Nekalé obchodní praktiky, nekalá soutěž. Etické otázky ochrany spotřebitele.
Seminární práce17 s. / 3. roč. / doc
Tato seminární práce je zaměřena na podnikatelskou etiku, tedy chování firem jak v České republice, tak také v zahraničí. Práce je zaměřena především na vymezení a zmapování důležitých pojmů v oblasti nekalých obchodních praktik, nekalé soutěži a také v oblasti etických otázek ochrany spotřebitele.V současné době je velmi důležité, aby podnikatelské subjekty přistupovali k etické stránce aktivně a se zájmem etiku v podnicích prosazovat, udržovat a také řídit. Řada neetických konfliktů vzniká kvů...
|
|
0,3 |
3x |
|
Nekalé obchodní praktiky, nekalá soutěž. Etické otázky ochrany spotřebitele.
Prezentace18 s. / 5. roč. / pptx
Nekalé obchodní praktiky• Zákon o ochraně spotřebitele č. 634/1992 Sb. § 4• Směrnice Evropského parlamentu a Rady č. 2005/29/ES o nekalých obchodních praktikách vůči spotřebitelům na vnitřním trhu.• Novela Zákona o ochraně spotřebitele → Sbírka zákonů pod číslem 36/2008 Sb.Vymezení základních pojmů k NOPKlamavé obchodní praktiky• je-li při ní užit nepravdivý údaj,• je-li důležitý údaj sám o sobě sice pravdivý, ale může uvést spotřebitele v omyl vzhledem k okolnostem a souvislostem, za nichž byl ...
|
|
0,7 |
2x |
|
Podnikatelská etika - výpisky ze skript
Poznámky22 s. / 5. roč. / doc
EtikaPříčiny uplatňování etiky:• tlak zahraničních obchodních partnerů• předpoklad pro příliv zahraničních investic• změna postoje zákazníka (vnímají ekologii, soc. politiku firmy)• předpoklad kvalitních a stabilních zaměstnanců• tlak nadnárodních institucí a státu• tlak společnosti, aj.2 základní přístupy a jejich rozdíly:1. Podnikatelská etika (zaměřen na interní orientaci, zastává reaktivní přístup)2. Společenská odpovědnost firem (externí orientace, přístup proaktivní)* Jako "proaktivní" se ...
|
|
0,2 |
0x |
|
Etika a odpovědnost organizace
Studijní materiál249 s. / 5. roč. / pdf
Podnikatelská etika dynamicky nabývá na významu. Prosazování myšlenky aplikace etiky v českém podnikatelském prostředí začalo ve druhé polovině devadesátých let 20. století. Od té doby udělala podnikatelská etika významný posun a její čeští představitelé a propagátoři odvedli značný kus práce.» Vzniklo mnoho institucí a organizací, které podporují implementaci podnikatelské etiky v České republice a propagují myšlenku etického jednání. Sestavují žebříčky etických firem, prezentují konkrétní přík...
|
|
2,8 |
1x |
|
Společenská odpovědnost firem (CSR)
Přednášky10 s. / 5. roč. / docx
Společenská odpovědnost firem (CSR)Odpovědnost, zodpovědnost- je široký právní, morální a etický pojem, který označuje ručení osoby X za nějakou věc či jednání Y, případně před nějakou instancí Z.- Je třeba rozlišovat mezi odpovědností:- retrospektivní (odpovědností za něco, co se už stalo, jako je tomu u odpovědnosti právní nebo trestní)- prospektivní (jež osobě X něco ukládá do budoucnosti)Zodpovědnost- otázka vědomí a legitimity- individuální, kolektivní- odpovědnost „odpovídat“- odpovědnost ...
|
|
0,3 |
1x |
|
Etika v marketingu
Seminární práce14 s. / 5. roč. / pdf
Téma této seminární práce „Etika v marketingu" je velmi širokým tématem, které je v dnešní době čím dál více rozebíraným a debatovaným. My se v naší práci budeme zaměřovat zejména na marketing v reklamě. Ať chceme nebo ne, média nesoucí reklamu, jsou součástí našeho každodenního života. Odvažujeme si říci, že jakýmsi rostoucím trendem dnešní doby je absence televize u mladých lidí. To však ještě neznamená, že se s reklamou nesetkávají. Reklama je něco, před čím nemůžeme utéct, nemůžeme se před n...
|
|
0,4 |
2x |
|
Etika v marketingu
Prezentace15 s. / 5. roč. / pptx
Etika v marketinguEtický marketing usiluje o morální a správná rozhodnutí. Každý z nás má na morálku zcela jiný pohled. Společnost chce prosazovat etický marketing tak, aby oslovil zákazníky. Zákon o reklamě (138/2002) Zakazuje reklamu založenou na podprahovém vnímáníKlamavou a skrytou reklamu Nevyžádaná reklamaRada pro reklamu Občanské sdružením, které pečuje o etiku propagace. Základní metodou činnosti rady je rozhodování o stížnostech na reklamu. Rozhodnutí Rady jsou pak závazná pro všechny č...
|
|
0,3 |
0x |
|
Aplikace podnikatelské etiky
Přednášky5 s. / 5. roč. / docx
Filosofie etického podnikání- Být sám přesvědčen a přesvědčovat partnery o správnosti a nutnosti etického jednání- Zavádět různé nástroje a metody pro zlepšování etického klimatuNástroje ke zlepšování etiky v podnikání- Etické kodexy- Etické komise, výbory- Funkce manažerů pro etiku- Etický leadership- Etický ombudsman- Horké linky (whistleblowing)- tzv. kulaté stoly- etická vzdělávání- etický a sociální audit- kvalita výrobků a služeb- Reporting a měření CSRProblémy?1. Postačující regulace trhu...
|
|
0,1 |
0x |
|
Podklady k testu z Podnikatelské etiky
Studijní materiál6 s. / 1. roč. / doc
Etika v podnikáníMorálka je skutečný projev individua či většího celku v oblasti morálních soudů, norem a pravidel jednání.Etika se snaží o hledání a nalezení správného jednání, snaží se o nalezení toho, co máme „činit na základě svého rozumového vhledu a tedy v souladu se svým myšlením“. Elementárním cílem etiky coby vědní disciplíny je zkoumání povahy, příčin, důsledků a podob morálky. Etika se dále snaží definovat optimální a skutečnosti přiměřené chování - zde nabývá svého normativního chara...
|
|
0,1 |
1x |
|
Podnikatelská etika - Dress Code
Prezentace9 s. / 5. roč. / pptx
Jak se obléknout do práce• Podrobný popis v interních směrnicích společnosti
•
Dle povahy výkonu práce
•
Formální typ oblečení pro práci v kanceláři
•
Nejpřísnější pravidla pro práci ve financích a bankovní sféře
•
Zakryté ramena a tetování
•
Přezutí do pantoflí je vyloučenoBankovní sféra
•
Konkrétní vzor košile a to i pro IT podporu, i když se nesetkávají se zákazníky
•
Omezení pro:» Šperky
»
Obuv (max 5 cm podpatky)
»
Oděvy
»
Jiné doplňky
•
Tak, aby nevypadal z...
|
|
0,4 |
1x |
|