nabízí se mnoho možností jejich implementace do výuky, které se odvíjejí především od obsahu, vývojové úrovně vzdělávaných a schopností učitele moderní ICT do výuky začlenit a vhodně je využívat s ohledem na dosažení vzdělávacích cílů. Moderní komuni...
|
|
0,1 |
6x |
|
Základy obecné pedagogiky - skripta
Skripta148 s. / 1. roč. / pdf
Vážení studenti, dostáváte do rukou studijní text, který je v řadě aspektů odlišný od učebnic či skript, na něž jste byli zvyklí. Není klasickým soustavným výkladem problematiky obecné pedagogiky, není ani vyčerpávající - tzn. neshrnuje ani zdaleka vše, co bylo v souvislosti s obecnou pedagogikou napsáno a dokonce ani nepřináší nové dosud nepublikované poznatky. Jejím cílem je orientovat vás v problematice základů pedagogiky a provázet vás studiem. Pokud připustíme (a jako budoucí pedagogové bys...
|
|
1,8 |
1x |
|
Slovníček základních pojmů - zápočtová práce
Seminární práce20 s. / 1. roč. / doc
Analýza- analýza rozptylu (variance) - statistiká metoda, jÍž se užívá k testování hypotéz o působení různých úrovní jenodho nebo více sledovaných faktorů na měřenou veličinu (resp. změnu průměru v důsledku různých pokusných podmínek). Celkový rozptyl všech výsledků se rozkládá na rozptyl mezi skupinami (např. mezi skupinou experimentální a kontrolní), rozptyl uvnitř skupin a rozptyl způsobený náhodnými chybami. Použití analýzy rozptylu je vázáno na předpoklad normality rozložení a shodnosti roz...
|
|
0,1 |
1x |
|
Pedagogika - vypracované otázky
Vypracované otázky50 s. / 1. roč. / doc
1.Základní pojmy pedagogiky- viz. pedagogický slovníček- paidagogos - z řečtiny = vzdělaný otrok který pečoval o děti ze zámořných rodin anebo je alespoň doprovázel do školy2. Pedagogické koncepce (herbatismus, pedocentrismus....)- prakticismus = lpění na zkušenostech neopřených o znalost teorie- herbatismus = tradiční pedagogická koncepce (tradiční vyučování)- J.F. Herbart - vzdělávání má předávat člověku výsledky lidského poznání v systematické podobě- Vzdělávání se odehrává v organizačně uzpů...
|
|
0,4 |
10x |
|
Pedagogika a andragogika - zápisky
Poznámky7 s. / 1. roč. / doc
Základy modely výchovyCíl výchovy = Elementy duchovní povahy.Prostředky výchovy = podmínky lidské výchovy.Pedentocentrický model:podřizuje se výchovnému dění role ( autoritativní výchova, př. Co si dítě vymyslí, co ho zajímá, či nikoliv).Pedocentrický model:Vše se provádí podle dítěte. ( př. Co si dítě vymyslí, to se udělá).Voluntaristický model:Max. cíle na dítě. Cíl dosažen vždy, bez ohledu na to, zda se mu to líbí nebo ne.Technocentrický model:samotné metodikaření. Co nejlepší výchovné prostř...
|
|
0,1 |
0x |
|
Pedagogika a Andragogika - přednášky
Přednášky12 s. / 1. roč. / doc
Pedagogika jako vědecká disciplína4 základní kritéria:1. předmět - výchova, vzdělávání, vyučování 2. odborná vědecká terminologie - používá ji každá věda (např. kantor, žák, rodič, zkouška, škola, výuka, seminář,…). - v pedagogice přibývají od 19. st. - tvořeny na základě poznatků jiných věd - psychologie, sociologie, matematika, statistika a postupně se specializují- odbornou terminologii vytvářejí od počátku 20. st. na samostatných pracovištích = =Výzkumný ústav pedagogický VÚP (www.vuppraha.c...
|
|
0,1 |
1x |
|
Úkoly andragogiky v současném světě - zápočtová práce
Seminární práce4 s. / 1. roč. / doc
Andragogika je obecně v dnešním světě multidiciplinární obor opírající se o humanistické pojetí vztahu člověka a organizace zejména pak v segmentech vzdělávání dospělých a řízení a rozvoje lidských zdrojů. Proto je úzce propojena s oblastí personálního řízení, pedagogikou, psychologií, sociologií, ekonomikou, právní oblastí, didaktikou, sociálně psychologickou oblastí a řadou dalších neméně důležitých vědních disciplín.Ve své práci bych se ráda kromě firemního vzdělávání jako takového, z celé ši...
|
|
0,1 |
4x |
|
Pedagogika a andragogika - poznámky z hodin
Poznámky8 s. / 1. roč. / doc
Pedagogika jako vědecká disciplínaFormováná od 19. stol. Kritéria konstituování 4 kritéria:- předmět vědy (výchova vzdělávání, vyučování)- odborná vědecká terminologie, kterou každá věda používá (pojmy pedagogiky - kantor, učitel, žák, rodič, zkouška, škola, výuka, vyučovací hodina) postupně přibývají od 19. století a jsou tvořeny na poznatku jiných věd - psychologie, sociologie, matematika, statistika. Postupně se specializují. Na počátku 19. století vznikají samostatná pracoviště pro pedagogik...
|
|
0,1 |
1x |
|
Pedagogický slovník
Studijní materiál6 s. / 1. roč. / doc
Analýza- rozborAndragogika1. Teorie vzdělávání dospělých, která se vyvíjí jako samostatný vědní obor vedle klasické pedagogiky. Andragogika má interdisciplinární charakter, vědecky se rozvíjí zejm. 60. let na vysokých školách, má svou infrastrukturu, odborné časopisy, konference aj. 2. Studijní obor, připravující specialisty pro práci v oblasti vzdělávání dospělých, personalistiky řízení lidských zdrojů aj.Autorita- Legitimní moc. Moc uplatňovaná v souladu s hodnotami těch, kdo jsou ovládáni, ji...
|
|
0,1 |
1x |
|