Sborník vybraných podkladových studií ke Studii o sociálních a ekonomických dopadech vstupu do EU (Šance a rizika)
Studijní materiál610 s. / 2. roč. / pdf
I. Postoje obyvatelstva ČR k migraci za prací do zahraničí; migrační potenciál ČRRozbor postojů obyvatelstva ČR k migraci za prací do ciziny dává podstatné informace o možném vývoji. Při jejich interpretaci a využívání v hospodářské a sociální politice státu a dalších subjektů je nutno mít na zřeteli jejich omezení - odrážejí znalosti, pozice a nálady respondentů v období průzkumu; k tomu přistupuje skutečnost, že dosud neexistují dlouhodobější věcně a metodicky porovnatelné informace, které by ...
|
|
5,7 |
0x |
|
Sborník vybraných podkladových studií ke studii Sociální a ekonomické souvislosti integrace České republiky do Evropské Unie
Studijní materiál275 s. / 2. roč. / pdf
1. ÚvodJednotný vnitřní trh Evropských společenství odstraňuje překážky volného pohybu kapitálu, zboží, služeb a osob. Současně se evropské právo snaží bránit vzniku neodůvodněných konkurenčních výhod. Dynamické prostředí evropského hospodářského prostoru vytváří podmínky rychlého růstu nadnárodně poskytovaných služeb. V jejich rámci stále větší počet podniků vysílá své zaměstnance k výkonu práce na delší dobu mimo domovský stát.Právní principy evropského trhu práce nadnárodní mobilitu pracovní ...
|
|
2,1 |
0x |
|
Vývoj kvalifikačních požadavků ve skupinách příbuzných povolání
Studijní materiál36 s. / 2. roč. / pdf
Oborová skupina obchod je jednou z 25 skupin, které pracují při Národním ústavu odborného vzdělávání z pověření Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy. Práce oborových skupin přispívá k tomu, aby vzdělávací programy středního odborného vzdělávání utvářené v rámci kompetencí NÚOV odpovídaly současnému a perspektivnímu vývoji požadavků na pracovní činnosti v povoláních.Oborová skupina obchod průběžně sleduje vývojové trendy v dané oblasti a jejich vliv na kvalifikační požadavky povolání v ob...
|
|
0,4 |
1x |
|
Rozpracované teze - Podnikání v obchodě (kombinované studium)
Skripta116 s. / 2. roč. / doc
1 Význam a funkce obchodu v národním hospodářstvíKlíčové pojmy a výrazy:Společenská dělba práce, historie trhu, zboží výroba, zbožně-peněžní vztahy, zákon nabídky a poptávky, tržní mechanismus, funkce obchodu, druhy obchodu.1.1. Vznik obchodu, jeho podstata a historie trhuObchod jako samostatná hospodářská činnost vznikl na rozhraní rodové a otrokářské společnosti po oddělení řemesel od zemědělství a města od vesnice (cca 1000 let př. n.l. na území Egypta a Řecka). Vznikla zbožní výroba s prosté...
|
|
0,9 |
2x |
|
Vliv obchodních řetězců na vývoj odvětví obchodu
Studijní materiál33 s. / 3. roč. / pdf
ÚvodCharakteristickým rysem současného vývoje vnitřního obchodu v České republice je intenzivní integrace a koncentrace obchodní činnosti, jejímiž nositeli jsou především mezinárodní obchodní společnosti. Tyto tendence se projevují nejen v podnikatelských strukturách, ale i ve strukturách obchodních sítí a jejich provozních jednotek. Dynamicky roste počet nových obchodních zařízení, v posledních letech již bylo otevřeno několik desítek hypermarketů, stovky nových supermarketů, diskontů, hobbymar...
|
|
0,5 |
1x |
|
Podnikání v obchodě - podnikatelský záměr
Seminární práce18 s. / 2. roč. / doc
Účelem mojí seminární práce je pokusit se být podnikatelem a založit fiktivní firmu.Důležité tedy je sestavit podnikatelský záměr.Po zvážení situace v obci Stříbrnice u Starého Města jsem se rozhodla pro zaležení malého penzionu v prostorách rodinného statku v oblasti, která je zejména v letních měsících častým cílem turistů. Z hlediska předmětu podnikání jde o živnost zaměřenou na poskytování služeb. Ubytovací služby zahrnují ubytování v hotelech, motelech, penzionech a chatových osadách, včetn...
|
|
0,2 |
5x |
|
Vypracované otázky - Podnikání v obchodě
Vypracované otázky62 s. / 2. roč. / doc
1. Podstata podnikání a jeho vztah k bussinesu a k ekonomii. Význam podnikání pro ekonomický a sociální rozvojPodstata podnikání:- Podnikání znamená „podstoupit něco, dát se do něčeho“- Podnikání v ekonomice je činnost, kterou uspokojíme cizí potřeby, přičemž se snažíme dosáhnout zisk a tyk uspokojit i potřeby vlastní, je to činnost riskantní v případě úspěchu však přináší značné uspokojení- Smyslem podniku je organizování lidské činnosti v daném okruhu uspokojování cizích potřeb tak, aby i potř...
|
|
0,5 |
1x |
|
Výpisky z předmětu Podnikání v obchodě
Poznámky21 s. / 2. roč. / doc
PODNIKÁNÍ V OBCHODĚDefinice obchodu:Obchod je specifická ekonomická činnost, jejímž prostřednictvím se uskutečňuje prodej a koupě zboží a poskytnutých služeb za peníze. Do obchodu zařazujeme všechny činnosti spojené s nabídkou a poptávkou uskutečňované mezi prodávajícím a kupujícím, které vedou k realizaci sjednané transakce za předem dohodnutých podmínek.Obchod je zařazen v terciární sféře národního hospodářství.Obchod můžeme vymezit ze dvou pohledů:1. národohospodářského2. podnikatelskéhoNárod...
|
|
0,2 |
0x |
|
Přednášky na téma Retailing
Přednášky17 s. / 2. roč. / doc
Význam a funkce obchodu- Schärův zákon o 3 výrobky a 3 spotřebitelé = 9 různých cest o 3 výrobky, 3 spořebitelé a mezičlánek = 9 různých cest mínus 33%- obchod jako funkce činnost - nesouvisí přímo s národním hospodářstvím- obchod jako podnik, instituce - existence subjektů, které se zabývají obchodní činností (nákup za účelem prodeje)- 2 skupiny zboží o spotřební - Business to Customer (B2C) o pro výrobu a další podnikání - Business to Business (B2B)- mezinárodní obchod - obchod na vnitřním i z...
|
|
0,1 |
0x |
|
Marketingový plán podnikání
Projekt10 s. / 2. roč. / doc
1. Analýza odvětví1.1 Vyhlídky do budoucna, vývojové trendyRozhodli jsme se podnikat v tomto odvětví, protože v moravskoslezském kraji je jen málo podobných prodejen se zaměřením na sportovní vozy, luxusní vozy a jejich servis. Konkurence je v dnešní době v automobilovém odvětví sice silná ale značně odlišná se specializací především na rodinné vozy, což je trend současnosti, ne však u všech skupin zákazníků. Čím dál více mladých lidí začíná být úspěšných v podnikání, či dobře placeném zaměstnán...
|
|
0,1 |
0x |
|
Tahák z předmětu Podnikání v obchodě
Tahák1 s. / 2. roč. / doc
Fce obchodu: aktivizující - uměle vyvolané potřeby, určení směru budoucí PO pomocí MK činností,uspok.potřeby,překlenovací- překle.místa a času vyroby a spotřeby, Faze trhu- era přežití, produktivní, spotřebitelská, nákupní mechanismy pro vytvoř optim podm. TržEkon - NA a PO, zasahy státu, Druhy obchodu - MOO,VOO, dle fce, púsobnosti, druhučinnosti a vlastnicke formy, obchod vztah k vyrobě -objasňuje vyr. tendence ve vyvoji trhu,info o bud potřebách zák. k zákaz - půs. na rozhodování spotř. podňe...
|
|
0,1 |
0x |
|